Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Artykuły menstruacyjne są znacznie droższe. Sprawdzamy o ile wzrosły ceny!

OPRAC.:
Alicja Durka
Alicja Durka
W ostatnich latach mówi się o ubóstwie menstruacyjnym w Polsce. Jak wynika z badania Kulczyk Foundation, aż co piątej Polce zdarza się nie mieć pieniędzy na zakup podpasek, przy czym prawie 40 proc. kobiet z biedniejszych domów rezygnuje z zakupu artykułów menstruacyjnych na rzecz innych wydatków.
W ostatnich latach mówi się o ubóstwie menstruacyjnym w Polsce. Jak wynika z badania Kulczyk Foundation, aż co piątej Polce zdarza się nie mieć pieniędzy na zakup podpasek, przy czym prawie 40 proc. kobiet z biedniejszych domów rezygnuje z zakupu artykułów menstruacyjnych na rzecz innych wydatków. pexels
Eksperci zaprezentowali wyniki badania, w którym sprawdzili, o ile wzrosły wydatki Polek na produkty higieniczne niezbędne przy menstruacji.

– Anonimowe dane z paragonów, jakie wpływają do naszego systemu stanowią podstawę naszych analiz. Wraz ze zbliżającym się Dniem Kobiet przyjrzeliśmy się wydatkom Polek na podstawowe produkty higieniczne i porównaliśmy zmiany na przestrzeni ostatnich 2 lat. W badaniu ujęliśmy okres od stycznia do lutego w 2021, 2022 i 2023 roku

– wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

W celu dokładniejszej analizy eksperci przyjęli uniwersalną dla większości marek liczbę sztuk znajdujących się w jednej paczce danej kategorii produktu. W przypadku wkładek higienicznych oferta rożnych producentów jest na tyle zróżnicowana, że przy porównywaniu kosztów przyjęty został zakres od 40 do 60 sztuk.

Jak pokazują wyniki badania, wpływ inflacji widoczny także w artykułach menstruacyjnych. W 2021 roku za paczkę 20 sztuk podpasek kobiety płaciły średnio 4,94 zł. W tym roku koszty za ten produkt wzrosły do 6,85 zł. W ciągu dwóch lat to różnica prawie 2 zł. To oznacza, że wydatki na tak podstawowy produkt zwiększyły się o 37 proc. W przypadku tamponów za paczkę z 32 sztukami w opakowaniu panie płaciły średnio 4,24 zł. W 2023 roku wydatki wzrosły o 27 proc.

– Największe różnice w kwotach widniejących na paragonach odnotowaliśmy w przypadku wkładek higienicznych. W ciągu dwóch lat wydatki kobiet na ten produkt wzrosły aż o 57 proc.

– informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

Ubóstwo menstruacyjne w Polsce

W ostatnich latach mówi się o ubóstwie menstruacyjnym w Polsce. Jak wynika z badania Kulczyk Foundation, aż co piątej Polce zdarza się nie mieć pieniędzy na zakup podpasek, przy czym prawie 40 proc. kobiet z biedniejszych domów rezygnuje z zakupu artykułów menstruacyjnych na rzecz innych wydatków.

– Istnieje wspaniała inicjatywa, w ramach której w szkołach, placówkach, urzędach czy firmach kobiety mogą korzystać z darmowych produktów higienicznych. W toaletach zawieszone są różowe skrzyneczki, w których można znaleźć podpaski, tampony, wkładki chusteczki do higieny intymnej. W naszej firmie takie rozwiązanie cieszy się dużym powodzeniem. Różowa skrzyneczka jest nie tylko wygodna w “nagłych’ sytuacjach, ale także może nieść pomoc kobietom czy dziewczętom, których często nie stać na produkty niezbędne podczas menstruacji

– dodaje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Obserwuj nas także na Google News

od 7 lat
Wideo

echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski