Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bukowska: Samochody nie skręcą już w lewo [INFOGRAFIKA]

Katarzyna Fertsch
Trwa przebudowa ulicy Bukowskiej, która pochłonie około 16 mln zł
Trwa przebudowa ulicy Bukowskiej, która pochłonie około 16 mln zł Paweł Miecznik
Na ulicy Bukowskiej czeka nas komunikacyjna rewolucja. I to jeszcze przed Euro 2012. Podczas przebudowy jej śródmiejskiej części drogowcy wprowadzą zakazy skrętu w lewo w prawie wszystkie boczne ulice. Jak będziemy jeździć?

Czytaj także:
Poznań: Marcelińska jednokierunkowa i z buspasem
Na ulicy Grunwaldzkiej wkrótce będą buspasy

Jeśli dzisiaj chcemy skręcić w lewo w ulicę Polną, ustawiamy się po prostu na pasie do skrętu. Po przebudowie takich pasów nie będzie. Dlatego by skręcić w lewo w Polną, jadąc np. w kierunku lotniska, będziemy musieli objechać część Jeżyc.

- Kierowcy będą mogli skręcić w prawo w Kraszewskiego, następnie Jackowskiego dojechać do Polnej - tłumaczy Andrzej Billert z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.

Przecinać Bukowską będzie można nadal. Dlatego kierowcy już szukają oryginalnych rozwiązań. Będzie można np. skręcić w prawo w Polną, zawrócić i dotrzeć nią na drugą stronę ulicy Bukowskiej.

- A trzeba będzie dokładnie zastanawiać się nad trasą - przyznaje Andrzej Billert. - Jednak żeby autobusy miejskie mogły sprawnie przejeżdżać przez tę część Poznania, musi być nieco trudniej kierowcom samochodów osobowych.

W niektórych przypadkach trzeba będzie pokonać większy dystans niż dotychczas. By skręcić w Szylinga, jadąc od centrum, trzeba będzie dojechać do Polnej, z niej skręcić w Szamarzewskiego i dopiero ulicą Kraszewskiego dojechać do Szylinga. Ale żeby jadąc z lotniska skręcić w Przybyszewskiego, trzeba będzie pomyśleć już na wysokości Alei Polskiej. Skrzyżowanie Bukowskiej z tą ostatnią będzie jednym z ważniejszych. Ponieważ tylko tam kierowcy nadal będą mogli skręcać w lewo.

- Oczywiście zostaną ustawione znaki podpowiadające dojazd, podobnie jak jest na ulicy Głogowskiej - zapewnia Dorota Wesołowska z ZDM. - Ale kierowcy sami pewnie będą wybierać dla siebie drogę.

Zdaniem drogowców, ulica Bukowska straci wtedy na znaczeniu dla kierowców. By dojechać do odchodzących od niej uliczek, częściej będą wybierać ulicę Marcelińską z jednej strony, i Szamarzewskiego czy nawet Dąbrowskiego z drugiej. Większe znaczenie będzie także miała ulica Grunwaldzka.

Kiedy poznańscy kierowcy stracą możliwość skrętu w lewo? Zaraz po zakończeniu przebudowy ulicy, czyli przed mistrzostwami Euro 2012, drogowcy wyznaczą buspasy. To one zajmą miejsce funkcjonujących dzisiaj pasów do skrętu w lewo.

- Autobusy i taksówki jadące od centrum będą miały buspas do Przybyszewskiego. Za skrzyżowaniem włączą się do normalnego ruchu - przypomina Dorota Wesołowska. - Drugi buspas zostanie wyznaczony dla autobusów jadących od Polskiej do Przybyszewskiego. I podobnie w tym przypadku, za skrzyżowaniem pojazdy włączą się do normalnego ruchu.

Dzięki przebudowie śródmiejskiej części Bukowskiej, czas przejazdu autobusów z centrum miasta na lotnisko skróci się o kilka czy nawet kilkanaście minut. To ważne, ponieważ w najbliższym czasie miasto nie planuje budowy trasy tramwajowej do lotniska. Zdaniem prezydenta Ryszarda Grobelnego, służyłyby one głównie pracownikom portu lotniczego. Pasażerowie zyskają na samych pasach dla autobusów, po których będą mogły jeździć także taksówki.

Przebudowa pochłonie około 16 mln zł. Przy okazji wymieniona zostanie także nawierzchnia jezdni. Na całym przebudowanym odcinku powstaną również ścieżki rowerowe.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected].

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski