Custom publishing – przejście z produktocentryzmu na klientocentryzm

Materiał informacyjny

Content is the king stało się można powiedzieć mantrą w marketingu, gdyż zjawisko zwane „banner blindness” (pol. ślepota bannerowa) sprawiło, że efektywność standardowych formatów reklamowych znacząco się obniżyła. Obecnie jedynie dobra treść sprzedaje towary i usługi, bo konsumenci nie kupują już marek, ale emocje, wizerunek, doświadczenia i wiedzę, które te są w stanie im przekazać. Content marketing to jedna z ogólnych recept, za to custom publishing – własne media – to jeden z lepszych środków do osiągnięcia celów wizerunkowych i biznesowych.

Instytut Nowych Idei
Facebook

Te wartościowe treści, w bliskiej odbiorcy stylistyce i narracji pozwalają na wydłużenie czasu spędzonego przez konsumenta z marką, co następie przekłada się na jego lojalność wobec marki. Jak pokazują bowiem wyniki badań przeprowadzonych przez Association of Publishing Agencies dobry magazyn customowy, który prócz ciekawych treści jest też atrakcyjnie wydany zatrzymuje konsumenta średnio na (aż) 25 minut! To bardzo długo w odniesieniu do tradycyjnych przekazów reklamowych (outdoor, TV, radio czy zwykła reklama prasowa) i bannerowych kampanii internetowych.

Siła rekomendacji i relacji

Konsumenci decyzje zakupowe podejmują na podstawie rekomendacji innych. Potwierdzają to m.in. wyniki ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez PBS na zlecenie Obserwatorium Zarządzania w marcu 2014 roku, zgodnie z którymi 59 proc. respondentów w ciągu ostatnich trzech miesięcy skorzystało z rekomendacji więcej niż raz, a 16 proc. co najmniej 4 razy. Custom publishing wykorzystując potrzebę konsumentów do weryfikacji swoich decyzji zakupowych z innymi oraz potencjał marki, w imieniu której komunikuje się z odbiorcą, podpowiada co jest dla niego dobre, co jest wartościowe, modne, przydatne, a nawet niezbędne. Dobierając oczywiście odpowiednią do tematyki narrację. Doskonałym przykładem może być zakup robota kuchennego, w którego towarzystwie zaprezentować można książki kucharskie, akcesoria czy dane płyny do czyszczenia.

Namacalny prestiż i nuta tradycji

Mimo, że obecnie mówi się, że przyszłość stoi pod znakiem digitalizacji, nadal jednak wydawnictwa drukowane czy to w formie książkowej, czy magazynowej utożsamiane są z pewnym prestiżem. Każdego stać na wydanie pdfa czy newslettera, ale nie każdego na druk. Inna kwestia jest też nuta tradycji, każdy z nas lubi bowiem dotknąć papieru, poczuć jego zapach. Usiąść i przejrzeć magazyn czy książkę. To zupełnie inne odczucia, inne doznania, inne doświadczenia niż przeglądanie na ekranie. Odzywa się w nas pewien sentymentalizm. Odwołujemy się do emocji.

Wzmocnienie zapamiętywania przekazu – multisensoryczność

Jak pokazują najnowsze odkrycia neurobiologii, im dany kanał wykorzystuje więcej zmysłów, tym skuteczniejsze jest zapamiętywanie – poprzez custom publishing wykorzystuje się dwa zmysły (wzrok i dotyk) zamiast jednego, co więcej wywołuje też pozytywne emocje oraz odnosi się do znanego i ciekawego kontekstu, które dodatkowo wzmacniają zapamiętywanie.

Przesyt digitalizacją

Obecnie zalewani jesteśmy informacjami wirtualnymi, maile, powiadomienia z tego powodu drukowane czasopisma, szczególnie gazetki pracownicze, wyróżniają się skutecznością w walce o uwagę odbiorców i ich wyłączną koncentrację na przekazie.

Podsumowując

Custom publising dostarcza swoim odbiorcom/czytelnikom wartościową, ciekawą, użyteczną treść, budując tym samym świadomość marki, dając szerokie możliwości prezentacji produktów lub usług. Poprzez tą formę przekazu, dostarczając ciekawe treści, buduje zaangażowanie oraz w nienachalny sposób zwiększa sprzedaż. Ze względu na dostosowanie treści do oczekiwań czytelnika i jego atrakcyjność budowana jest relacja z czytelnikiem, który angażuje się w tematykę wokół produktu lub usługi, co przyczynia się także do wzrostu lojalności konsumenta wobec marki.

kontakt@mental-trener.pl
tel. 697-151-330

www.mental-trener.pl

Instytut Nowych Idei
Ul. Dworcowa 11
64-330 Wojnowice

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3