Wycofanie ze sprzedaży żywych karpi to kolejna z inicjatyw realizowanego przez Carrefour programu Act For Food w zakresie ochrony bioróżnorodności i poprawy dobrostanu zwierząt.
Jak wynika z badań firmy badawczej KANTAR przeprowadzonych na zlecenie Carrefour Polska w lipcu 2020 roku, 67 proc. przebadanych deklaruje chęć kupienia karpia na Boże Narodzenie, w tym nadal blisko 40 proc. z nich planuje kupić go z basenów z wodą. Za takim rodzajem zakupu przemawia świeżość ryb, przywiązanie Polaków do tradycji, a także możliwość wyboru. Z roku na rok rośnie jednak odsetek osób, które pozytywnie postrzegają propozycję wycofania ze sprzedaży żywych ryb. Aż 60 proc. klientów deklaruje, że kupią karpia w innej postaci.
Sieć podjęła więc zobowiązanie całkowitego wycofania ze sprzedaży żywych karpi do 2021 roku. Zobowiązanie to powstało po konsultacjach z hodowcami karpia, w większości niewielkimi gospodarstwami rybackimi współpracującymi z siecią od wielu lat. Dzięki dłuższemu terminowi mają oni czas na niezbędne inwestycje i dostosowanie infrastruktury swoich hodowli do nowych warunków przygotowania, transportu i sprzedaży ryb, co jest szczególnie ważne w procesie transformacji biznesowej ich rodzinnych gospodarstw.
- Jesteśmy przekonani, że wypracowane wspólnie zobowiązanie i data jego wejścia w życie, zostanie pozytywnie odebrane zarówno przez naszych konsumentów, jak również całe środowisko związane z hodowlą karpia, tak bardzo cenionej przez Polaków ryby, szczególnie w okresie Świąt Bożego Narodzenia
– mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.
Wycofanie ze sprzedaży żywych karpi odbędzie się w Carrefour w dwóch etapach:
- w tym roku sieć całkowicie wycofa możliwość kupienia w sklepach żywych ryb – wszystkie będą sprzedawane wyłącznie po uboju,
- w roku 2021 Carrefour nie będzie kupował od swoich dostawców żywych ryb, oferując klientom wyłącznie możliwość zakupu karpia przygotowanego we wszystkich postaciach (cały, patroszony, tusze, dzwonka, filety w sprzedaży tradycyjnej i elementy pakowane), nadal bazując na współpracy z lokalnymi dostawcami.
Do tej pory sieć, w ramach Act For Food, podjęła 11 konkretnch działań, m.in. wycofanie jajek od kur z chowu klatkowego, rozwój konceptu „Zdrowa Półka”, więcej produktów wegańskich czy mniej plastiku w sklepach.
Sprawdź też:
- To miejsce pod Poznaniem ma tragiczną historię. Nadal przyciąga osoby żądne wrażeń
- 30 zdjęć przedwojennego Poznania. Tak pięknie wyglądał!
- Przestępcy z Wielkopolski poszukiwani przez policję. Widziałeś któregoś z nich?
- Pamiętacie taki Poznań? To był rok 2000
- 10 miejsc, w których najłatwiej złapać koronawirusa
- Ostatnie chwile targowiska Bema w Poznaniu. Zobacz zdjęcia
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?