Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Allegro w nowej odsłonie. Zmieni się w sklep? [ZOBACZ JAK WYGLĄDA SERWIS]

Mateusz Pilarczyk
Od środy największy serwis aukcyjny w kraju zmienił swój wygląd. Internauci nie lubią rewolucyjnych zmian - Allegro nadal wita nas starym, dobrze znanym wyglądem serwisu. Jednak jednym kliknięciem można przejść na nową odsłonę portalu aukcyjnego i skorzystać z przewodnika po nowej odsłonie Allegro.

Zmiany mają ułatwić internautom dotarcie do poszukiwanego przedmiotu i uprościć jego zakup. Czy tak będzie? Pokażą opinie użytkowników. Na pierwszy rzut oka można powiedzieć, że serwis wygląda świeżo i nowocześnie. Dominujące wcześniej menu z kategoriami zostało przeniesione na górę strony. Zamiast niego po wejściu na nowe Allegro w oczy rzucają się przedmioty na sprzedaż.

Teraz wystarczy najechać na nazwę kategorii, aby pokazało się menu z podkategoriami. Dodatkowo użytkownikowi w tym samym oknie prezentowane są "okazje dnia".

- Te zmiany to konieczność. Internet zmienia się praktycznie każdego dnia. Nowe technologie, nowe trendy, nowe oczekiwania użytkowników. I w takim sam sposób zmienia się Allegro. Kiedy zaczynaliśmy 13 lat temu byliśmy serwisem aukcyjnym dla hobbystów. To nawet trudno porównywać z dniem dzisiejszym, kiedy nasza platforma ma 15 milionów użytkowników - mówi Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzająca Allegro.pl.

Nowością jest też możliwość ustawienia przez użytkowników długości widocznej listy ofert. Co więcej, nowe Allegro można przeszukiwać za pomocą głosu - zamiast wpisywać nazwę poszukiwanego przedmiotu wystarczy wypowiedzieć ją do mikrofonu, a pole wyszukiwania wypełni się samo.

Allegro pojawiło się w internecie w grudniu 1999 roku jako serwis dla hobbystów. Cztery miesiące później w serwisie pracowało prawie dwadzieścia osób. Dziennie rejestrowało się kilku użytkowników, a wszystkich wystawionych aukcji było 500. Już w trzy lata później na Allegro było zarejestrowanych milion użytkowników. Dziś Allegro to 15 mln użytkowników (w każdej minucie przybywa trzech nowych), a miesięcznie wystawianych jest 32,5 mln ofert.

Dziesięć lat temu z internetowych aukcji korzystali głównie mężczyźni. Było ich aż 86 procent. Teraz proporcje się wyrównały. 46 procent użytkowników Allegro to kobiety. Widać to chociażby w porównaniu najpopularniejszych kategorii.

W 2002 roku na pierwszym miejscu były "Komputery" - teraz "Odzież, obuwie, dodatki". Na niższym stopniu podium były "Kolekcje" - dziś "Dla dzieci". Dziesięć lat temu trzecią najczęściej klikaną kategorią były "Telefony i akcesoria", a dziś jest to "Dom i ogród". Czwarte miejsce to odpowiednio: "Książki i komiksy" (kiedyś), a dziś "Uroda".

Statystyki pokazują, że Allegro przechodzi jednak metamorfozę z serwisu aukcyjnego w sklep. 82 procent transakcji w serwisie dokonywanych jest przez opcję "Kup teraz". Czyste aukcje to tylko 13 procent, a aukcje z opcją kup teraz to 5 procent wszystkich ofert. Przed dziesięcioma laty było odwrotnie. Tylko 18 procent dokonywanych zakupów odbywało się przez kup teraz. Licytacje stanowiły 39 procent a aukcje z opcją lup teraz 13 procent.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski