Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Poznań City Center: Na Wildę i Rataje pojedziemy inaczej!

Robert Domżał
Sytuacja na budowie dróg dojazdowych do galerii Poznań City Center zmienia się z dnia na dzień
Sytuacja na budowie dróg dojazdowych do galerii Poznań City Center zmienia się z dnia na dzień Robert Domżał
Na przełomie kwietnia i maja jeżdżących po Poznaniu czekają duże zmiany. Spowodowane zostaną one kolejnym etapem budowy dróg dojazdowych do Poznań City Center i nowego dworca kolejowego.

Drobna z pozoru zmiana organizacji ruchu na ulicy Królowej Jadwigi, która wprowadzona została kilka dni temu przez budujących drogi dojazdowe do Poznań City Center, wywołała spore zamieszanie wśród kierowców. Korki na ul. Królowej Jadwigi ciągnęły się od skrzyżowania ulic Królowej Jadwigi i Wierzbięcice aż do mostu na Warcie.

Ale jak się okazuje w pierwszy majowy weekend kierowcy będą musieli przystosować się do kolejnych zmian. Tym razem na utrudnienia natrafią jadący od strony Międzynarodowych Targów Poznańskich. Pojazdy jadące od ulic Roosevelta i Głogowskiej w kierunku Królowej Jadwigi po przejechaniu Mostu Dworcowego skręcą w prawo w kierunku Wolnych Torów. Drogami, które dopiero powstaną, dojadą do budowanego przedłużenia ulicy Jakuba Wujka. Tą ulicą, która do tego czasu ma być wybudowana w docelowym kształcie, wyjadą w ulicę Wierzbięcice.

Zmiana spowodowana jest koniecznością wyłączenia jednego pasa ulicy Matyi od Wierzbięcic do Przemysłowej (po stronie obecnego dworca PKS). W tej części ulicy Matyi powstaje między innymi kanalizacja deszczowa. Zmiana wprowadzona zostanie, gdy tylko spółka Trigranit otrzyma wszystkie pozwolenia na budowę dróg w rejonie tak zwanych Wolnych Torów, czyli ulic, którymi w przyszłości będzie można dojechać do galerii handlowej Poznań City Center.

W tej części obecnego placu budowy w przyszłości będą blisko 2 kilometry jezdni. Dojeżdżać nimi będzie można nie tylko do PCC ale również do wielopoziomowego parkingu, który pomieści około 1500 pojazdów. W dalszej perspektywie będzie mogła też powstać ulica, która połączy Matyi z Hetmańską.

Na najniższej kondygnacji wznoszonego przy Matyi budynku znajdzie się terminal autobusowy. To w właśnie z tego miejsca będą w niedalekiej przyszłości odjeżdżały autobusy. Na razie prace w tym miejscu wydają się być najmniej zaawansowane, ale jak uspokaja Przemysław Terlecki, rzecznik spółki Trigranit wszystkie instalacje niezbędne dla właściwego funkcjonowanie dworca autobusowego zostały już w ziemi ułożone. W najbliższych tygodniach wykonana ma być podbudowa placu manewrowego na terminalu.

Zaawansowana jest też budowa rampy, którą kierujący będą wjeżdżać na wielopoziomowy parking. Konstrukcja ta powstawała z elementów prefabrykowanych.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski