Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

60 Sekund Biznesu: Cena jest ważna, ale coraz częściej inwestujemy w urlop jakościowy

Maciej Badowski
Maciej Badowski
- Zwracamy uwagę nie tylko na z jakim biurem podróży jedziemy, ale też na to co zastaniemy na miejscu- mówi ekspert.
- Zwracamy uwagę nie tylko na z jakim biurem podróży jedziemy, ale też na to co zastaniemy na miejscu- mówi ekspert. 123RF
Ponad 20 mln osób wybiera się w tym roku na wakacje, to wzrost o 2 mln w porównaniu do 2018 roku. Ponad 9 mln osób wybiera się za granicę, a ponad 10 mln zamierza zorganizować swój wypoczynek w kraju.

- Cena cały czas jest niezwykle ważna. Patrzymy na cenę i na zasobność swojego portfela, ale Polacy coraz większą uwagę zwracają na standard. Inwestujemy w urlop jakościowy. Zwracamy uwagę nie tylko na z jakim biurem podróży jedziemy, ale też na to co zastaniemy na miejscu- mówi AIP Maciej Nykiel, prezes Neckermann Podróże.

W tym roku największą popularnością wśród badanych cieszą się Chorwacja (16 proc.), Grecja (16 proc.) oraz Hiszpania i należące do niej Wyspy Kanaryjskie (14 proc.). Na czwartym miejscu znalazła się Bułgaria (8 proc.). W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych krajów znalazła się coraz popularniejsza wśród Polaków Albania (3 proc.)- wynika z badania Mondial Assistance.

51 proc. Polaków deklaruje, że samodzielnie zorganizuje swój wyjazd. Z usług biura podróży skorzysta 49 proc. Gdyby deklaracje przełożyły się na faktyczne działanie, z usług biur podróży powinno skorzystać o 960 tys. więcej osób. Zwolennicy samodzielnej organizacji wyjazdu wakacyjnego wybór takiego sposobu organizacji tłumaczą możliwością samodzielnego decydowania o własnym czasie (72 proc., wzrost o 9 p.p.) oraz ceną (36 proc.).

Wybór biura podróży jako organizatora wyjazdu Polacy tłumaczą najczęściej tym, że nie muszą martwić się o formalności i organizację/wygodę (81 proc.). Respondenci wybierający biura podróży podkreślają, że te w swojej ofercie posiadają dodatkowe świadczenia (28 proc.).

- Większość Polaków wybiera wyżywienie all inclusive. To jest ta opcja przez nas preferowana. 85 proc. klientów polskich biur podróży, to właśnie klienci all inclusive. Chcemy mieć na miejscu swobodę, nie zajmować się kwestią wyżywienia. Co ważne, coraz więcej pieniędzy zostawiamy też na miejscu. Stać nas na to, żeby zarówno uczestniczyć w wycieczkach fakultatywnych, jak i kupować dużo pamiątek i przywozić te wspomnienia do kraju- podsumowuje Nykiel.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedźwiedź szuka pożywienia w koszu na odpadki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: 60 Sekund Biznesu: Cena jest ważna, ale coraz częściej inwestujemy w urlop jakościowy - Strefa Biznesu

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski