AS Biznesu: Volkswagen Poznań Sp. z o.o. „Niebieskie Granty Volkswagen Poznań”

Anastazja Bezduszna
red
Inicjatywa na rzecz edukacji ekologicznej „Niebieskie Granty Volkswagen Poznań” podjęta przez Volkswagen Poznań Sp. z o.o.(kategoria: duże przedsiębiorstwo).

Jakie działania zostały zrealizowane?
Zorganizowanie konkursu „Niebieskie Granty”, którego celem jest przygotowanie oraz realizacja działań w formie projektu, programu lub instalacji na rzecz poszerzenia wiedzy o ochronie przyrody, kształtowania postaw i świadomości ekologicznej społeczeństwa, propagowanie aktywnej edukacji ekologicznej w terenie oraz wspieranie lokalnych inicjatyw służących ochronie środowiska na terenie Województwa Wielkopolskiego:
- organizacja dwóch niezależnych od siebie konkursów: pierwszy skierowany do szkół (podstawowych, gimnazjum, średnich, zarówno publicznych, jak i prywatnych), przedszkoli oraz organizacji pozarządowych, w szczególności do fundacji i stowarzyszeń. Druga część programu skierowana jest do pracowników firmy, którzy aktywnie działają w organizacjach lub stowarzyszeniach.

Wśród zgłaszanych projektów mogą znaleźć się na przykład projekty związane z wytyczeniem oraz oznakowaniem ścieżki rowerowej, stworzeniem zielonego zakątka w szkole, zaprojektowaniem i wdrożeniem pomysłów związanych z oszczędnością energii, czy też instalacji zachęcającej do selektywnej zbiórki odpadów.

Kto był odbiorcą inicjatywy?
Lokalna społeczność z terenu województwa wielkopolskiego; organizacje, stowarzyszenia, fundacje czy szkoły lub przedszkola. W programie mogą uczestniczyć także pracownicy spółki poprzez swoje zaangażowanie w organizacjach pozarządowych lub szkoły, w których uczą się ich dzieci.

Ile osób zaangażowało się w realizację inicjatywy?
4 pracowników działu komunikacji. W obradach Jury biorą udział nie tylko ww. osoby, ale także przedstawiciele Działu Ochrony Środowiska, Związków Zawodowych oraz władz samorządowych z Poznania oraz Swarzędza.

Jakie korzyści odniosła firma i społeczność lokalna?
Korzyści dla firmy:

  • firma wpisuje się w koncernową filozofię „Think Blue”. Koncern nie chce się ograniczać tylko do produkcji samochodów wyróżniających się wysokim stopniem ekologiczności;
  • Realizowanie koncepcji i pomysłów wykraczających poza granice produktów i technologii;
  • Przyczynianie się do budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, która dba nie tylko o własną działalność, ale stara się także wspierać i inspirować innych do działania na rzecz środowiska naturalnego;
  • Działania w obszarze ochrony środowiska są szczególnie istotne dla sąsiedztwa zakładów produkcyjnych spółki, a tym samym dla samej spółki.

Korzyści dla społeczności:

  • Możliwość uzyskania wsparcia finansowego dla szkół oraz organizacji pozarządowych na realizację swoich, często śmiałych, eko-pomysłów;
  • Dzięki konstrukcji programu generuje on wartość dodaną. Wśród wymagań znajdują się m.in.: pozyskiwanie rekomendacji, szukanie partnerstw, aktywizacja społeczności lokalnej czy długofalowość działań i efektów;
  • realizacja projektu zgłoszonego do Niebieskich Grantów to początek i szansa na spojrzenie na pewne kwestie przysłowiowym „świeżym okiem”;
  • nawiązane przy okazji realizacji projektu kontaktów, które zaprocentują w przyszłości;
  • przyczynianie się do stworzenia sprawnie i aktywnie działających społeczności lokalnych.

JAK GŁOSOWAĆ?
Aby zagłosować na wybraną kandydaturę do tytułu "ASA Odpowiedzialnego Biznesu 2013", należy wysłać SMS pod numer 72355 o treści: ASY.X, gdzie X oznacza numer kandydatury. Każdy czytelnik i internauta, może oddać dowolną ilość głosów jeśli uważa, że wskazana przez niego nominacja, na takie poparcie zasłużyła. Wygra ta akcja, która uzyska największą liczbę głosów czytelników i internautów Głosu Wielkopolskiego.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie