Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autostrada Wielkopolska chce, by państwo dopłaciło do rozbudowy autostradowej obwodnicy Poznania

MI
Autostrada A2 w Poznaniu: Państwo ma dołożyć do rozbudowy
Autostrada A2 w Poznaniu: Państwo ma dołożyć do rozbudowy Grzegorz Dembiński
Do budowy trzeciego pasa autostrady A2, który będzie dobudowany na poznańskim odcinku drogi ma dołożyć się GDDKiA.

Najwcześniej w 2016 roku rozpocznie się budowa trzeciego pasa na autostradowej obwodnicy Poznania. Roboty mają potrwać około 1,5 roku. Przez ten czas kierowców będą czekały spore utrudnienia w ruchu.

– Obecnie trwa przygotowywanie dokumentów niezbędnych do otrzymania decyzji środowiskowej – mówi Zofia Kwiatkowska, rzecznik Autostrady Wielkopolskiej.

Czytaj też: Zachodnia Obwodnica Poznania: Droga już po kontroli inspektorów [ZDJĘCIA]

Wyjaśnia, że prowadzone są również rozmowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad na temat współdziałaniu w stworzeniu trzecia pasa pomiędzy Krzesinami, a Komornikami. – Trzeba pamiętać, że ten odcinek był realizowany przez administrację publiczną ale przejmowany przez naszą spółkę w bezpłatną eksploatację w 2003 roku – wspomina Z. Kwiatkowska.

Wylicza, że od tego czasu obwodnica wydłużyła się z 13 do 25 km od węzła Poznań Wschód do Poznań Zachód. Do tego znacznie wzrósł ruch samochodowy. Przed 10 laty przez odcinek obwodnicy A2 przejeżdżało około 10 tysięcy pojazdów na dobę, teraz jest to średnio 55 tysięcy.

– Gdy podpisywaliśmy umowę o przejęciu drogi to obwodnica miała przejąć ruch z autostrady A2 i drogi ekspresowej S5 – dodaje rzecznik AW.

Tymczasem w 2012 roku do drogi podłączona również trasę ekspresową S11. – Obiecano nam również, że w Poznaniu powstanie trzecia rama miejskiej obwodnicy, której nie ma do tej pory i wiadomo, że nie powstanie przed 2030 rokiem – zauważa Zofia Kwiatkowska. Przez to autostradowa obwodnica Poznania obsługuje również ruch miejski.

– Dlatego potrzebne są rozmowy z GDDKiA, jednak nie wstrzymują one w żaden sposób postępu prac. – mówi rzecznik AW. Przez większy ruch i zmiany przepisów trzeba będzie wzdłuż drogi zamontować więcej i większych zabezpieczeń np.: przed hałasem. Jaki będzie udział GDDKiA w budowie trzeciego pasa nie wiadomo.

– Umowa z koncenariuszem autostrady zobowiązuje nas do trzymania takich danych w tajemnicy – mówi Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski