Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

60 Sekund Biznesu: W Polsce znaczna część użytkowników deklaruje, że nie potrzebuje internetu

Redakcja
Według wielu badań w Polsce znaczna część użytkowników deklaruje, że nie potrzebuje internetu. Nie będą z niego korzystać, ponieważ nie widzą takiej potrzeby- dodaje ekspert.
Według wielu badań w Polsce znaczna część użytkowników deklaruje, że nie potrzebuje internetu. Nie będą z niego korzystać, ponieważ nie widzą takiej potrzeby- dodaje ekspert. 123RF
Polski rynek mediów i rozrywki do 2022 r. będzie rozwijał się w średniorocznym tempie 3,5 proc. i na koniec badanego okresu jego wartość wyniesie 13,4 mld dolarów w porównaniu do 10,6 mld na koniec 2018 roku. Segmentami, które w największej mierze będą odpowiadać za tę dynamikę są OTT (ang. OTT – over the top), czyli serwisy streamingowe dostarczające treści filmowe i telewizyjne przez internet bez potrzeby opłacania abonamentu za telewizję kablową lub satelitarną oraz reklama internetowa. W Polsce sytuacja wygląda trochę gorzej.

- W Zachodniej Europie mamy całe pokolenie silver surfers. Tak się mówi o osobach, które mają siwe włosy i zaczynają bardzo intensywnie korzystać z mediów cyfrowych. W znacznej mierze przy pomocy dzieci, wnuków- tłumaczy w rozmowie z AIP Michał Kreczmar, PwC.

W raporcie PwC „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2018-2022” (Global Media and Entertainment Outlook) eksperci zwrócili uwagę na wyzwania, które w najbliższym czasie mogą mieć istotny wpływ na branżę mediów i rozrywki. Jednym z nich jest rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które weszło w życie w maju br. Nowa regulacja spowodowała, że użytkownicy zyskali świadomość na temat liczby podmiotów mających dostęp do ich danych oraz rozległej sieci partnerów serwisów internetowych. Dodatkowo, błędy przy wdrożeniu nowych przepisów mogą powodować szereg komplikacji w aspekcie prowadzenia działań marketingowych i wpływać na rozwój sektora reklamy internetowej.

Przeczytaj także:

Warto obserwować też jak branża mediów i rozrywki zmieni się w związku z przyjętą przez Parlament Europejski dyrektywą o prawach autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Dokument ma na celu rozszerzenie odpowiedzialności prawnej właścicieli serwisów umożliwiających udostępnianie treści przez użytkowników oraz wymuszenie blokowania treści w przypadku gdy łamią one prawa autorskie.  Jednym z najczęściej dyskutowanych zapisów jest artykuł 11 dyrektywy, w którym ustanawia się nową kategorię praw pokrewnych dla wydawców prasowych. Ich istotną tego ma być zapewnienie wydawcom praw do zezwalania lub zabraniania zwielokrotniania publikacji prasowych oraz prawa do zezwalania lub zabraniania na podawanie tych materiałów do publicznej wiadomości w zakresie korzystania cyfrowego. Taka sytuacja może łączyć się z koniecznością podpisywania przez wydawców prasowych licznych umów o współpracę i udzielanie licencji w zakresie powoływania się na publikacje konkurencyjnych podmiotów z rynku mediowego.

- W Polsce sytuacja wygląda trochę gorzej, ponieważ poza dużymi aglomeracjami miejskimi jest problem z dostępem do internetu. Zakładamy, że 5G, intensywna cyfryzacja czy powszechny publiczny tani albo dotowany przez państwo, spowoduje ten impuls do korzystania z technologii cyfrowych. Według wielu badań w Polsce znaczna część użytkowników deklaruje, że nie potrzebuje internetu. Nie będą z niego korzystać, ponieważ nie widzą takiej potrzeby- dodaje ekspert.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: 60 Sekund Biznesu: W Polsce znaczna część użytkowników deklaruje, że nie potrzebuje internetu - Strefa Biznesu

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski