Bunt przeciwko spółdzielni. Nie będzie płacił kolejnych rachunków!

Marcin Idczak
Bogusław Hałuszczak twierdzi, że dodatkowe opłaty za wodę wprowadzono na Jeżycach niezgodnie z prawem
Bogusław Hałuszczak twierdzi, że dodatkowe opłaty za wodę wprowadzono na Jeżycach niezgodnie z prawem Sławomir Siedler
Bogusław Hałuszczak z Jeżyc, że wprowadzone nowe, dodatkowe opłaty w jego spółdzielni są nielegalne. Nie będzie ich płacił i liczy, że sprawa trafi do sądu, gdzie wygra.

We wrześniu mieszkańcy bloków SM Jeżyce otrzymali od zarządu spółdzielni informację, że od tego miesiąca zostanie naliczona im dodatkowa opłata za zimną wodę.

Mają w ten sposób pokryć różnicę pomiędzy stanem liczników w mieszkaniach, a głównym dochodzącym do danej nieruchomości. Władze Jeżyc taką decyzję tłumaczą tym, że domowe wodomierze mogą źle wskazywać zużycie, niektóre z nich są nieprawidłowo zamontowane. Dlatego postanowiono wyrównać rachunek. Lokatorzy mają płacić zryczałtowaną stawkę zależną m.in.: od wielkości mieszkania.

– Opłaty zostały wprowadzone niezgodnie z prawem spółdzielczym, dlatego nie zamierzam ich płacić – mówi Bogusław Hałuszczak, członek spółdzielni, a zarazem biegły sądowy zajmujący się sprawami spółdzielczymi. Powołuje się na przepisy, które mówią, że o takich zmianach w opłatach trzeba powiadomić na 3 miesiące przed ich wprowadzeniem. Dodaje, że nie przedstawiono również żadnych kalkulacji dotyczących zużycie zimnej wody.

– Nie chcę płacić za niekompetencję zarządu, a także pracowników, którzy źle instalowali wodomierze - dodaje. Na pytanie, czy nie obawia się, że będzie miał zadłużenie, które trzeba będzie spłacić wraz z odsetkami odpowiada: - Już 25 uchwał Jeżyc zaskarżyłem do sądów i moje argumenty przekonały sędziów. Tak będzie i w tym przypadku - stwierdza B. Hałuszczak.

Członkowie zarządu spółdzielni stwierdzili, że na uwagi mieszkańca zbyt szybko nie odpowiedzą, gdyż muszą one wcześniej zostać sprawdzone przez prawników.

NAJNOWSZE INFORMACJE Z POZNANIA I WIELKOPOLSKI: GLOSWIELKOPOLSKI.PL

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wodnik

chodzi o os winiary

K
Ktyd

W nieruchomościach wielolokalowych, np. blok, nie wszystkie mieszkania maja wodomierze. Bo nie ma takiego obowiązku. Dla tych lokali liczony jest ryczałt na osobę. A ile osób naprawdę tam mieszka, spółdzielnia nie wie. Z tego może się brać różnica w pomiarach. Ale nie daje to przyzwolenia na obarczanie kosztami wyższego niekontrolowanego zużycia lokatorów z wodomierzem!!!

A
Apka

Różnice mogą być ,ale nie tak wielkie . Jeżeli jednak są wielkie to coś nie jest w porządku . Wodomierz główny też podlega wymianie tak jak wodomierze w mieszkaniach co 5 lat ( obowiązkowo według ustawy ) . Za montaż wodomierzy odpowiada administrator czyli tutaj spółdzielnia i za dobór wodomierzy też odpowiada administrator oraz kontrolę zużycia zarówno wodomierza głównego jak i tych w mieszkaniach ( tutaj też kontrola mieszkańców)

w
w

Bohater artykułu nie podważa sensowności opłaty, a tylko sposób jej wprowadzenia.
Każdy administrator Wam powie, że prawie zawsze są różnice pomiędzy licznikiem głównym, a podlicznikami, zwłaszcza gdy jest ich wiele. Wynika to ze sporych błędów pomiarowych liczników.
Pozdrawiam.

y
yruh

To zadanie Spoldzielni, by okreslic, skad pojawia sie roznica miedzy stanem licznikow w mieszkaniach a stanem licznika glownego blokowego! A nie isc na latwizne i poprzez odgorny "ukaz" obarczac ta roznica wszystkich lokatorow! Rowniez za to place miesiecznie Spoldzielni. Moje zapytanie w SM Jezyce dalo mi informacje, ze BRAK jest czestej (np. miesiecznej) kontroli stanu licznika glownego bloku. I takie stany nie sa tez podawane mieszkancom.

m
mieszkaniec

PTBSy wprowadziły koszty stałe i wspólne za media. Oprócz kosztów wynikających z indywidualnego zużycia np. zimnej wody musimy pokrywać różnicę pomiędzy stanem liczników w mieszkaniach, a głównym dochodzącym do naszych bloków. W tym roku mieliśmy ogromne niedopłaty za zimną wodę i ogrzewanie. Niedopłaty wynikały przede wszystkim z różnicy pomiędzy stanem obydwu liczników i z wysokich kosztów wspólnych. Można oszczędzać wodę czy racjonalnie korzystać z ogrzewania, a i tak trzeba dopłacać:( Rozumiem w pełni stanowisko pana Hałuszczaka.Kibicuję mu z całego serca!!!!

y
yruh

Trzymanie kciukow nie pomoze!Trzeba naglosnic sprawe poprzez telewizje WTK i pisac protesty do SM Jezyce. Oraz poradzic sie prawnikow, ktorzy tez tu mieszkaja. Dla mnie sprawa jest prosta: place tyle, ile zuzywam wg licznika (niektorzy zakladali je niedawno na wlasny koszt, bo SM Jezyce podniosla w kwietniu ceny ryczaltowe za wode o 100% (!!!)). Nikt nie moze mi wkrecic kosztow cudzego zuzycia. Dlaczego Spoldzielnia nie kontroluje, kto zuzywa tyle tej wody dodatkowo?

R
Róża

sprawdzić, czy wszystko jest dobrze podłączone. Znam przypadek, gdzie wszyscy mieli wodomierze , ale jeden z lokatorów podawał zbyt niskie wartości zużycia. Pewnego dnia wyłączono wodę w całym budynku i ekipa przeszła się po wszystkich mieszkaniach spuszczając wodę z wszystkich nośników wody. W żadnym mieszkaniu woda nie lecia (bo nie miała prawa ) natomiast u delikwenta okazało się , że opomiarowana była tylko zimna woda w kranie w kuchni, natomiast w łazience ( wanna, prysznic , toaleta ) woda ciepła i zima leciały aż furczało. No i znaleźli nadwyżkę zużycia wody. Odpowiednie go ukarano , uregulował nadwyżki i od tamtej pory spokój. Myśle , że należałoby by się zmobilizować i przeprowadzić taki eksperyment a wtedy znajdzie się cwaniaczek.

R
Róża

sprawdzić, czy wszystko jest dobrze podłączone. Znam przypadek, gdzie wszyscy mieli wodomierze , ale jeden z lokatorów podawał zbyt niskie wartości zużycia. Pewnego dnia wyłączono wodę w całym budynku i ekipa przeszła się po wszystkich mieszkaniach spuszczając wodę z wszystkich nośników wody. W żadnym mieszkaniu woda nie lecia (bo nie miała prawa ) natomiast u delikwenta okazało się , że opomiarowana była tylko zimna woda w kranie w kuchni, natomiast w łazience ( wanna, prysznic , toaleta ) woda ciepła i zima leciały aż furczało. No i znaleźli nadwyżkę zużycia wody. Odpowiednie go ukarano , uregulował nadwyżki i od tamtej pory spokój. Myśle , że należałoby by się zmobilizować i przeprowadzić taki eksperyment a wtedy znajdzie się cwaniaczek.

w
wiadomo

tez nie mam zamiaru placic haraczu jaki sobie narzucili bez wczesniejszych zadnych badan, ja twierdze ze moj wodomierz jest sprawny jak oni twierdza ze nie to niech mi go wymienia, a jak oni maja straty to ich problem a nie moj, ja place wg wskazania MOJEGO licznika.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3