Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co z budową kładki nad Wartą?

Marta Danielewicz
Marta Danielewicz
Tak ma wyglądać gotowa kładka.
Tak ma wyglądać gotowa kładka. wizualizacja/Urząd Miasta
Początkowo kładka pieszo-rowerowa łącząca Stare Miasto z Ostrowem Tumskim i Kampusem Politechniki miała powstać z zabytkowych kratownic. Z tego pomysłu jednak zrezygnowano. Miasto nie odstąpiło jednak całkowicie od planów jej stworzenia. We wrześniu ma zostać ogłoszony konkurs w tej sprawie.

Urząd Miasta Poznań nie rezygnuje z budowy kładki pieszo-rowerowej nad rzekami Wartą i Cybiną, łączącej Stare Miasto z Ostrowem Tumskim i Kampusem Politechniki Poznańskiej. Co więcej - wsłuchując się w głosy mieszkańców oraz rady osiedla Stare Miasto, we wrześniu planuje ogłosić konkurs na jej budowę. Wcześniej, ze względu na ograniczony budżet - 30 mln złotych, urząd chciał z konkursu zupełnie zrezygnować. Spotkało się to z głośnym sprzeciwem poznańskich architektów. Tym samym pewnym już jest, że nie zostanie zrealizowana jedna z trzech koncepcji proponowana wcześniej przez miasto.

- Konkurs architektoniczny zostanie ogłoszony we wrześniu. Zgodnie z założeniami organizacyjnymi w konkursie udział weźmie dwóch przedstawicieli Komisji Polityki Przestrzennej w charakterze sędziów sądu konkursowego. Stosowna prośba została przekazana do Przewodniczącego Komisji - potwierdza Maciej Wudarski, wiceprezydent Poznania.

Z takiego obrotu sprawy zadowolony jest m. in. Andrzej Rataj, przewodniczący rady osiedla Stare Miasto. - Ta kładka ma ogromne znaczenie w rewitalizacji tego terenu - mówi. - Szkoda jednak, że w komisji nie zasiądą radni Starego Miasta i Ostrowa Tumskiego. Będę jednak o to wnioskował - zapewnia.

Przypomnijmy, że kładka dla pieszych i rowerzystów ma połączyć brzegi rzeki z jednej strony na wysokości Politechniki Poznańskiej, okalając jej budynki, oraz KontenerArtu z drugiej. Po drodze zahaczać będzie jeszcze o Ostrów Tumski. Wszystkie grunty w planowanych liniach rozgraniczających teren inwestycji są własnością miasta lub skarbu państwa.

Początkowo kładka miała zostać stworzona z zabytkowych kratownic, pochodzących z przebudowanego mostu kolejowego na Starołęce. Z tego pomysłu ostatecznie jednak zrezygnowano ze względu na koszty ich pozyskania od PKP Polskie Linie Kolejowe SA oraz ryzyko związane z ich ewentualnym wykorzystaniem ze względu na ich stan techniczny. - Miasto chce w przyszłości wykorzystać te elementy w innej lokalizacji - jedną z preferowanych jest połączenie wyspy Ostrowa Tumskiego w rejonie Elektrociepłowni Garbary - zapowiada Wudarski.

- Cieszę się, że i z tego pomysłu zrezygnowano. Kładka stworzona z tych kratownic wyglądałaby topornie i mało estetycznie - zauważa Rataj.

Wyburzanie kościoła na Morasku w Poznaniu - zobacz wideo:

źródło: gloswielkopolski.pl/x-news.pl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski