Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Volkswagena pod Wrześnią już na ukończeniu

Marta Danielewicz
Budowa Volkswagena pod Wrześnią już na ukończeniu
Budowa Volkswagena pod Wrześnią już na ukończeniu Volkswagen Poznań
Na obszarze 220 ha w Białężycach, pod Wrześnią, w niecały rok wyrosły ogromne hale produkcyjne. Fabryka Volkswagen Crafter na terenie Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej rośnie się w oczach. Na ukończeniu są już lakiernia, spawalnia i hale montażowe. Zatrudnienie we Wrześni ma docelowo znaleźć około 3 tysięcy osób, a całkowita powierzchnia hal nowej fabryki zajmie 450 tys. m. kw. Wartość inwestycji szacowana jest na 3,3 mld zł.

I chociaż po aferze paliwowej i ostatnich doniesieniach agencji Reuters o wstrzymaniu dofinansowań w wysokości 250 mln euro przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju na budowę fabryki Volkswagena pod Wrześnią , przedstawiciele firmy dementują, by wpłynęło to na inwestycję w Wielkopolsce. Jak poinformowała nas rzecznik Volkswagen Poznań, Dagmara Prystacka, inwestycja Volkswagen Crafter nie jest w żaden sposób zagrożona, nie jest również zagrożone jej finansowanie, a prace przebiegają zgodnie z planem. 

Praca pod Wrześnią wre 
- Do końca grudnia gotowe będą parkingi dla pracowników oraz wewnętrzne drogi dojazdowe. To miejsce zdecydowanie coraz mniej przypomina już plac budowy - mówi Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań.

- Dzisiaj jest tam już nowy zakład, prawie zbudowane od podstaw hale, które od końca października są ogrzewane -   dodaje prezes Vlkswagen Poznań. 

Na drugą połowę stycznia 2016 roku zaplanowane są wstępne odbiory lakierni. W lutym, po przeprowadzeniu koniecznych odbiorów planowana jest przeprowadzka pracowników z dotychczasowych kontenerów do budynków biurowych.

- Cieszymy się, że wszystko przebiega zgodnie z planem i że za chwilę będziemy mogli zająć się ustawianiem i montażem poszczególnych urządzeń - tłumaczy Ralf Nitzschke, dyrektor zakładu Crafter i dodaje, że trwa też budowa hali Zakładu Zabudów Specjalnych, gdzie modele Crafter przygotowywane będą do indywidualnych potrzeb klientów. - Będziemy w stanie zaoferować naszym klientom aż kilkadziesiąt wariantów nowego modelu Craftera - mówi Ralf Nitzschke.

W nowych samochodach, które będą pro/0 dukowane pod Wrześnią, klienci Volkswagena będą mieli do możliwość wyboru między innymi pojedynczych i bliźniaczych kół, różne warianty napędu oraz dodatkowe wysokości dachu.

Zatrudnią 3 tysiące osób
Rekrutacja do nowej fabryki we Wrześni już się rozpoczęła i cały czas trwa. 

-  Szukamy osób na stanowiska bezpośrednio produkcyjne i pośrednio produkcyjne, szukamy też specjalistów z różnych obszarów związanych z produkcją - tłumaczy Jolanta Musielak, członek zarządu do spraw personalnych Volkswagen Poznań.

- Rekrutacja na pewno będzie najbardziej intensywna do chwili uruchomienia fabryki, ale na pewno nie zakończy się w tym momencie - dodaje J. Musielak.

- Od początku 2015 roku przeprowadziliśmy ponad 800 Assesment Center, czyli ćwiczeń grupowych, określających poszczególne umiejętności kandydatów - wyjaśnia Marcin Jankowski, Dyrektor Personalny Zakładu Crafter. - W tych ćwiczeniach wzięło udział blisko 5 tysięcy osób. Przeprowadziliśmy 4535 rozmów kwalifikacyjnych. 

Dodatkowo w 2015 roku nowe miejsca pracy w Volkswagen Poznań znalazło łącznie ok. 1 650 osób. 

 

Historia budowy fabryki

  •   Koncern Volkswagen rozważał kilka lokalizacji na umiejscowienie nowej inwestycji. O wyborze terenów pod Wrześnią zadecydowało wiele czynników. Grunty położone są zaledwie 4 km od autostrady A2 i 60 km od Międzynarodowego Portu Lotniczego Poznań - Ławica. 
  •   13 listopada 2014 roku nastąpiło oficjalne wmurowanie kamienia węgielnego w Białęży-cach pod nową fabrykę Volks-wagena. 
  • Poza fabryką powstaną mniejsze zakłady przygotowujące części do crafterów. 

Afera spalinowa

  •  W połowie września 2015 r. amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) podała, że niemiecki koncern od 2008 roku sprzedawał samochody z silnikami diesla typu EA 189 z zainstalowanym oprogramowaniem, które zafałszowywa-ło wyniki testów emisji spalin. 
  • Fundacja Centrum Inicjatyw. Gospodarka i Zdrowie na początku listopada złożyła do poznańskiej prokuratury wniosek o wszczęcie postępowania wyjaśniającego przeciwko zarządowi spółki Volkswagen Poznań. Ma to związek z umieszczaniem w silnikach wysokoprężnych samochodów produkowanych przez firmę wadliwego oprogramowania. 
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski