Black Friday czyli Czarny Piątek wypada w tym roku 23 listopada. Wtedy też większość sieci handlowych zacznie wyprzedaże. Trzy dni później - 26 listopada w Cyber Monday (Cyfrowy Poniedziałek) na zakupy będzie warto ruszyć do internetu.

Każda okazja, by klient wydał pieniądze jest dobra - twierdzą handlowcy. I każdy moment na zakupy - mówią ci, którzy nie mogą żyć bez nowych ciuchów, dodatków czy najnowszych modeli elektroniki.

Black Friday (Czarny Piątek) i Cyber Monday - zakupowe dni importowane ze Stanów Zjednoczonych przyjęły się u nas nie gorzej niż walentynki.

Black Friday 2018 - kiedy?

W USA, gdzie narodziła się wyprzedażowa tradycja Czarnego Piątku (Black Friday) dzień ten przypada w pierwszy piątek po Dniu Dziękczynienia. To z kolei jest obchodzone w każdy czwarty czwartek listopada.

W tym roku to 22 listopada. Wielkie wyprzedaże w ramach Black Friday odbędą się więc 23 listopada.

Dlaczego akurat wtedy? Bo w USA kto tylko może, po Dniu Dziękczynienia bierze wolne. Ma więc czas na zakupy. Przyciągnięcie ludzi do sklepów niskimi cenami w tym terminie na ogół sprawia, że nie przestają kupować aż do Bożego Narodzenia.

Polscy handlowcy postanowili pójść w ich ślady i...udało się. Już po raz kolejny poszukiwacze okazji śledzą zapowiedzi promocji. A jest ich wiele i codziennie dołączają kolejne.

Black Friday - gdzie będą promocje?

Na okazyjne zakupy będzie można liczyć w następujących sklepach:

  • Avans
  • Douglas
  • Decathlon
  • Deichmann
  • Ecco
  • Empik
  • Euro RTV AGD
  • Gatta
  • Gino Rossi
  • Home and You
  • Komputronik
  • Media Expert
  • Media Markt
  • Monnari
  • New Balance,
  • Ochnik
  • Promod
  • Rossmann
  • Saturn
  • Sephora
  • Tatuum
  • Top Secret
  • Unisono
  • Van Graaf,
  • Venezia
  • W. Kruk
  • Wojas

Codziennie dołączają nowe. Warto więc śledzić informacje o promocjach w gazetkach, internecie itp.

Jak wynika z badań TNS coraz mniej jest tych, którzy o konsumpcyjnym szaleństwie nie mają pojęcia. Nakłady firm na reklamę opłaciły się. I zapewne dzięki temu aż 87 proc.dorosłych Polaków wie co to jest Black Friday i Cyber Monday. To o 12 punktów procentowych więcej niż jeszcze rok temu.

Cyber Monday 2018 - kiedy będzie?

Znacznie nowszym zjawiskiem jest Cyber Monday (Cyfrowy Poniedziałek). Pojawił się on wraz z rozwojem handlu internetowego. Jest to pierwszy poniedziałek po Święcie Dziękczynienia (w tym roku wypada 26 listopada), w którym promocje ogłaszają sklepy internetowe, zwłaszcza mniejsze, którym na co dzień trudno konkurować z sieciowymi gigantami. Amerykanie po raz pierwszy użyli tego określenia w 2005 roku. Obroty tego dnia w sklepach internetowych USA wyniosły 610 mln dolarów.

Szybko przeniesiono je także na polski grunt. W tym roku wyprzedaże odbędą się 26 listopada. Możemy liczyć na zniżki w takich sklepach i serwisach jak:

  • Steam
  • Origin
  • Muve
  • cdp.pl
  • Komputronik

Także w tym wypadku jest to tylko kilka przykład i 26 listopada warto będzie zajrzeć na strony sklepów, w których najczęściej robimy zakupy. Istnieje bardzo duża szansa, że trafimy wówczas na atrakcyjne wyprzedaże.

Promocje przez cały tydzień

Jak na Black Friday przystało, handlowcy kuszą promocjami. Ale przedłużają je z piątku na cały weekend, a często i następny tydzień. Tylko najbardziej racjonalni, omijający z daleka promocyjne oferty, unikną w tym czasie konsumpcyjnego szaleństwa.

Wielu nawet nie próbuje. Z badania TNS wynika, że 38 proc. z tych, którzy słyszeli o Black Friday zamierza pójść na zakupy. I to z całkiem grubymi portfelami.
Szacowana łączna suma, którą zostawimy w sklepach to aż 2,3 mld zł. Oznacza to, że każdy kto przekroczy próg galerii handlowej wyda średnio 340 zł.

Ale wbrew stereotypom to nie panie będą wiodły prym w wydawaniu pieniędzy. Badani przez TNS mężczyźni planują wydawać więcej od pań – 408 zł na głowę. Paniom zaś na zakupowe szaleństwo wystarczy jedynie 27 1 zł.

Co będziemy kupować? Właściwie wszystko: odzież, obuwie, akcesoria, elektronikę, ale też artykuły do domu i ogrodu. Na największe obroty liczą jednak sprzedający ubrania i elektronikę. Jeśli bowiem nasze preferencje zakupowe od zeszłego roku się nie zmieniły, właśnie oni mogą liczyć na obroty o 100 proc. wyższe niż w normalny handlowy weekend.

Na własne oczy: Infinity Float (kapsuła) - zobacz wideo: