Budowa nowej linii kolejowej Turek-Konin, w ramach programu „Kolej+”, to szansa na największą inwestycję infrastrukturalną w Wielkopolsce Wschodniej ostatnich dekad. Inwestycję korzystną dla regionu przechodzącego proces transformacji, z wielu względów. Dlatego wyrażamy poparcie dla powstania połączenia kolejowego łączącego ośrodki aglomeracji konińsko-tureckiej, w których gospodarka oparta o węgiel brunatny dobiega końca. Bez dużych inwestycji wspierających przekształcenia gospodarki regionu nie zapobiegniemy zapaści tej części Wielkopolski
– czytamy w apelu.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Jak podkreślają osoby, które podpisały dokument, nowe połączenie kolejowe zmniejszyłoby m.in. wykluczenie komunikacyjne mieszkańców, umożliwiłoby pozyskanie nowych pracowników do przedsiębiorstw w regionie i zapobiegłoby wyludnianiu się wschodniej części Wielkopolski.
Budowę linii kolejowej Turek-Konin dla transportu pasażerskiego należy traktować jako pierwszy etap szerzej zakrojonego projektu. Studium wykonalności dla tego połączenia na nowej trasie nie wyklucza dalszych inwestycji w terminale przeładunkowe i bocznice. Te elementy będą uatrakcyjniały potencjał inwestycyjny regionu zarówno dla nowych, jak i już funkcjonujących przedsiębiorstw (zwłaszcza z gmin, przez które będzie biegła nowa linia)
– informują przedstawiciele w apelu.
Dodała też:
Opracowane dla linii studium zakłada w przyszłości nie tylko możliwość, ale wręcz potrzebę rozbudowy połączenia kolejowego z Turku w kierunku Łodzi. Obecnie spory fragment tej części Polski to biała plama na mapie siatki połączeń kolejowych, której nie udało się zamazać przez ostatnie 100 lat.
Co więcej, zaznaczano też ekologiczne aspekty projektu, ponieważ pociągi, ich zdaniem, mają większe zdolności przewozowe, oferują wyższy komfort niż np. w transporcie autobusowym czy niski stopień ingerencji w środowisko. Transport kolejowy jest również istotny ze względów strategicznych, co pokazała rosyjska inwazja w Ukrainie i związany z nią kryzys uchodźczy.
Dotychczas apel poparli: Grupa FLOKK, Miranda Sp. zo.o. z Grupy Zbrojeniowej Lubawa, MP Production Sp. z.o.o. (Messer Polska), EK Elektrokabel Fabryka Kabli Karolak i synowie, Sintur Sp. zo.o.
Pozytywnie do projektu budowy kolei do Turku odnieśli się także przedstawiciele Roland International Polska Sp. z o.o., Energa Green Development (grupa Orlen) oraz Neo Energy Group. W osobnym dokumencie, w ubiegłym roku, projekt budowy linii kolejowej wyraził Prezes ZE PAK S.A. Piotr Woźny.
Apel poparły także organizacje: Związek Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć, Powiatowy Urząd Pracy w Turku czy Stowarzyszenie Zmieniamy Konin.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?