Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Coraz mniej pieniędzy na promocję Poznania. Wydatki spadną z 20 do 5 mln złotych

Bogna Kisiel
Coraz mniej pieniędzy promocję Poznania. Wydatki spadną z 20 do 5 mln złotych
Coraz mniej pieniędzy promocję Poznania. Wydatki spadną z 20 do 5 mln złotych Fot. Waldemar Wylegalski/Archiwum
W 2009 roku Poznań przeznaczył na swoją promocję prawie 20 mln złotych. W ubiegłym roku około 12 mln, a w tym roku zamierza wydać już tylko niecałe 5 mln złotych.

- Mamy świadomość kryzysu. Nie kwestionuję, że cięcia powinny objąć także promocję - mówi Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji miasta. - I dodaje: - Ale najbardziej mi żal aktywności na rynku zagranicznym, którą ze względu na fundusze będziemy musieli znacznie ograniczyć. To nie najlepsza sytuacja, szczególnie rok po Euro 2012. Trzeba było kuć żelazo póki gorące.

Poznań dużo zainwestował w promocję miasta gospodarza mistrzostw w europejskich krajach przed turniejem i w jego trakcie. Zabrakło jednak funduszy, ale również chęci, by pójść za ciosem, kontynuując kampanię reklamową miasta. Co więcej radni, zgłaszając poprawki budżetowe na ten rok chętnie wskazywali, jako źródło ich finansowania, właśnie budżet biura promocji miasta. Na promocję planowano wydać 5,8 mln zł (ostatecznie stanęło na 4,9 mln zł), a wartość wspomnianych poprawek opiewała na kwotę 16 mln zł.

Co można zrobić z budżetem okrojonym do 4,9 mln zł?
- Koncentrujemy się na projektach, które już realizujemy od pewnego czasu - twierdzi Ł. Goździor. - Właściwie nic nowego nie planujemy. Przewidzieliśmy 1,5 mln zł na Konsorcjum Marki Poznań. Zamierzamy powołać radę ekspertów. Chcemy poszerzyć konsorcjum o organizacje pozarządowe, instytucje kultury.

Drugim sztandarowym programem, który będzie kontynuowany w tym roku jest Akademicki Poznań. - Z nim wystartujemy w drugiej połowie roku, gdy maturzyści wybierają uczelnie, na których chcą studiować - wyjaśnia Ł. Goździor. - Na ten cel zarezerwowaliśmy ok. 700 tys. zł.

Znalazły się także pieniądze na miejski portal fotograficzny, adresowany do profesjonalistów i amatorów. Ze zdjęć na portalu mogą bezpłatnie korzystać media. Po raz trzeci planuje się także przeprowadzić badania wizerun-kowe. Dzięki nim wiadomo na ile skuteczna i efektywna jest strategia promocji marki Poznań. Ich koszt to 300 tys. zł.

- 100 tys. zł chcemy przeznaczyć na Festiwal Rzeźby Lodowej - mówi Ł. Goździor. - W ocenie ludzi z branży jest on jednym z najlepszych na świecie, a na pewno najlepszym w Europie. Organizacja tego wydarzenia będzie wymagała pozyskania sponsora. Tak stało się w 2012 r., kiedy to wsparła nas firma TriGranit. Na pokrycie kosztów imprezy potrzebnych jest minimum 200 tys. zł.

Nadal będą realizowane projekty z dziedziny designe, na które miasto zdobyło dofinansowanie unijne. W ramach tego przedsięwzięcia planowane są wystawy w lutym w Zamku Cieszyn czy na targach Arena Design.

No i Poznań nie rezygnuje z hollywoodzkich marzeń czyli z projektu Poznań Film Commission, nad którym pieczę sprawuje Estrada Poznańska i biuro promocji miast. Jego celem jest pomoc środowisku z branży filmowej i telewizyjnej (wyszukiwanie najlepszych lokalizacji filmowych, zdobywanie wymaganych zezwoleń itd.).

Biuro promocji zagospodaruje także citylighty na przystankach tramwajowych na Winogradach i Franowie (Miasto nie może sprzedawać tych powierzchni reklamowych przez pięć lat od ukończenia tych inwestycji, ponieważ były one dofinansowane przez UE). Tutaj m.in. pojawią się plakaty promujące kampanię "Poznań jest z Ciebie dumny", zachęcającej do płacenia podatków w Poznaniu.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski