Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa mostu winogradzkiego i mikrolinie autobusowe - oto nowe pomysły lewicy na usprawnienie komunikacji miejskiej w Poznaniu

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Po zakończeniu realizacji całej trasy tramwajowej na Naramowice, tramwaj mógłby pojechać nie tylko Szelągowską i dalej Garabarami, ale także Szelągowską, mostem winogradzkim na Zawady
Po zakończeniu realizacji całej trasy tramwajowej na Naramowice, tramwaj mógłby pojechać nie tylko Szelągowską i dalej Garabarami, ale także Szelągowską, mostem winogradzkim na Zawady Urząd Miasta Poznania
Radni lewicy proponują zbudowanie mostu, który umożliwi kursowanie tramwajów z Naramowic na Zawady. Inni ich pomysł to stworzenie w Poznaniu mikrolinii autobusowych.

Radni Lewicy stawiają na dalszy rozwój transportu zbiorowego. I przypominają, że to dzięki ich determinacji udało się wdrożyć trzy projekty, dotyczące darmowych przejazdów.

– Od 2016 roku z bezpłatnej komunikacji korzystają 6-latki. Druga z naszych propozycji zakładała zwolnienie z opłat wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i rodzinnych domów dziecka. Od września uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów, którzy mieszkają w Poznaniu mogą jeździć za darmo – mówi radna Beata Urbańska. – To jest plan minimum, który zrealizowaliśmy. W przyszłości chciałabym, aby z darmowej komunikacji mogła korzystać młodzież do 18. roku życia i to nie tylko w Poznaniu, ale na terenie całej naszej aglomeracji.

Tomasz Lewandowski, kandydat Lewicy na prezydenta Poznania wskazuje, że często przystanki są znacznie oddalone od miejsca zamieszkania, a wtedy mieszkańcy często decydują się na podróż autem, bo jest wygodniej.

– Proponujemy uruchomienie mikrolinii autobusowych. Małe busy są w stanie wjechać na osiedla i dowozić pasażerów do pętli autobusowych, punktów przesiadkowych – mówi Lewandowski. – We wrześniu została uruchomiona taka linia numer 170 na Strzeszynie. Chcemy uruchomić kilkadziesiąt takich mikrolinii.

Lewica wraca do koncepcji z lat 60. budowy mostu winogradzkiego, który połączyłby skrzyżowanie ul. Winogrady i Szelągowskiej ze skrzyżowaniem Hlonda i Głównej. Po zrealizowaniu całej trasy tramwajowej na Naramowice tramwaj alternatywnie mógłby też jeździć tym mostem na Zawady. – Ważną inwestycją jest też budowa linii tramwajowej na Dębinę – mówi Lewandowski.

Zobacz też:

Tak wygląda plac budowy na ulicy Święty Marcin na początku września.SPRAWDŹ TEŻ: MPK Poznań: Od września bezpłatna komunikacja, zimowy rozkład jazdy, nowe linie i przystanki

Kiedy pojedziemy tramwajem przez ul. św. Marcin? Które linie...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski