Awaryjne rządowe maszyny

Redakcja
Rządowy śmigłowiec Mi-8 również uległ katastrofie
Rządowy śmigłowiec Mi-8 również uległ katastrofie wikimedia.commons.com
Dwa samoloty Tu-154M były do dziś używane przez najwyższe władze Polski. Jeden z nich wcielono do 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego w 1990 roku, drugi - cztery lata później. W 1993 roku samoloty tego typu wycofano ostatecznie z linii LOTu.

O problemach z rządowymi samolotami wiedzieli wszyscy. Wymagały częstych remontów i doraźnych napraw. Samolot, którym leciał dziś prezydent, był remontowany kilka miesięcy temu. Drugi z Tupolewów znajduje się obecnie w zakładzie remontowym w Samarze na obowiązkowym, generalnym przeglądzie, który każda maszyna musi przejść co pięć lat.

Oprócz dwóch Tulopewów 154M, 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego posiada kilka innych maszyn: cztery Jak-40 oraz trzy M-28 Bryza oraz śmigłowce: sześć Mi-8, pięć W-3 Sokół i jeden Bell 412 hp. Spośród krajów byłego bloku wschodniego starych, poradzieckich samolotów używają oprócz Polski jeszcze tylko władze Bułgarii i Białorusi.

Do tej pory najgłośniejszym wypadkiem było awaryjne lądowanie śmigłowca Mi-8 z premierem Leszkiem Millerem na pokładzie. W grudniu 2003 roku śmigłowiec rozbił się po awarii obu silników w pobliżu Piaseczna. Leszek Miller trafił do szpitala.

Dwa lata temu awaria uziemiła Tu-154 w Mongolii. Lech Kaczyński, który spieszył się do Japonii na spotkanie z cesarzem, musiał lecieć z Ułan Bator wynajętym mongolskim samolotem.

W 2005 r. poważna usterka wymagała sprowadzenia techników do Kabulu, gdzie z oficjalną wizytą przebywał minister obrony narodowej.

W 2004 roku z silnika Tu-154, którym premier Marek Belka leciał na szczyt Azja-Europa do Wietnamu, zaczęły wydobywać się kłęby dymu. Nasza delegacja poleciała doleciała do Hanoi samolotem chińskich linii lotniczych. Nieprzyjemny epizod z rządowymi samolotami miała też była marszałek Senatu Alicja Grześkowiak. W 1999 roku awaryjnie wylądowała na pustyni w Arabii Saudyjskiej.

Źródło: TVPinfo

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny: Awaryjne rządowe maszyny - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

k
karolkabb

Uwodzenie nie dla każdego jest łatwe i przyjemne, jeśli macie z tym problemy polecam wam skorzystanie z kursu uwodzenia prowadzonego przez sprawdzoną, mającą dobre opinie i recenzje szkołę, mianowicie Wyższą Szkołę Uwodzenia, Wywierania Wpływu i Rozwoju Wewnętrznego. Ich kurs odmienił moje życie, sprawił, że uwodzenie stało się dla mnie czymś naturalnym, a zwrócenie na siebie uwagi mężczyzny nie jest dla mnie żadnym problemem. Polecam wam moi drodzy te szkolenia jeśli chcecie aby wasze relacje z płcią przeciwną nabrały rumieńców ;) Samo szkolenie to czysta przyjemność, atmosfera jak na przyjęciu u starych znajomych, naprawdę rewelacja :) www.wyzszaszkolauwodzenia.pl

a
andy

20 letni samolot to nie jest jeszcze stary.
Elementy które się zużywają są wymieniane w krótszych odstepach czasu.
Widziałem kiedyś film z remontu 30 letnich Boeningów gdzie wymienia się nawet okna.
Korpus jest praktycznie niezniszczalny.
Czepianie się samolotu że już w 199r roku gdy miał 9 lat t miał awarie też jest śmieszne.Samoloty mają bardzo często awarie ale nie mówi się o tym pasażerom aby bo by się bali latać.
Większość systemów jest zdublowanych , ma oddzielne zasilania i kable położone różna drogą aby usterka mechaniczna samolotu nie zakłóciła pracy obu systemów.
Kadłub jest sprawdzany ultradźwiękami czy nie ma mikropęknięć.Silnik może stanąć nawet nowy, a piloci woskowi wiedza jak często awaryjnie odpalają silnik w powietrzu.
Samolot zaledwie kilka miesięcy temu miał przegląd.
Przy okazji był zmodernizowany .
To zwykłe czepialstwo

_JaC

A przyczyny wydają się podobne.
Poczekajmy kilka dni na fakty.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3