Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa tunelu pod torami kolejowymi na Dębcu ruszy we wrześniu

Robert Domżał
Najwięcej pracowników można  w ostatnich dniach zauważyć na odcinku między  Świerkowa a Opolską. Za  budowę tej cze sci tunelu odpowiada miasto Poznań. W części pod torami kolejowymi roboty mają ruszyć we wrześniu.
Najwięcej pracowników można w ostatnich dniach zauważyć na odcinku między Świerkowa a Opolską. Za budowę tej cze sci tunelu odpowiada miasto Poznań. W części pod torami kolejowymi roboty mają ruszyć we wrześniu. Robert Domżał
Jest szansa, że we wrześniu, na Dębcu wznowiona zostanie budowa tunelu pod linią kolejową. Spółka PKP PLK wybrała wykonawcę.

Mieszkańcy Dębca, a także pasażerowie wysiadający na przystanku Dębiec są zmęczeni warunkami z jaki mi muszą sobie radzić z powodu budowy tunelu w ulicy Czechosłowackiej. Obiekt o długości blisko kilometra biegnący i pod linią kolejową i częścią ulicy miał być gotowy 30 września. Jednak od wielu miesięcy na przejeździe kolejowym nie ma ani jednego pracownika.
Pasażerowie pociągów przechodzą z peron na pętlę autobusową nieutwardzoną ścieżką.

- Szkoda, że nic nie dzieje się pod samym przejazdem kolejowym, bo tempo prac w ulicy Czechosłowackiej jest niezłe Obserwuję to na co dzień, a pracowałem w budownictwie. Ale wydaje mi się, że ten projekt to niewypał. Tunel jest za wąski, brakuje wyjazdu z niego w kierunku autostrady - mówi Roman Wardęski z Dębca.

Zauważa też, że dopóki będzie przejazd kolejowy u zbiegu Opolskiej i 28 Czerwca to na tych ulicach i tak będą korki. Wielu mieszkających w pobliżu skrzyżowania Czechosłowackiej i Opolskiej twierdzi, że po oddaniu tunelu do ruchu, będą musieli zmienić sposób dojazdu do domów. A to dlatego, że z Czechosłowackiej nie będzie można skręcić w Opolską. Przejazd w kierunku Świerczewa możliwy będzie wyłącznie Górecką czyli przez osiedle.

A w czwartek, na budowie najwięcej robotników zauważyć można było między Świerkową a Opolską. Przedstawiciele spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie wyjaśniają, że układana jest tam izolacja ścian tunelu. Betonowana jest też płyta dolna i część ścian tunelu. Układana jest również instalacja odwodnieniowa. Przygotowywane są także dolne warstwy konstrukcji jezdni i ścieżki rowerowej.

Termin zakończenia budowy miejskiej części tunelu PIM uzależnia od podjęcia prac w części „kolejowej” obiektu.

A kolejarze ze spółki PKP PLK finalizują przetargi, w których wybierane są firmy które dokończ to czego nie zrobiło hiszpańskie konsorcjum.

- Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, jeszcze we wrześniu powinna być wznowiona budowa – mówi Zbigniew Wolny z PKP PLK. Wykonawcą wiaduktu kolejowego, a zarazem tunelu samochodowego na Dębcu zostało konsorcjum Trakcja - Intop. Umowa zostanie dopiero podpisana. Planowany termin zakończenia tej budowy to koniec pierwszego kwartału przyszłego roku.

Krajowa Izba Odowoławcza rozstrzygnie czy PKPPLK prawidłowo wybrała wykonawcę wiaduktu w Łęczycy i tunelu w Mosinie.

Po tym jak PKPPLK wypowiedziała kontrakt hiszpańskiemu konsorcjum, rozpisany został nowy przetarg. Jego wyniki oprotestowały firmy, które nie otrzymały żamówienia. Dlatego mieszkańcy Mosiny czekają na wznowienie budowy tunelu na ul. Śremskiej. - Gdy zacznie sie rok szkolny będzie horror. Ruch , który przed rozpoczęciem budowy rozkładał się na dwa przejazdy, teraz kumuluje się na jednym - mówi Sławomir Falbierski z Mosiny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski