Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

BZ WBK reklamą wprowadzał klientów w błąd

Monika Kaczyńska
BZ WBK zapłaci ponad 1,2 mln złotych kary za reklamę. Sąd Apelacyjny uznał, że bank informując w 2009 roku o ofercie Konto24 Prestiż wprowadzał konsumentów w błąd.

PRZECZYTAJ TAKŻE:
BZ WBK ofiarą awarii czy hakerów?
BZ WBK żąda 50 milionów złotych od poznańskiej spółki

Sąd potwierdził w ten sposób decyzję prezes UOKiK. Podtrzymał także decyzję o nałożonej na bank karze wysokości ponad 1,2 mln złotych.

BZ WBK informował w ulotkach reklamowych i na oficjalnej stronie internetowej, że przelewy i zlecenia stałe dokonywane przez internet lub w oddziałach banku są bezpłatne.

Postępowanie przeprowadzone przez Urząd wykazało, że w danym miesiącu konsument nie płacił za przelewy wykonywane w oddziałach, ale w przypadku przelewów wykonywanych za pośrednictwem internetu bezpłatnych było tylko pierwszych pięć.

Prezes UOKiK uznała, że klient, który czerpał wiedzę o ofercie z reklamy konta mógł podjąć na jej podstawie niekorzystną dla siebie decyzję. Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów prezes Urzędu nałożyła na bank karę w wysokości 1.278.742 złotych.

BZ WBK odwołał się od decyzji do sądów kolejnych instancji. Sąd podzielił jednak stanowisko UOKiK.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski