Tendencje rynkowe najłatwiej przedstawić w odniesieniu do dwóch ogólnych grup materiałów: tradycyjnych oraz nowoczesnych. Te pierwsze to przede wszystkim materiały o barwach klasycznych - w przypadku ceramiki jest to głównie czerwień i różne jej odcienie, takie jak miedziany, kasztanowy, bordowy...
Materiały nowoczesne cechują kolory ciemniejsze, chłodne, w tym szarość, czerń, grafit, srebro, a także - w zależności od odcienia i tego, z czym są zestawione - biel i brąz. Patrząc na krajobraz polskiej architektury, nietrudno zauważyć, że współczesność ceni właśnie te ciemne i chłodne barwy.
- Sprzedaż naszej ceramiki dobrze odzwierciedla zmieniające się trendy rynkowe - mówi Lidia Misiuna, kierownik działu marketingu w firmie Röben. - Jeszcze trzy lata temu, około 30 proc. kupujących wybierało cegły i dachówki, które w skrócie można określić jako nowoczesne, a pozostałe 70 proc. inwestorów stawiało na wyroby o barwach i designie tradycyjnym. Dziś te relacje wyglądają inaczej.
Moda oprócz kolorów dotyczy także kształtów. Tu łatwiej prześledzić sytuację na podstawie dachówek, które przechodzą obecnie sporą ewolucję. Rośnie zainteresowanie pokryciami, które można ogólnie określić jako nowoczesne. Wyróżniają się one przede wszystkim prostym, smukłym kształtem - są to dachówki całkiem płaskie lub z niską falą, nie "lejące się", a bardziej geometryczne. Oprócz kształtu niezwykle istotne pozostają także kolory, podobnie jak w przypadku innych materiałów.
Polska architektura staje się coraz nowocześniejsza, odpowiadająca światowym trendom.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?