Zobacz
    koniecznie

    Czy Twoje imię i nazwisko jest na liście?

    Rozwiń
    Centrum: Znacznie powiększą strefę Tempo 30

    Centrum: Znacznie powiększą strefę Tempo 30

    Marcin Idczak

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Na kolejnych ulicach będzie strefa Tempo 30, czyli ograniczonego ruchu

    Na kolejnych ulicach będzie strefa Tempo 30, czyli ograniczonego ruchu ©Waldemar Wyelgalski/Polskapresse

    Główne ulice w Śródmieściu staną się jednopasmowe. W zmian ma być bezpieczniej na drogach.
    Na kolejnych ulicach będzie strefa Tempo 30, czyli ograniczonego ruchu

    Na kolejnych ulicach będzie strefa Tempo 30, czyli ograniczonego ruchu ©Waldemar Wyelgalski/Polskapresse

    W wakacje zupełnie zmieni się przejazd przez w centrum Poznania. Pod koniec czerwca rozpocznie się wprowadzenie strefy ograniczonego ruchu, czyli Tempo 30.

    - Chcemy, by kierowcy przyzwyczaili się do nowych zasad w wakacje, gdy mniej samochodów wyjeżdża na drogi - mówi Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich. Właśnie ogłoszono przetarg na wprowadzenie zmian. Po jego rozstrzygnięciu (29 czerwca) drogowcy przystąpią do pracy.

    Co ma się zmienić? W pierwszej kolejności znaczna część ulicy Święty Marcin zostanie zwężona do jednego pasa. Na drugim mają zostać wyznaczone miejsca postojowe i ścieżki rowerowe. Natomiast pomiędzy skrzyżowaniem z Ratajczaka, a Alejami Marcinkowskiego zostaną wymalowane tzw. zielone koperty dla dostawczaków.

    Na połączeniu z Kościuszki będzie wymieniona sygnalizacja, gdyż planowane jest stworzenie nowych tras dla rowerów. Przepisy wymagają, by w takim przypadku świtała uwzględniały także ruch jednośladów. Natomiast skrzyżowania z Gwarną, Ratajczaka i Piekarami mają być równorzędne. Pierwszeństwo będą mieć jadący z prawej strony. No chyba, że nadjedzie tramwaj, któremu w przypadku strefy Tempo 30 trzeba bezwzględnie ustąpić pierwszeństwa.

    W rejonie wjazdów z ul. Garncarskiej i Kantaka będzie nowe przejście dla pieszych oraz przejazd rowerowy.
    1 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (32)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bardzo dobrze, w takim centrum chce się mieszkać

    Räuber (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 13

    Brawo, tak trzymać i szybko rozciągać zmiany na Wildę, Łazarz, Jeżyce i Górczyn. Do tego SOP z ograniczeniem postoju do dwóch godzin i przestanie być tak ciasno. Bardzo, bardzo dobrze. Przestrzeń...rozwiń całość

    Brawo, tak trzymać i szybko rozciągać zmiany na Wildę, Łazarz, Jeżyce i Górczyn. Do tego SOP z ograniczeniem postoju do dwóch godzin i przestanie być tak ciasno. Bardzo, bardzo dobrze. Przestrzeń dla pieszych i rowerzystów przyciągnie ich do centrum, za tym pojawi się więcej handlu.

    Kierowcami i marudzeniem nie ma się co przejmować, w każdym mieście dokonującym takich zmian lamentowali, że centrum opustoszeje a potem musieli przyznać, że sytuacja jest radykalnie lepsza.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    oj naiwny, naiwny ten Rojber

    gołodupcy na rowerkach (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 6

    nawet po jedną bułkę nie przyjadą do centrum
    i handel szybciej padnie do reszty niż się pojawi jego więcej.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    No tak, bo teraz Św. Marcin, autostrada przez centrum, wręcz kwitnie handlem i usługami. A ci wszystko chcą zepsuć. :D Zastanów się, która ulica w Poznaniu jest ulicą handlową, z najwyższym...rozwiń całość

    No tak, bo teraz Św. Marcin, autostrada przez centrum, wręcz kwitnie handlem i usługami. A ci wszystko chcą zepsuć. :D Zastanów się, która ulica w Poznaniu jest ulicą handlową, z najwyższym poziomem czynszów i zakazem ruchu, a która choć kiedyś była ulicą handlową, dziś świeci pustkami przeplecionymi z placówkami bankowymi.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tak tęgogłowy rojbrze

    pomylenie pojęć (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

    rozwinie się handel dętkami i szprychami do rowerów? Jak to się teraz mówi : innowacja!!!!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    i będzie taka bieda jak w Kopenhadze

    Räuber (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 5

    Będzie bieda i nic nie będzie, jak w wyborczych obietnicach Kononowicza.

    Zamiast marudzić polecam wyskoczyć na weekend do jakiegoš cywilizowanego miasta i pooglądać rozwiązania, doczytać jak...rozwiń całość

    Będzie bieda i nic nie będzie, jak w wyborczych obietnicach Kononowicza.

    Zamiast marudzić polecam wyskoczyć na weekend do jakiegoš cywilizowanego miasta i pooglądać rozwiązania, doczytać jak wyglądał proces zmiany z prosamochodowej na normalną i jak dobre efekty to przyniosło. A żeby nie było biednie to polecam kupować produkty polskie i od polskiego kapitału, bo na razie mamy lumpeksy na każdym kroku. Handel już upadł przez zabiedzenie polskiego społeczeństwa, ten niekompetentny szkodnik grobelny wpuścił centra handlowe a te dobiły lokalny drobny handel. Przez lata populistycznie nadskakiwał kierowcom obiecując cuda a teraz macie brzuchy robiące za podstawkę pod browara, bo nawet do kiosku po fajki i zapałki jedziecie samochodem.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    w dobie zaprzęgów konnych obecną ulicę Dąbrowskiego,

    wiejską drogę do okolicznych wsi przebudowano na GroseBerlinerStrasse (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    Wybudowano po dwa pasy ruchu, żeby furmanki mogły się wyprzedzać.
    Aż nastał wiek XXI i ulicę Dąbrowskiego "unowocześniono".
    Do jednego pasa ruchu dla każdego kierunku.
    Czyli nastąpił powrót do...rozwiń całość

    Wybudowano po dwa pasy ruchu, żeby furmanki mogły się wyprzedzać.
    Aż nastał wiek XXI i ulicę Dąbrowskiego "unowocześniono".
    Do jednego pasa ruchu dla każdego kierunku.
    Czyli nastąpił powrót do źródeł - wąskiej wiejskiej drogi tyle, że wyasfaltowanej.
    Już teraz koreczki-sznureczki samochodzików tworzą się aż do Swadzimia.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do uśmierconego centrum nawet "pies z kulawą nogą" na rowerku nie przyjedzie

    bo i po co? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 11

    Oj kosztowna będzie ta "rewitalizacja" poprzez likwidację ścieżek rowerowych.
    Do wybudowanych za ciężkie pieniądze parkingów w centrum
    trzeba przecież jakoś sensownie dojechać.
    Spowolnienie...rozwiń całość

    Oj kosztowna będzie ta "rewitalizacja" poprzez likwidację ścieżek rowerowych.
    Do wybudowanych za ciężkie pieniądze parkingów w centrum
    trzeba przecież jakoś sensownie dojechać.
    Spowolnienie ruchu do 30 km/godz. generuje korki
    i średnią prędkość poruszania się samochodów redukuje do 5 km/godz.
    Jeśli jesteś młody, silny w "girach" wyskakuj z gabloty i wskakuj na rowerek.
    Dojedzieś szybciej.
    Pod warunkiem, że zimą zdrowia Ci starczy i nie utkniesz w korku na ścieżce rowerowej.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 7

    Powinieneś powiedzieć to merowi Paryża albo burmistrzowi Berlina. Pewnie gdyby to od Ciebie wiedzieli, nie zamieniliby 3/4 powierzchni miasta w strefy Tempo-30.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    *

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

    Biorąc pod uwagę stosunek liczby dróg osiedlowych i bocznych do głównych to w Poznaniu również z 2/3 obszaru to strefa Tempo 30 (czego nie neguję), tylko pewnie Ty masz gdzieś znaki drogowe, więc...rozwiń całość

    Biorąc pod uwagę stosunek liczby dróg osiedlowych i bocznych do głównych to w Poznaniu również z 2/3 obszaru to strefa Tempo 30 (czego nie neguję), tylko pewnie Ty masz gdzieś znaki drogowe, więc nie wiesz.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Daruj sobie Drogi zbl te docinki, jeśli chcesz w ogóle dyskutować ze mną. I nie szafuj tak procentami wyssanymi z palca.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    *

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Chcesz ogłosić wszem i wobec, że dróg głównych jest więcej niż bocznych? Nigdzie tak nie ma i Poznań też takim ewenementem nie jest. Praktycznie każde osiedle posiada strefę T30 w swoim obszarze....rozwiń całość

    Chcesz ogłosić wszem i wobec, że dróg głównych jest więcej niż bocznych? Nigdzie tak nie ma i Poznań też takim ewenementem nie jest. Praktycznie każde osiedle posiada strefę T30 w swoim obszarze. To czy mamy strefę czy nie decyduje wyłącznie znak drogowy, a nie niczyje "widzimisię". Ale lepiej siać negatywną propagandę o mieściezwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jak na "ślepego światowca" przystało pewnie nie zauważyłeś

    całej alternatywnej infrastruktury komunikacyjnej Paryża czy Berlina, (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    której w grajdołowatym Poznaniu po prostu nie ma.
    Nie ma rozwiniętej sieci ulic, obwodnic, metra itd.
    Doduszanie kalekiej, szczątkowej infrastruktury drogowej
    zwężaniem jezdni, spowalnianiem...rozwiń całość

    której w grajdołowatym Poznaniu po prostu nie ma.
    Nie ma rozwiniętej sieci ulic, obwodnic, metra itd.
    Doduszanie kalekiej, szczątkowej infrastruktury drogowej
    zwężaniem jezdni, spowalnianiem ruchu, stwarzaniem rowerkowych miraży
    bez tych alternatyw komunikacyjnych obecnych w przywołanych miastach
    jest po prostu uśmiercającą miasto Poznań najzwyklejszą zbrodnią.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 6

    Poznań ma jedną z lepiej rozwiniętych sieci tramwajowych i z wyjątkiem peryferyjnych dzielnic, dostęp z większości z nich do centrum jest wygodny tramwajem. Północ miasta jest pod tym względem...rozwiń całość

    Poznań ma jedną z lepiej rozwiniętych sieci tramwajowych i z wyjątkiem peryferyjnych dzielnic, dostęp z większości z nich do centrum jest wygodny tramwajem. Północ miasta jest pod tym względem nieco zapóźniona, z Naramowicami jako sztandarowym przykładem. Lat nieróbstwa Grobelnego nie da się nadrobić w ciągu roku. Metra nie ma, bo metro w tej wielkości miasta jest zbytkiem. Nie przyspiesza podróży w stosunku do tramwaju, a koszt jego budowy jest nieporównywalnie wyższy. Poznań ma obwodnicę południową i zachodnią. Przebieg wschodniej niestety eliminuje jej użyteczność jako typowej obwodnicy miejskiej no i faktycznie, brakuje północnej. Plan transportowy Poznania został nakreślony lata temu i transport międzydzielnicowy ma się opierać na ramach komunikacyjnych - I i II. III rama dziś jest już niewykonalna, bo po pierwsze, nie ma i nie będzie w budżecie takich pieniędzy, po drugie, przebiega na terenach dziś już dość gęsto zaludnionych. W aglomeracji jej rolę przejęła A2 i S-ki. Co najważniejsze - centrum nie jest przystosowane do tranzytu i nie znajdziesz rozwiniętego miasta w Europie, gdzie tranzyt nie jest eliminowany z centrum.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    szanowny "krscp"

    arterie komunikacji miejskiej są jak żyłki w Twoim organizmie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    Jak Ci się żyłki przytkają (czytaj pogorszy się przepustowość ulic)
    poproś lekarza by Ci jeszcze bardziej zwęził żyłki i spowolnił przepływ krwi.
    Jak piszesz, - z prawdziwego zdarzenia ram w...rozwiń całość

    Jak Ci się żyłki przytkają (czytaj pogorszy się przepustowość ulic)
    poproś lekarza by Ci jeszcze bardziej zwęził żyłki i spowolnił przepływ krwi.
    Jak piszesz, - z prawdziwego zdarzenia ram w układzie komunikacyjnym Poznania
    nie ma i nie będzie.
    Czy dostrzegasz jakąś analogię i widzisz oczami wyobraźni
    konsekwencje braku bajpasów wspomagających przytkane żyłki?
    Brak ram i szerokich ulic sparaliżuje to miasto, a w dalszej perspektywie uśmierci.
    Zwiastunem problemów z tak wychwalaną przez Ciebie komunikacją tramwajową
    są postępujące w gwałtownym tempie uszkodzenia torów i podtorza.
    A to oznacza nigdy nie kończące się remonty i utrudnienia.
    W tym klimacie rowerki tylko latem, w ostateczności i w dodatku nie dla wszystkich.
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    Analogia niestety nie trafiona. Transport i urbanistyka wymykają się prostej logice. Nie bez powodu najbardziej zatłoczone miasta świata to te, które mają najbardziej rozwiniętą infrastrukturę...rozwiń całość

    Analogia niestety nie trafiona. Transport i urbanistyka wymykają się prostej logice. Nie bez powodu najbardziej zatłoczone miasta świata to te, które mają najbardziej rozwiniętą infrastrukturę drogową, a jednocześnie stosunkowo nieduży udział podróży komunikacją niesamochodową. Przykład. W Los Angeles 78% podróży odbywa się transportem prywatnym. Jest to jednocześnie najbardziej zatłoczone miasto w USA. W Europie najmniej zatłoczonymi stolicami są Kopenhaga i Amsterdam. Zgadnij dlaczego. Paradoks polega na tym, że im stworzymy lepsze warunki jazdy, tym więcej osób zdecyduje się na wybranie samochodu, tym większe będzie zatłoczenie i gorsze warunki jazdy. Błędne koło. Urbaniści zrozumieli to już w latach 70-tych ub. wieku i trochę zajęło czasu, by włodarze miast dali się do tego przekonać.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przykład z Los Angeles w zderzeniu z nowojorskim Manhattanem totalnie nie trafiony

    krańcowo inna filozofia działania - "amerykańska wolność" to brak zgody na ograniczenia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Narzucane Poznaniowi idiotyczne ograniczenia
    "wszystko dla dobra jego mieszkańców,
    np. propagandowo dęte większe bezpieczeństwo na drogach"
    z jednoczesnym stwarzaniem wątpliwych alternatyw...rozwiń całość

    Narzucane Poznaniowi idiotyczne ograniczenia
    "wszystko dla dobra jego mieszkańców,
    np. propagandowo dęte większe bezpieczeństwo na drogach"
    z jednoczesnym stwarzaniem wątpliwych alternatyw typu rowerki
    jest groźne i śmieszne i nie do pomyślenia na takim Manhattanie.
    Realizowane kosztowne "unowocześnianie" układu komunikacyjnego
    w swojej istocie oznacza "poprawę poprzez pogarszanie".
    Lada moment ten idiotyzm objawi się w pełnej krasie.
    A na ścieżkach rowerowych zrobi się tłoczno od taczuszek.
    Logika się nie wymyka.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    No niestety, ale przykładem nowojorskiego Manhattanu strzeliłeś sobie samobója. Nowy Jork jest pionierem w zakresie zwężania ulic i oddawania ich pieszym i rowerzystom. Metamorfoza Times Square w...rozwiń całość

    No niestety, ale przykładem nowojorskiego Manhattanu strzeliłeś sobie samobója. Nowy Jork jest pionierem w zakresie zwężania ulic i oddawania ich pieszym i rowerzystom. Metamorfoza Times Square w latach 2009-2011 jest najbardziej efektownym przykładem, ale takich ulic jest więcej. Polecam film: vimeo . com/83173191zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jeśli zsumować szerokości wszystkich ulic w centrum Poznania

    to z bidą wypadnie może 100, może 150 m (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    To tyle co suma szerokości 4 ulic na Manhattanie.
    Na Manhattanie ulica ma średnio szerokość 30 m i jest na niej 6 pasów jezdni.
    Więc śmiało można jeden pas przeznaczyć pod ścieżki rowerowe,
    a...rozwiń całość

    To tyle co suma szerokości 4 ulic na Manhattanie.
    Na Manhattanie ulica ma średnio szerokość 30 m i jest na niej 6 pasów jezdni.
    Więc śmiało można jeden pas przeznaczyć pod ścieżki rowerowe,
    a drugi pas udostępnić przechodniom - bez paraliżowania miasta!!!.
    Tym bardziej, że na równoległych, szerokich, wielopasmowych ulicach
    ruch samochodowy nie podlega jakimś "modnym" ograniczeniom.
    Poznański Times Square zwany "deptakiem", czyli ulica Półwiejska,
    powstał przed rokiem 2009 - tym i pewnie Amerykanie go "zmałpowali".
    Z zasadniczo różnym skutkiem.
    Poznań nie ma takich szerokich ulic.
    Ma w większości dwupasmowe.
    Poznań czeka na "przebłysk ziemniaczanego geniuszu",
    po którym ulice w Poznaniu będą jednopasmowe.
    Z ruchem wahadłowym.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pol Pot

    qwardian (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

    Był taki Pol Pot w Kambodży, co wyczyścił wszystkie miasta z ludzi i wysłał ich na wieś. Zatrzymajcie tego szaleńca zanim nasz ukochany Poznań umrze, błagam was Poznaniacy...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wariaci

    Były POznaniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 15

    Jak dobrze, że sie wyprowadziłem z tego zdziczałego miasta. Od kiedy PiS coraz więcej rządzi w mieście jest ono jak jaruś. Bez samochodu, portfela, konta itd. Poznań to zdechłe brzydkie miasto...rozwiń całość

    Jak dobrze, że sie wyprowadziłem z tego zdziczałego miasta. Od kiedy PiS coraz więcej rządzi w mieście jest ono jak jaruś. Bez samochodu, portfela, konta itd. Poznań to zdechłe brzydkie miasto ..pa... pa...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jaki PIS rządzi Poznaniem????

    Eustachy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

    widać chłopie że nie tylko jesteś były, ale także do tyłu z Informacją kto rządzi tym Jacusiowym gródkiem rowerowym!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Koniec śródmieścia

    BelGard (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 8

    Często bywam w śródmieściu Poznania (dojeżdżam tam tramwajem). I chyba już większość coraz mniejszej grupy poznaniaków, którzy maja potrzebę pojawienia się w tym rejonie, dojeżdża tam tramwajami....rozwiń całość

    Często bywam w śródmieściu Poznania (dojeżdżam tam tramwajem). I chyba już większość coraz mniejszej grupy poznaniaków, którzy maja potrzebę pojawienia się w tym rejonie, dojeżdża tam tramwajami. Ruch samochodowy na Św. Marcinie, 27 Grudnia, Ratajczaka, Kościuszki, Al, Marcinkowskiego przez większość dnia jest bardzo słaby,. Władzom miasta udało się zniechęcić posiadaczy samochodów do wjeżdżania do śródmieścia. Za to potężne korki mamy na ulicach okalających centrum - na Solnej, Garbarach, Mostowej, Królowej Jadwigi, Al Niepodległości. Niestety, pieszych w śródmieściu też z każdym rokiem ubywa. Wyniesienie się handlu poza brudne centrum, do galerii, gdzie można łatwo i na ogół bezpłatnie parkować, dało ten efekt. Nie wiem więc dlaczego prezydent Jaśkowiak chce jeszcze bardziej uspokajać ruch w śródmieściu. Ten ruch jest już bardzo nikły Chyba że śródmieście Poznania ma zasnąć na wieki. I wtedy nawet rowerzyści nie będą tu przyjeżdżać.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Niedługo będzie można

    współczesny głupek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 6

    odtworzyć mury miejskie i sprzedawać bilety do skansenu zwanego Poznaniem!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ja poproszę wreszcie o dziennikarzy Z POZNANIA!!! Rdzennych- do pioruna!

    tymczasowy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 6

    Jakie ŚRÓDMIEŚCIE?
    Macie coś takiego w podziale administracyjnym?
    Od dzieciaka jechało się bimbą do Centrum. Ja wiem, zaraz przeczytam , że ten Poznań to jak zwykle germiania i musi być Zentrum...rozwiń całość

    Jakie ŚRÓDMIEŚCIE?
    Macie coś takiego w podziale administracyjnym?
    Od dzieciaka jechało się bimbą do Centrum. Ja wiem, zaraz przeczytam , że ten Poznań to jak zwykle germiania i musi być Zentrum zamiast warszawskiego Śródmieścia.
    No jednak proszę o konsekwencję bo znów przeczytam w poznańskiej prasie o Starówce ( Jezu! Nieee! ) zamiast o Starym Rynku . Gdyż ZAWSZE jechało się na spotkanie na Stary a nie na żadną Starówkę....zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    No tak, ale jak napiszesz Stary Rynek, to jak nazwiesz obszar Poznania średniowiecznego, w obrębie murów miejskich? Potem masz kolejny obszar Poznania pruskiego, który też jest Starym Miastem,...rozwiń całość

    No tak, ale jak napiszesz Stary Rynek, to jak nazwiesz obszar Poznania średniowiecznego, w obrębie murów miejskich? Potem masz kolejny obszar Poznania pruskiego, który też jest Starym Miastem, ograniczony ringiem Stubbena, a następnie stare dzielnice: Jezyce, Wildę, Łazarz, w obrębie II ramy komunikacyjnej, obszar też de facto śródmiejski.
    A temat strefy Tempo-30 dotyczy w tym wypadku dzielnicy "pruskiej".zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    **

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Nie wymyślaj. Zmiany nie dotyczą nawet połowy dzielnicy pruskiej


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Nie w tym etapie, bo wprowadzenie całego projektu jest etapowane. Docelowo ma się kończyć linią Kościuszki.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    *

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Czyli jak właśnie połowa Dzielnicy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    *

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

    Krótko w porównaniu z projektem z maja 2014 duży krok do tyłu...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    JANUSZ

    MAM WONSA (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 11

    Ból d*** kierowców wjeżdżających do centrum za 3..2..1..


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Janush

    bez wonsa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

    Ból d*** biedaków, których nie stać na samochód za 3..2..1..


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    biedak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Naprawdę, zaimponowałeś mi. Niemiec płakał, jak twoje sprzedawał?

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY