Autostrada Wielkopolska chce, by państwo dopłaciło do rozbudowy autostradowej obwodnicy Poznania

MIZaktualizowano 
Autostrada A2 w Poznaniu: Państwo ma dołożyć do rozbudowy
Autostrada A2 w Poznaniu: Państwo ma dołożyć do rozbudowy Grzegorz Dembiński
Do budowy trzeciego pasa autostrady A2, który będzie dobudowany na poznańskim odcinku drogi ma dołożyć się GDDKiA.

Najwcześniej w 2016 roku rozpocznie się budowa trzeciego pasa na autostradowej obwodnicy Poznania. Roboty mają potrwać około 1,5 roku. Przez ten czas kierowców będą czekały spore utrudnienia w ruchu.

– Obecnie trwa przygotowywanie dokumentów niezbędnych do otrzymania decyzji środowiskowej – mówi Zofia Kwiatkowska, rzecznik Autostrady Wielkopolskiej.

Czytaj też: Zachodnia Obwodnica Poznania: Droga już po kontroli inspektorów [ZDJĘCIA]

Wyjaśnia, że prowadzone są również rozmowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad na temat współdziałaniu w stworzeniu trzecia pasa pomiędzy Krzesinami, a Komornikami. – Trzeba pamiętać, że ten odcinek był realizowany przez administrację publiczną ale przejmowany przez naszą spółkę w bezpłatną eksploatację w 2003 roku – wspomina Z. Kwiatkowska.

Wylicza, że od tego czasu obwodnica wydłużyła się z 13 do 25 km od węzła Poznań Wschód do Poznań Zachód. Do tego znacznie wzrósł ruch samochodowy. Przed 10 laty przez odcinek obwodnicy A2 przejeżdżało około 10 tysięcy pojazdów na dobę, teraz jest to średnio 55 tysięcy.

– Gdy podpisywaliśmy umowę o przejęciu drogi to obwodnica miała przejąć ruch z autostrady A2 i drogi ekspresowej S5 – dodaje rzecznik AW.

Tymczasem w 2012 roku do drogi podłączona również trasę ekspresową S11. – Obiecano nam również, że w Poznaniu powstanie trzecia rama miejskiej obwodnicy, której nie ma do tej pory i wiadomo, że nie powstanie przed 2030 rokiem – zauważa Zofia Kwiatkowska. Przez to autostradowa obwodnica Poznania obsługuje również ruch miejski.

– Dlatego potrzebne są rozmowy z GDDKiA, jednak nie wstrzymują one w żaden sposób postępu prac. – mówi rzecznik AW. Przez większy ruch i zmiany przepisów trzeba będzie wzdłuż drogi zamontować więcej i większych zabezpieczeń np.: przed hałasem. Jaki będzie udział GDDKiA w budowie trzeciego pasa nie wiadomo.

– Umowa z koncenariuszem autostrady zobowiązuje nas do trzymania takich danych w tajemnicy – mówi Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 17

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
AWSA

Jakim trzeba być kretynów, żeby zaplanować i zbudować autostradę praktycznie w polu i nie zrobić od razu trzech pasów??? To już Niemcy w latach 1933-36 budowali perspektywicznie i wiadukty miały miejsce na dodatkowe pasy ruchu. Dlaczego Polacy są tak ograniczeni i nie zbudowali od Krzesin do Komornik od razy tylu pasów ile trzeba? Czyli po trzy w każdą stronę??? Nie byłoby to o wiele droższe niż dwa pasy . Teraz ten dodatkowy pas wyniesie tyle ile kiedyś cały odcinek od Krzesin do Komornik. Kto za to zapłaci? My.

Q
QL3k

Już się nie martwcie QL3k nie dopłaci ani grosza do rozbudowy autostrady on jeszcze na tym parę miliardów zarobi. Myślę, że rozbudowa nie ruszy przed 2020 ew. zamkną jeden pas z powodu zniszczenia nawierzchni.

K
Kolo

Ktoś może mi wyjaśnić jakim prawem spółka Kulczyka przejęła wybudowany przez państwo odcinek Września-Konin ? jakoś wtedy nie czuli się pokrzywdzeni

p
prorok

Trzeba było budować od razu trzy pasy. W tym kraju jest jednak totalna bezmyślność. Jak widać w prywatnych spółkach również
Wyższw pobory a poziom umysłowy tożsamy lub niższy. Potem co rusz podwyżki opłat za przejazd. To należy jakoś ukrócić. Porównajcie sobie opłaty za autostrady w Czechach, Austrii i na Słowacji. Złodziejstwo w biały dzień.

f
felek

Władze autostrady są bezczelne niczym Porozumienie Zielonogórskie. Chcą zrobić, ale aby się nie narobić,jednocześnie podnosząc opłaty.

J
JA

Wpierw wybudować po 3 pasy na drodze Dębińskiej bo może i by były 3 pasy ale chyba by stał w korku ....... PRZERÓBKA ZJAZDU NA DĘBINIE bo kto odbierze ten ruch ?????

e
ed

Chyba przed twoja chata

t
trala lala

Chciałbym poinformować Panie I Panów z AW, że Niemcy od 2016 roku wprowadzają opłaty za przejazd ich autostradami. 10 euro za 10 dni jazdy. To daje do myśłenia. Nie przewidują żadnych bramek. A ile kosztuje jednorazowy przejazd z Poznania do Świecka? Drodzy Państwo z AW za kilka dni znowu A2 bedzie przerzywała oblężenie na bramkach. Warto już o tym pomyśleć, aby uniknąć corocznych błędów.

M
Max

pomyśleć o wiaduktach i o tych, którzy projektując obecne rozwiązania nie pomyśleli, że ruch tu wzrośnie w krótkim czasie ...

...

o czwartym, będzie można JEDYNIE pomyśleć, bo wiadukty do tylu pasów przystosowane nie są!

o
outlaw

Ruch będzie jeszcze większy po wybudowaniu odcinka S-5 Głuchowo (Poznań Zachód)-Wronczyn (przetarg na budowę trwa) i po przeniesieniu na niego całego ruchu tranzytowego z Komornik i Stęszewa. Wtedy nie będzie 55 tys. pojazdów na dobę a co najmniej 70 tys. I nie wiadomo czy ten trzeci pas wystarczy, czy nie będzie trzeba pomyśleć już o czwartym.

S
Seb

"Pierwsza umowa koncesyjna zawarta w 1997 przewidywała wybudowanie (do 2001 według deklaracji koncesjonariusza) i zarządzanie przez AW SA odcinkiem A2 Świecko – Stryków o długości ok. 360 km. W 1999 rząd wycofał się z części umowy dotyczącej odcinka Modła – Stryków i zlecił jego budowę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ze środków budżetowych i pozyskanych." AWSA nie budowała A2 ze srodków budżetowych(podatków). Co do umowy, koncesjonariusz ZOBOWIĄZAŁ się do dobudowania z własnych środków 3 pasa, powód - zwiększeni ruchu na miejskim odcinku A2 (według ustalonych zapisów w umowie). Proszę o sumę circa jaką podatnicy wyasygnowali na budowę Południowej Obwodnicy Poznania.

K
Kudlaty

Co Wy P.I.E.P.R.Z.Y.C.I.E kurde !
Jaki Kulczyk ? Jakie PO ? Jacy złodzieje ?
Obwodnica Poznania została wybudowana ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH zatem koncesjonariusz i własciciel pozostałych odcinków A2 w Wielkopolsce - czytaj : Kulczyk - nie ma w świetle dokumentów I OBOWIAZUJACEGO PRAWA (chociżby KSH) - mozliwości samodzielnie sfinansować budowy dodatkowego pasa na obwodnicy !!!!
Jakim tekstem i jak wielkimi literami trzeba to napisać żeby takie jełopy to pojęły ? Wolicie brnąć w głupkowate oskarzenia wszystkich i wszystkiego zamiast raz wytrzeźwieć i spokojnie pomysleć
Czasem warto pomysleć ZANIM napisze sie kolejną głupotę i tym uzasadni swoje niedouczenie i życiowe indolenctwo.....

S
Seb

Wielu będzie się tutaj dziwić, ale nie ma potrzeby, skoro jesteśmy republiką bananową. To nie czasy II Rzeczypospolitej, gdzie umowa była umową. Wyjdzie na to, że Kulczyk nie będzie za wiele dokładał do 3 pasa, Grupiński na pewno pomoże, okraść podatnika - jak zawsze w POlsce.

:)

Kulczyk to ma tupet;)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3