20 najbardziej znaczących marek w Polsce. Zobacz wyniki...

    20 najbardziej znaczących marek w Polsce. Zobacz wyniki najnowszego rankingu

    Agnieszka Mozolewska

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Meaningful Brands to marki, które postrzegane są przez konsumentów jako zmieniające świat na lepsze. Które z nich wskazali w przeprowadzonym badaniu
    1/22

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©Adrian Wykrtoa

    Meaningful Brands to marki, które postrzegane są przez konsumentów jako zmieniające świat na lepsze. W czołówce światowego rankingu znalazły się m.in. Google, PayPal, YouTube, Gillette i Microsoft. Polacy wśród marek mających wpływ na nasze życie, oprócz światowych liderów wskazali też polskie firmy takie jak Allegro, Tymbark, Mlekovita czy Łaciate.
    Meaningful Brands (pol. znaczące marki) to globalny projekt badawczy grupy Havas, realizowany w 31 krajach na grupie ponad 350 tys. respondentów i obejmujący 1800 marek. Badanie mierzy korzyści, jakie marka wnosi w życie konsumentów oraz pokazuje odzwierciedlenie tych korzyści w biznesie.

    Czytaj też: Poznań: Kolejny hotel Marriott. Tym razem w sercu miasta - Kupiec Poznański zmieni się nie do poznania

    Marki, które zajmują wysokie miejsca w rankingu dostarczają klientom przede wszystkim korzyści produktowe takie jak: wysoka jakość produktów, odpowiednia cena, czytelne opakowanie, bezpieczeństwo i użyteczność produktów.
    Są to również marki zaangażowane, takie które dostarczają klientowi jak najwięcej korzyści osobistych, np. ułatwiają życie, uczą nowych umiejętności, czy pomagają zaoszczędzić czas. Trzecią kategorią korzyści są korzyści społeczne. Sprawdzane jest, czy marka korzysta z polskich dostawców, czy jest dobrym miejscem pracy oraz czy pomaga w rozwoju krajowej gospodarki.

    Czytaj też: Biedronka: będą podwyżki dla pracowników w 2019 roku. Ile zarabia się w Biedronce? Stawki: kasjer, magazynier, kierownik [5 marca 2019]

    W Polsce badania przeprowadzono na grupie ponad 9 tys. respondentów i 105 markach w 11 kategoriach produktowych takich jak finanse, motoryzacja, handel, żywność czy media.

    Oprócz oferowanych korzyści badano również przywiązanie klientów do marki. Wyniki tegorocznego raportu wskazują, że aż 82 proc. marek na polskim rynku mogłoby zniknąć i nikt nie zwróciłby na to uwagi. Mimo tego, to właśnie marki odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu. W Polsce 54 proc. konsumentów uważa, że marki i firmy, a nie rządy, czy politycy, mają do odegrania ważniejszą rolę w budowaniu lepszej przyszłości.

    W badaniach przeprowadzonych w Polsce wśród marek o wysokim wskaźniku MBI (Meaningful Brand Index) znalazły się takie firmy jak Google, YouTube, Rossmann, Biedronka, Lidl, Ikea czy Castorama.

    Pełna lista i kolejność w rankingu w galerii.


    Zobacz też:


    Flesz zakaz handlu w niedzielę - rząd wstrzymuje zmiany. Zobacz wideo:



    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo