- Dotąd wszystkie nasze umowy i działania dotyczyły poznańskiej fabryki Volkswagena. Dzięki tej umowie otrzymujemy dostęp do całego koncernu samochodowego - wyjaśnia prof. Tomasz Łodygowski, rektor Politechniki Poznańskiej (PP).
Umowa daje studentom możliwość odbycia praktyk i staży nie tylko w poznańskiej fabryce, ale także w Hanowerze, gdzie znajduje się siedziba i największa fabryka marki VW Samochody Użytkowe.
- W Hanowerze na stałe pracuje obecnie pięć osób, które są absolwentami Politechniki. Bardzo cenimy jakość kształcenia tej uczelni, a także charakter i zaangażowanie polskich pracowników - mówi Jens Ocksen, członek zarządu ds. produkcji marki VW Samochody Użytkowe, który przed kilkoma laty był prezesem poznańskiej fabryki.
Volkswagen Poznań zatrudnia ponad 6 tys. pracowników
- Cieszę się, że będziemy teraz mogli przyjąć praktykantów i studentów z Poznania również w Hanowerze - dodaje.
Jednym z efektów współpracy VW i PP są studia dualne, które polegają na połączeniu nauki na uczelni z pracą zawodową. W tym roku skorzystają z nich pierwsi studenci.
- 50 procent kadry kierowniczej w naszej fabryce to absolwenci PP. Studenci są zmotywowani, żeby pracować w naszym zakładzie. Stąd studia dualne, które pozwalają poznać naszą fabrykę jeszcze w trakcie studiów - zwraca uwagę Michael Kleiss, prezes VW Poznań.
Na spotkaniu, które poprzedziło inaugurację roku akademickiego na PP padła ważna deklaracja. Zarząd koncernu podjął decyzję, że w Poznaniu powstanie oddział firmy zajmujący się projektowaniem samochodów użytkowych. Ma on być oparty m.in. o absolwentów Politechniki Poznańskiej. Dzięki temu wzrośnie znaczenie poznańskiej fabryki w całym koncernie.
- W Polsce mamy głównie licencjonowane fabryki. Wszystkie decyzje dotyczące projektowania są podejmowane poza naszym krajem. Mamy okazję, aby to zmienić - podkreśla prof. Tomasz Łodygowski, rektor PP.
Prezes VW Poznań zakłada, że dwa lata potrwają prace koncepcyjne. Projekt trafiłby do realizacji najwcześniej za 3 lata. Jak mówi Jens Ocksen, oddział mógłby rozpocząć pracę za 4-5 lat.
Nie jest to jedyna inwestycja związana z VW Poznań. Przygotowywana jest rozbudowa fabryki tak, aby mogła produkować tysiąc samochodów na dobę. Jest to niezbędne, aby w Poznaniu mógł być produkowany następca VW Caddy.
Na początku roku było też głośno o planach budowy przez VW nowej fabryki produkującej auta użytkowe. Informację na ten temat zdradził turecki minister - mówiło się, że inwestycja miałaby powstać w Turcji lub Polsce.
- Nie komentuję plotek. Oczywiście słyszałem, że takie informacje się pojawiały. Turcja miała niby konkurować w tej sprawie z Polską. Mi o tym nic nie wiadomo. Jestem członkiem zarządu marki VW Samochody Użytkowe i gdyby było coś na rzeczy, to na pewno bym o tym wiedział - ucina sprawę budowy nowej fabryki Jens Ocksen z kierownictwa VW Samochody Użytkowe.
WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?