Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

117 dni, 2700 plantatorów, rekordowa liczba buraków. Nordzucker podsumowuje kampanię cukrowniczą 2021/2022

OPRAC.:
Katarzyna Zawada
Katarzyna Zawada
Przez znaczną część kampanii buraki zbierano w optymalnych warunkach, co pozwoliło zminimalizować zanieczyszczenia.
Przez znaczną część kampanii buraki zbierano w optymalnych warunkach, co pozwoliło zminimalizować zanieczyszczenia. mat. prasowe
Nordzucker Polska S.A. podsumował kampanię cukrowniczą 2021/2022, która rozpoczęła się w połowie września 2021 roku, a zakończyła w połowie stycznia 2022 roku w Opalenicy. W trwającej średnio 117 dni kampanii spółka przerobiła rekordową ilość buraków. W kampanii wzięło udział przeszło 2700 plantatorów, a średni plon korzeni wyniósł ponad 63 t/ha, przy średniej zawartości cukru w korzeniach na poziomie powyżej 17,6 procent.

Pogoda sprzyjała plantatorom

Sprzyjające warunki pogodowe, wyrównana praca cukrowni, procedury bezpieczeństwa czy terminowość dostaw złożyły się na udany sezon cukrowniczy w spółce.

- Od samego początku kampania przebiegała bezpiecznie, z zachowaniem reżimu sanitarnego w związku z panującą sytuacją pandemiczną. Cieszymy się, że wdrożone środki ochrony zdrowia okazały się skuteczne. Odpowiedzialne zachowanie naszych pracowników i partnerów oraz przestrzeganie wdrożonych procedur pozwoliły efektywnie realizować zadania kampanijne – mówi Natalia Mioduszewska, dyrektor surowcowy w Nordzucker Polska S.A.

Wysoka jakość plantacji

Największy wpływ na wzrost buraków cukrowych miały warunki pogodowe. Podczas minionego sezonu wegetacyjnego udało się utrzymać plantacje na wysokim poziomie. Ponadto, wysoka skuteczność herbicydów, w szczególności preparatów działających doglebowo, utrzymała stan wolny od chwastów. Choroby i szkodniki występowały w mniejszym nasileniu w porównaniu z ubiegłym sezonem.

To też może Cię zainteresować

- W minionej kampanii surowiec charakteryzował się bardzo wysoką jakością przetwórczą. Na uzyskanie zadowalającej wielkości i jakości plonów buraka cukrowego, ostatecznie wpływ miał rozkład opadów w okresie największego zapotrzebowania na wodę w lipcu i sierpniu oraz w późniejszym okresie. Pomimo, iż tegoroczne plony buraków były zróżnicowane, m.in. uzależnione od lokalnych warunków pogodowych, można śmiało uznać sezon za udany. Szczególnie cieszy wysoka zawartość cukru w burakach – dodaje Mioduszewska.

Kampania cukrownicza 2021/2022 na plus?

Przez znaczną część kampanii buraki zbierano w optymalnych warunkach, co pozwoliło zminimalizować zanieczyszczenia. Dodatkowe zabezpieczenie włókniną buraków dostarczanych w ostatnim etapie miało wpływ na jakość doczyszczania surowca podczas załadunku na pojazdy transportowe.

Mimo obserwowanych w całej Europie trudności logistycznych, wynikających z braku dostępności kierowców i ograniczonej liczby środków transportowych, Nordzucker realizował dostawy planowo i bez zakłóceń, a plantatorzy mieli pewność, że dostarczą do cukrowni buraki we wskazanym czasie.

Źródło: inf. prasowa

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: 117 dni, 2700 plantatorów, rekordowa liczba buraków. Nordzucker podsumowuje kampanię cukrowniczą 2021/2022 - Strefa Agro

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski