Afryka: Rowerowa wyprawa śladami poznańskiego podróżnika. Śmiałkowie są w Ruandzie

Maciej Łosiak
Rozpoczął się siódmy etap wyprawy Afryka Nowaka, czyli śladami poznańskiego podróżnika Kazimierza Nowaka, który w latach 30. ubiegłego wieku przejechał rowerem Czarny Ląd. Trójka śmiałków przemierza obecnie terytorium Ruandy. Są to: Joanna Kardasińska, Światosław Rojewski, Radosław Okieńczuk.

Natomiast w Polsce są uczestnicy szóstego odcinka. - Ten etap nazwaliśmy "Rowery we mgle". Przemierzaliśmy tereny Kongo, Ugandy, częściowo Ruandy. Są to obszary, gdzie jeszcze kilka lat temu trwała wojna - relacjonuje Janusz Adamski. - Na własnej skórze przekonaliśmy się, że wciąż jest tam niebezpiecznie. Podczas jednego z noclegów na wysokości 2700 m n.p.m. zostaliśmy zaatakowani przez grupę bandytów uzbrojonych w dzidy. Sytuacja była dramatyczna, wywiązała się szarpanina. Wyszliśmy z niej zwycięsko, ale był moment, że chcieliśmy uciekać. Jako trofeum przywiozłem pięknie wykute ostrze dzidy.

Polacy przemierzali ostatnio wybrzeża jeziora Kivu w Ruandzie. - Od wioski do wioski towarzyszy nam procesja małych Ruandyjczyków. Często d opada nas tropikalny deszcz, ale jak tylko lekko ustaje, ruszamy dalej - przekazuje na bieżąco pocztą elektroniczną informacje Światosław Rojewski.
W minionym tygodniu podróżnicy minęli Volcano Park, liczne wodospady, wspaniałe krajobrazy z widokiem na rozległe doliny. Dotarli do Ruhengeri, bazy widokowej, skąd ruszają ekspedycje w poszukiwaniu goryli górskich. - To właśnie tam działała Dian Fossey, a Nowak zatrzymał się u mieszkającej tam Polki z Grekiem. Niestety nie mogliśmy szarpnąć się na spotkanie z gorylami. Brak czasu i pieniędzy. Następny przystanek to Kigali - pisze Rojewski.

Przypomnijmy, że grupa miłośników sportów ekstremalnych chce pokonać 40 tysięcy kilometrów przez afrykańskie bezdroża. Ze względów bezpieczeństwa, logistycznych afrykańska trasa wyprawy podzielona została na etapy. Poszczególne odcinki pokonują kilkuosobowe grupy. Ekspedycja (startowała w Poznaniu) zakończy się jesienią 2011 r. Prowadzi przez 17 państw. Każdy miesięczny etap to około 1,5 tysiąca kilometrów do pokonania.

Start ekspedycji nastąpił z Trypolisu w północnej Afryce, trasa biegnie do Przylądka Igielnego na jej południowym krańcu i ponownie na do Algieru nad Morzem Śródziemnym.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.