2 z 8
Poprzednie
Następne
7 znanych marek samochodów sprzedawanych w Polsce 20 lat temu, których dziś już nie ma
Daewoo
Samochody tej koreańskiej marki zrobiły furorę w Polsce w drugiej połowie lat 90. Wystarczy powiedzieć, że kultowe daewoo tico zastąpiło symbol motoryzacji PRL-u, czyli fiata 126p. Niewiele mniej popularne były matizy i lanosy. Nieco zamożniejsi klienci chętnie kupowali też nubirę i leganzę. W Polsce auta marki Daewoo były produkowane w zakładach w Warszawie i Lublinie.
W 2000 r. koncern Daewoo popadł w problemy finansowe i został przejęty przez General Motors. W Polsce ostatnie modele lanosa i matiza wyprodukowano w zakładach FSO S.A. w 2008 r. Jeszcze w 2019 r. szacowało się, że po polskich drogach jeździ blisko 290 tys. samochodów marki Daewoo.
Zobacz pozostałe marki samochodów, które zniknęły z Polski --->