Coraz więcej pretekstów, by odwiedzić Poznań

Karolina Koziolek
Wojciech Mania z PLOT mówi, że popularność Poznania wcale nie jest czymś nagłym
Wojciech Mania z PLOT mówi, że popularność Poznania wcale nie jest czymś nagłym Grzegorz Dembiński
Poznań coraz chętniej odwiedzają turyści. Branża podsumowała miniony rok i okazało się, że padł rekord. Stolicę Wielkopolski w 2016 r. odwiedziło 1,4 mln turystów. Wojciech Mania z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej opowiada, skąd bierze się ta popularność.

Podsumowaliście Państwo zeszły rok i okazało się, że w turystyce padł rekord. Skąd ta nagła popularność Poznania?
Wojciech Mania: Ta popularność nie jest aż tak nagła. Tendencję wzrostową obserwujemy od dekady. Sprzyja temu kilka czynników. Po pierwsze, dostępność komunikacyjna miasta: inwestycja w autostrady, w lotnisko. Po drugie, organizacja dużych wydarzeń, jak np. Euro 2012. W końcu także pewna moda na Europę Wschodnią, w tym na Polskę. Nie do przecenienia jest także aktywność Poznania w pozyskiwaniu kongresów międzynarodowych. Oczywiście trudno zmierzyć, który z tych czynników jest decydujący, ale ich suma powoduje, że liczba odwiedzających Poznań wzrasta. W minionym roku nasze miasto odwiedziła rekordowa liczba turystów. 1,4 mln osób skorzystały z hoteli w Poznaniu w 2016 r. W tej liczbie nie mieszczą się osoby, które przyjechały na jeden dzień, ani osoby, które korzystają z alternatywnych noclegów, np. w ramach airbnb czy couchsurfing, hostelach, apartamentach na wynajem czy u rodziny. Możemy doliczyć więc dodatkowe 100-200 tys. osób.

Na ile popularność Poznania łączy się z organizowanym w 2012 r. turniejem Euro? To wówczas wiele osób w Europie dowiedziało się o istnieniu naszego miasta, ale jakie ma to rzeczywiste przełożenie na ruch turystyczny?
Dowiedzieli się o nas z jednej strony kibice, którzy tu przyjechali, ale także pomogło nam to dotrzeć do mediów z całego świata oraz do branży turystycznej, czyli m.in. touroperatorów, którzy obserwują tego typu duże wydarzenia i to, jak miasta sobie z nimi radzą. Mieliśmy wtedy gości z telewizji Al Jazeera, z Izraela, z USA, z krajów azjatyckich. Do momentu Euro organizowaliśmy 20-30 wizyt dziennikarzy rocznie, w roku organizacji Euro było ich 200. Teraz jest to 50-70.

W dalszej części rozmowy m.in.:
  • dlaczego Hiszpanie tak lubią Poznań,
  • co najbardziej przyciąga turystów,
  • czy Poznań odwiedza się dla kuchni.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3