Opisy wszystkich inicjatyw można przeglądać pod adresem www.gloswielkopolski.pl/naszeakcje/asbiznesu. Większość z nich opublikowaliśmy też w piątkowym wydaniu "Głosu Wielkopolskiego". Kilka firm przesłało jednak formularze już po zamknięciu numeru. Stąd dziś w ramce prezentujemy listę dziewięciu kolejnych projektów, które walczą w tegorocznej edycji "Asa Odpowiedzialnego Biznesu".
- Bez nadmiernej przesady mogę powiedzieć, że zgłoszone do plebiscytu inicjatywy cechuje coraz większa finezja i pomysłowość, a firmy zaczynają doceniać, że efekt podejmowanych działań jest większy, kiedy robi się to wspólnie. Stąd dużo przykładów inicjatyw realizowanych w partnerstwie - mówi Mirosława Bromber, koordynatorka projektu "As Biznesu" w Wielkopolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej.
Druga edycja plebiscytu została przygotowana przez Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP i Wielkopolską Izbę Przemysłowo-Handlową. Honorowy patronat nad całym przedsięwzięciem objął marszałek wielkopolski Marek Woźniak, a partnerem wyborów jest "Głos Wielkopolski".
Po niecałym tygodniu głosowania w internetowej części plebiscytu prowadzi Grupa Allegro z 50 procentem wszystkich głosów oddanych w plebiscycie. Doceniona została akcja "Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie". Inicjatywa ta promowała jazdę na rowerze oraz zdrowy i ekologiczny styl życia.
Allegro okupuje też trzecią pozycję z 6 procentami głosów oddanymi na inicjatywę "Nie bądź burak - jedz warzywa". Pozycja ta może się wkrótce zmienić, bo "Żłobek pod zielonym jamniczkiem" firmy Solaris Bus&Coach ma tylko o 2 procent mniej głosów.
Drugą pozycję z 13 procentami SMS-ów zajmuje spółka inCLICK z kampanią społeczną "Nie robię tego za darmo". Miała ona na celu ustalenie standardów bezpłatnych praktyk i staży dla młodych ludzi.
Jak zagłosować w plebiscycie?
Wystarczy wysłać SMS-a pod numer 72355 o treści: ASY.X, gdzie X oznacza numer kandydatury, na którą głosujemy. Można wysłać dowolną liczbę SMS-ów na dowolną liczbę kandydatów, jeśli uważamy, że wskazana przez niego nominacja na takie poparcie zasłużyła. Wygra ta inicjatywa, która uzyska największą liczbę głosów czytelników i internautów "Głosu Wielkopolskiego". Koszt jednego SMS-a to 2,46 zł z VAT.
Wszystkie inicjatywy CSR zgłoszone przez firmy z Wielkopolski do "Asów Odpowiedzialnego Biznesu" można zobaczyć pod adresem www.gloswielkopolski.pl/naszeakcje/asbiznesu. Tam też publikujemy wyniki głosowania internautów, które są na bieżąco aktualizowane. Zgłoszenia, które nadeszły po zamknięciu wydania gazety, przedstawimy w kolejnych numerach.
Rywalizacja potrwa do północy 22 listopada. Ogłoszenie zwycięzców we wszystkich kategoriach nastąpi 27 listopada na uroczystej gali, która odbędzie się w poznańskim City Parku.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?