Ambasador Królestwa Niderlandów: Holendrzy także zwężali...

    Ambasador Królestwa Niderlandów: Holendrzy także zwężali ulice na potrzeby rowerzystów

    Paulina Jęczmionka

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Adriaan Palm: Znamy stanowisko Polski w sprawie uchodźców, ale stawiamy na dialog
    1/3
    przejdź do galerii

    Adriaan Palm: Znamy stanowisko Polski w sprawie uchodźców, ale stawiamy na dialog ©Łukasz Gdak

    O prezydencji w Unii Europejskiej, kryzysie imigracyjnym, nowoczesnym zarządzaniu miastem i współpracy polsko-holenderskiej mówi Adriaan Palm, ambasador Królestwa Niderlandów.
    Holenderska prezydencja w Unii Europejskiej upływa pod znakiem kryzysu imigracyjnego. Jaki macie pomysł na jego zażegnanie?
    Problem uchodźców jest bardzo skomplikowany, nie ma jednego, prostego rozwiązania. Żeby je znaleźć, najpierw należy przyjrzeć się głównym przyczynom napływu uchodźców. To je musimy niwelować. I podjęliśmy już wiele różnych kroków. Pierwszym był program pomocy dla Grecji. Zależało nam, żeby jak najszybciej pobrać odciski palców od osób tam napływających, przesłuchać je i później odpowiednio relokować.
    Druga była współpraca z Turcją. Przedstawiciele Unii odbyli szereg spotkań z władzami tego kraju, podczas których omawiali możliwości zredukowania liczby uchodźców napływających z Turcji do Europy. A trzecia była decyzja o wzmocnieniu zewnętrznej kontroli granicznej Unii.

    Nie oznacza to końca idei otwartej Unii Europejskiej?
    Mówimy tylko o granicy zewnętrznej Unii. Cały czas chcemy utrzymać swobodny przepływ ludzi i towarów wewnątrz UE. Zależy nam też na tym, żeby zmniejszyć presję na kraje, z których uchodźcy pochodzą. Chcemy im pomóc. Dlatego nasz minister udał się do Republiki Mali w Afryce, by dowiedzieć się, jak możemy pomóc temu krajowi i powstrzymać migrację ludności. Próbujemy więc dotrzeć do źródła, szukamy przyczyny ruchu ludności, walczymy też z ich przemytem. Wszystko to układa się w łańcuch działań, na końcu którego jest przyjęcie i realokacja uchodźców w godziwy, uczciwy sposób.

    Są w Unii państwa, jak chociażby Polska, których rządy zdecydowanie się temu sprzeciwiają. Jak w Holandii się z nimi współpracuje? Jest w ogóle możliwe wypracowanie kompromisu?
    Przede wszystkim próbujemy być uczciwym pośrednikiem pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami. Inicjujemy dialog, by znaleźć właściwe dla wszystkich, oparte o zasadę solidarności, rozwiązanie.
    1 3 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (23)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    i co z tego

    hiper (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    to że Holendrzy robią głupstwa nie oznacza że my musimy je powielać

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    chore idee chorych ludzi

    robocop (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    to jest Poznań a nie Amsterdam! A dlaczego nie brań przykładu np z USA gdzie są 6-cio pasmowe autostrady na estkadach przecinające miasta? Poznań nie ma żadnej obwodnicy miejskiej i śródmiejskiej,...rozwiń całość

    to jest Poznań a nie Amsterdam! A dlaczego nie brań przykładu np z USA gdzie są 6-cio pasmowe autostrady na estkadach przecinające miasta? Poznań nie ma żadnej obwodnicy miejskiej i śródmiejskiej, Berlin ma ring, a teraz buduję obwodnicę śródmiejską, a u nas od 20 lat nie można zbudować II i III ramy komunikacyjnej. Bez tych inwestycji miasto się zadusi i stanie w korkach. Nie wierzcie oszołomom wmawiającym że rower jest panaceum na wszelkie problemy transportowe.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    O czym my rozmawiamy

    Asia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Jeśli ktokolwiek był w Holandii to wie jak działa TRANSPORT ZBIOROWY. Jak jest skomunikowany ogromnymi parkingami, stacjami metra czy stacjami pociągów dojazdowych. Oczywiście nie wspominając o...rozwiń całość

    Jeśli ktokolwiek był w Holandii to wie jak działa TRANSPORT ZBIOROWY. Jak jest skomunikowany ogromnymi parkingami, stacjami metra czy stacjami pociągów dojazdowych. Oczywiście nie wspominając o obwodnicach Jakie są niewielkie koszty parkowania, biletów itp. Tam się po prostu nie opłaca jechać samochodem do centrum. Dopiero wtedy zaczęto wprowadzać ruch rowerowy do miast, przeznaczać całe ulice dla rowerów... Ale u nas tez już idzie nowe ... planowali przebudować rondo Rataje... bo inwestor centrum handlowego obiecał... ale kurde.. nie wyszło... planują dalejzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nos w nieswoje sprawy.

    Poznaniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    Pa ambasador Palm zbyt dużo piwa o tej nazwie wypił i zabiera głos w sprawie rowerów. Inny świat, inne realia,inna kultura.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Marycha

    mb (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

    W Holandii mają też legalną marihuanę. Może najpierw to ściągnijmy do siebie ?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    i nie tylko

    robocop (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    dziwki i burdele też są legalne, jest eutanazja, są pedalskie "małżeństwa" jak brać z nich przykład to wprowadźmy wszystko a nie wybiórczo tylko rowery

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ale najpierw

    wojage (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13

    Ale najpierw wybudowali szerokie trasy przełomowe - tunele i dwupoziomowe krzyżówki , oraz obwodnice miast. NAJPIERW , a nie ZA MIAST!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do tego

    współczesny głupek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    wybudowali całą infrastrukturę parkingów najczęściej podziemnych w dobrze skomunikowanych miejscach.
    A co najwaniejsze, płaci sie w nich przy odbiorze samochodu a nie przy parkowaniu, więc cała...rozwiń całość

    wybudowali całą infrastrukturę parkingów najczęściej podziemnych w dobrze skomunikowanych miejscach.
    A co najwaniejsze, płaci sie w nich przy odbiorze samochodu a nie przy parkowaniu, więc cała masa chodzących bab i sprawdzających czy ktos nie przekroczył jest zbedna i parkującego nie stresuje karą !!!!!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jeszcze lepiej wprowadzić same drogi dla wozów drabiniastych

    kapral (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    To skandal, że zwężamy ulice samochodowe, chcąc więcej miejsca dla rowerzystów, a o woźnicach wozów drabiniastych zapominamy. Gdyby Jaśkowiak jeździł takim wozem na pewno by pamiętał o woźnicach, a...rozwiń całość

    To skandal, że zwężamy ulice samochodowe, chcąc więcej miejsca dla rowerzystów, a o woźnicach wozów drabiniastych zapominamy. Gdyby Jaśkowiak jeździł takim wozem na pewno by pamiętał o woźnicach, a tak podnieca się tylko rowerzystami.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    trudności urzędnicze

    jerzy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    co do holery nas obchodzi Holandia ,Chiny tu jest Polska tylko to trzeba znać rozumiec przyjac i myślec po polsku Podział jaki nastapił juz na zniewalanych /na to zewalamy niestety/...rozwiń całość

    co do holery nas obchodzi Holandia ,Chiny tu jest Polska tylko to trzeba znać rozumiec przyjac i myślec po polsku Podział jaki nastapił juz na zniewalanych /na to zewalamy niestety/ odbiorców narzucanych z strony tzw "nowoczesnych" urzędników inaczej urzędasów nad rozumu i wytwarzaja uciażliwe bzdurne pomysly .Jest tyle spraw potrzeby rozwiązywania problemow miasta właśnie likwidacji uciązliwosci a tak łatwych do załatwiania ..co zrobic by jeżdzić rowerami po mieście ?!!!!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 5

    A no to nas obchodzi, że Holandia to jeden z niewielu krajów na świecie, którego miasta poradziły sobie z problemem zakorkowanych ulic. Ich dotknęło to w czasach boomu motoryzacyjnego lat 60-tych i...rozwiń całość

    A no to nas obchodzi, że Holandia to jeden z niewielu krajów na świecie, którego miasta poradziły sobie z problemem zakorkowanych ulic. Ich dotknęło to w czasach boomu motoryzacyjnego lat 60-tych i 70-tych, a my boom samochodowy mamy od 15 lat i też musimy sobie z nim jakoś zacząć radzić. Nikt lepszego sposobu na świecie nie znalazł, niż holenderski, a więc utrudnianie poruszania się po mieście samochodem i priorytet dla pozostałych środków transportu, stąd też od lat 90-tych oczy urbanistów i władz lokalnych zwrócone są na Holandię (oraz Danię), by stamtąd czerpać wzorce. Od Nowego Jorku, przez Buenos Aires po Singapur. Chyba nie myślisz, że wymyślimy coś lepszego. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    krcp

    Poznanaik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    My sobie nie poradziliśmy nawet z ruchem pieszym poza miastami o ruchu samochodowym nie wspomnę. Z tym Singapurem przesadzasz! Popatrz na Paryż i Rzym. Kopenhaga i Amsterdam to zadupia poza tym...rozwiń całość

    My sobie nie poradziliśmy nawet z ruchem pieszym poza miastami o ruchu samochodowym nie wspomnę. Z tym Singapurem przesadzasz! Popatrz na Paryż i Rzym. Kopenhaga i Amsterdam to zadupia poza tym mają transport wodny i metro.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Nie przesadzam. Singapur był pierwszym miastem na świecie, które już w latach 70. wprowadziło opłatę za wjazd do centrum, odpowiednik londyńskiego "congestion charge". Od 2014 roku podstawą...rozwiń całość

    Nie przesadzam. Singapur był pierwszym miastem na świecie, które już w latach 70. wprowadziło opłatę za wjazd do centrum, odpowiednik londyńskiego "congestion charge". Od 2014 roku podstawą strategii transportowej jest opracowany podczas specjalnego panelu z udziałem Jana Gehla dokument z rekomendacjami, zakładający zwiększenie udziału ruchu rowerowego i pieszego oraz zwiększenie udziału transportu publicznego do 70% w 2020 r.
    Paryż? 1/3 ulic od 2013 roku to strefa tempo 30. System rowerów miejskich jest jednym z największych w Europie - ponad 18000 rowerów.
    Kopenhaskie metro jest jednym z najmłodszych w Europie i jego zasięg jest raczej ograniczony (3 linie) a cały udział TP wynosi niewiele ponad 30%zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Niech zaczną od budowy obwodnicy miejskiech

    Elax (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    jakie mają miasta nie tylko w Holandii.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    z przemówienia Gomułki na tysiąclecie ...

    outlaw (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    "A co się dzieje w Chinach? W Chinach Ludowych ostatnio zarysował się poważny
    wpływ monsunów utrudniający rozwój kolarstwa w tymże kraju. Pojawienie się
    zorzy polarnej spowodowało zanik...rozwiń całość

    "A co się dzieje w Chinach? W Chinach Ludowych ostatnio zarysował się poważny
    wpływ monsunów utrudniający rozwój kolarstwa w tymże kraju. Pojawienie się
    zorzy polarnej spowodowało zanik miesiączkowania u pingwinów." Itd.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo