Nie tylko on ma taki problem. Wielu z nas denerwuje spam reklamowy. Trudno znieść ulotki, rzucane pod drzwi lub wciskane do skrzynek pocztowych, ale jeszcze trudniej tolerować właśnie niechciane telefony, zakłócające życie o różnych porach dnia. Czy istnieje skuteczny sposób na to, aby z tym walczyć?
- W kodeksie karnym istnieje pojęcie stalkingu, czyli uporczywego nękania, powodującego poczucie zagrożenia lub istotne naruszenie prywatności. Mam jednak pewne wątpliwości, czy ten przepis może znaleźć zastosowanie również w przypadku niechcianych reklam - mówi rzeczniczka Komendy Powiatowej Policji w Chodzieży, Karolina Smardz-Dymek.
W rozmowach z telemarketerami można za to powoływać się na ochronę danych osobowych i na art. 172 prawa telekomunikacyjnego, zgodnie z którym przedsiębiorcy wolno kontaktować się telefonicznie z konsumentem w celu marketingu bezpośredniego tylko pod warunkiem, że wcześniej uzyskał od niego na to zgodę. Niestety - niektóre firmy próbują omijać ten ostatni przepis, twierdząc, że np. zaproszenie na pokaz nie jest działaniem marketingowym.
Operatorzy telefoniczni pozwalają abonentom zastrzegać numer dla celów marketingowych - i z takiej możliwości także warto skorzystać. Innym sposobem walki z niechcianymi telefonami jest zainstalowanie specjalnej aplikacji, pozwalającej blokować połączenia i SMS z wybranych numerów.
Swoje dane można wpisać również na tzw. Listę Robinsonów. Po podaniu numeru telefonu, zostanie on zarejestrowany w bazie danych, a Polskie Stowarzyszenie Marketingu przekaże firmom zrzeszonym w SMB z zastrzeżeniem, aby pod ten numer nie kierować żadnych ofert ani informacji handlowej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?