Marta Danielewicz

Branża hotelowa w Poznaniu rośnie w siłę. To złoty biznes

Na początku roku otwarty ma zostać Hampton by Hilton przy ul. Św. Marcin. Fot. Łukasz Gdak Na początku roku otwarty ma zostać Hampton by Hilton przy ul. Św. Marcin.
Marta Danielewicz

Branża hotelowa w stolicy Wielkopolski rozwija się w błyskawicznym tempie. Tylko w ciągu dwóch ostatnich lat w Poznaniu przybyło kilka nowych hoteli.

Hotel DeSilva Premium Poznań na Piekarach, obiekt sieci Focus przy ul. Serafitek, Hotel Altus w jednym z budynków Alfa, Hotel Park Inn by Radisson przy Szyperskiej. W planach lub w realizacji są już następne inwestycje. Na początku roku otwarty ma zostać Hampton by Hilton przy ul. Św. Marcin, trwa budowa Moxy marki Marriott International koło lotniska Ławica.

– Oznacza to, że w Poznaniu przybyło przynajmniej około tysiąca miejsc hotelowych, a ciągle pojawiają się kolejne

– mówi Wojciech Mania, kierownik oddziału promocji turystycznej z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Poznań przyciąga dużych, światowych graczy z branży hotelarskiej. Niektórzy wybierają także bardzo ciekawe obiekty, by otworzyć tam swój gościnny biznes. Ze wcześniejszych zapowiedzi wynika bowiem, że hotel powstanie w budynku dawnej synagogi przy ul. Wronieckiej, gdzie przez lata mieścił się basen. Także kamienica przy Paderewskiego, niegdyś zeskłotowana przez poznańskich anarchistów, zmieni swoje oblicze i będzie tam hotel marki Best Western. Ten sam gracz otworzy też hotel w willi przy ul. Libelta.

Dodatkowo na Garbarach, na pustej działce, ma powstać nowy hotel, w sąsiedztwie obiektu Park Inn by Radisson.

Niedawno też fundusz Structure Capital zakupił działkę od Archidiecezji Poznańskiej między ulicami Podgórną a Zieloną. W planach także ma budowę hotelu. Otwarty zostanie też hotel w dawnym Bazarze.

- Z tego co wiemy, jeszcze kilka innych dużych marek sonduje otwarcie swoich obiektów w naszym mieście w ciągu trzech najbliższych lat. Przez ostatnie lata inwestycje hotelowe były u nas zamrożone, teraz się to zmienia. Hotele stają się tak samo opłacalne, a może nawet bardziej niż powierzchnie biurowe

– mówi Jan Mazurczak, prezes PLOT.

Poznań przeżywa więc dużą, hotelową rewolucję. - Rynek hoteli się zmienia, jego wzrost na poziomie trzech-czterech gwiazdek kształtuje się na poziomie ponad 60 procent. Coraz bardziej gonimy najpopularniejsze polskie miasta. Branża hotelowa widzi, że może dobrze zarobić na swoim biznesie w Poznaniu – mówi Jan Mazurczak.

Kto najchętniej przyjeżdża do Poznania i w jakim celu? O tym dowiesz się w dalszej części artykułu.

Pozostało jeszcze 48% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Marta Danielewicz

Zajmuję się głównie tematyką z zakresu ochrony środowiska, śledzę także rozwój lokalnego biznesu. Tropię afery toksyczne, bacznie obserwuję zmiany w świadomości i prawie dotyczące ochrony środowiska. Staram się rzetelnie i na bieżąco informować przed jakimi wyzwaniami stoimy w obliczu zmian klimatycznych, stepowienia Wielkopolski i suszy. Z kolei w biznesie podziwiam nowe rozwiązania technologiczne, kibicuję małym i dużym firmom, stosującym się do zasad CSR, piszę o prawach pracownika, a także o tych, którzy o nie walczą.
Prywatnie mam szczęście być właścicielką psa, który został interwencyjnie odebrany z pseudohodowli, lubię dobrą kuchnię, niskobudżetowe podróże po świecie, a także filmy animowane.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.