Autobusy te były chwalone i cenione zarówno przez kierowców, jak i pasażerów poznańskiej komunikacji zbiorowej, pomimo braku takich udogodnień jak niska podłoga, czy klimatyzacja. Kursowały po mieście zarówno egzemplarze krótkie oraz przegubowe.
W połowie lat 80. na stanie poznańskiego przedsiębiorstwa było łącznie 200 autobusów Ikarus różnych typów. Kolejne wersje wozów tej marki dotarły do MPK Poznań w 1992 roku. Dwa lata później w Biskupicach zmontowano 20 pojazdów przegubowych: 19 Ikarusów 280.70A i jednego Ikarusa 435, znanego dziś jako „Biała Dama”.
Legendarne ikarusy zostały wycofane w 2013 roku
Ostatecznie z regularnej eksploatacji wycofano je 31 stycznia 2010. Sporadycznie były wykorzystywane na liniach nocnych do 2013 roku. nie zniknęły jednak całkowicie z poznańskich ulic. Dwa Ikarusy 280 służą jako holowniki w autobusowym pogotowiu technicznym, natomiast dwa inne modele: 280.26 i 260 zostały zachowane jako pojazdy zabytkowe.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?