Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biedronka rozda klientom bony o wartości 7,5 miliona złotych. Kod rabatowy dostaniesz na komórkę. Co trzeba zrobić?

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Klienci Biedronki mogą dostać po 15 złotych
Klienci Biedronki mogą dostać po 15 złotych Lucyna Nenow
Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej i quizu dla klientów, w którym będą mogli wygrać bon na zakupy w sklepach sieci Biedronka o wartości 15 złotych. Firma ma przygotować 500 tysięcy voucherów o łącznej wartości 7,5 miliona złotych.

O terminie rozpoczęcia akcji i quizu poinformuje sama spółka. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.

Czytaj też: UOKiK nałożył gigantyczną karę na Biedronkę. Sieć ma zapłacić ponad 723 mln złotych. Właściciel sklepów chce dochodzić swoich racji w sądzie

Biedronka rozda klientom bony o wartości 7,5 miliona złotych

Dlaczego UOKiK zobowiązał Jeronimo Martins Polska do przeprowadzenia działań edukacyjnych oraz przygotowania dla swoich klientów bonów o wartości ponad 7 milionów złotych? W trakcie prowadzonego od roku postępowania UOKiK ustalił, że firma będąca właścicielem sklepów Biedronka z opóźnieniem zamieszczała regulaminy ogólnopolskich akcji promocyjnych, nie odpowiadała na reklamacje klientów w terminie, nie uznawała też w takich sytuacjach roszczeń klientów.

Mniej kontroli fiskusa w 2020 roku:

od 16 lat

Zdarzało się, że w reklamach i materiałach promocyjnych informowano, iż szczegóły akcji można poznać wchodząc na stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – zdarzało się, że nawet w ostatnim dniu akcji.

- Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów – uważa Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Sprawdź też: 13 milionów zł kary dla firm, które zawarły zmowę przetargową przy dostawach dla PKP. Wśród nich jest firma z Wielkopolski

Zarzuty UOKiK-u dotyczyły też sposobu rozpatrywania reklamacji. Klient powinien otrzymać odpowiedź na reklamację w ciągu 30 dni, a były przypadki, że musiał czekać dłużej. W takich sytuacjach, zgodnie z prawem, uznaje się, że przedsiębiorca uznał roszczenia klienta. Tymczasem Jeronimo Martins Polska negatywnie rozpatrywał reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia.

- Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 miliona złotych - twierdzi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Dużo się mówi o tym, że ceny w sklepach drastycznie rosną, a ile w tym prawdy? Postanowiliśmy to sprawdzić, porównując ceny przykładowych podstawowych produktów (chleb, mleko, jajka, mięso, owoce, warzywa itp.) z grudnia 2019 r. z tymi z grudnia 2020 r. Jako punkt odniesienia wzięliśmy średnie ceny popularnych produktów z koszyka zakupów serwisu dlahandlu.pl. Sprawdź, które produkty najbardziej podrożały, a które staniały ---->

Co podrożało, a co staniało przez ostatni rok? Zobacz porówn...

Sprawdź też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski