Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy możemy zwrócić do sklepu towar, który przestał już nam się podobać? Wyjaśniamy!

Małgorzata Stempinska
Małgorzata Stempinska
Bez problemu zwrócimy towar kupiony w internecie. Mamy na to 14 dni od momentu otrzymania.
Bez problemu zwrócimy towar kupiony w internecie. Mamy na to 14 dni od momentu otrzymania. Pixabay.com
Masz pytania dotyczące zakupów przez internet, wyprzedaży, możliwości zwrotu towaru albo reklamacji? 15 marca skorzystaj z bezpłatnej porady eksperta Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy.

Zobacz wideo: Żywność drożeje szybciej niż przewidywano

Podobnie jak w ubiegłych latach Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy aktywnie włącza się w obchody Światowego Dnia Konsumenta. 15 marca 2021 roku, czyli dziś, odbędzie się dodatkowy telefoniczny dyżur konsumencki. Z pytaniami można dzwonić do godz. 17. Pod numerem tel. 52 323 16 24 będzie dyżurować Luiza Chmielewska, naczelnik Wydziału Prawno - Organizacyjnego i Pozasądowego Rozwiązywania Sporów Konsumenckich w WIIH Bydgoszczy.

- Co do zasady pełnimy dyżury we wtorki, do godziny 17. Dyżur we wtorek, 16 marca, oczywiście również się odbędzie - mówi Luiza Chmielewska.

Jakie mamy prawa kupując na wyprzedażach?

Wielu konsumentów ma wątpliwości dotyczące zakupów podczas wyprzedaży.

Pamiętajmy, że kupując na wyprzedażach mamy tyle samo praw, co w przypadku zakupu po cenie regularnej, czyli bez promocji. Na złożenie reklamacji przysługują nam dwa lata. Składamy ją w sklepie, w którym zrobiliśmy zakupy. Najlepiej zrobić to na piśmie. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji.

Możemy żądać: naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub gdy wada jest istotna - zwrotu pieniędzy. Wybór należy do nas. Jeżeli przedsiębiorca nie zgadza się z tym wyborem, może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie, np. zamiast wymiany naprawę. Na rozpatrzenie reklamacji sklep ma 14 dni. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że reklamacja jest zasadna.

Czy możemy zwrócić do sklepu towar, który przestał już nam się podobać?

Przyjmowanie zwrotów i wymiana zawsze jest dobrą wolą sprzedawcy. Często zdarza się, że klienci domagają się przyjęcia towaru kupionego tego samego dnia bądź niedawno. Przekonują, że rzecz nie była używana, ma komplet metek, przedstawiają paragon.
Zapamiętajmy, że sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć towaru, nawet jeśli sprzedaż nastąpiła zaledwie pięć minut wcześniej. Nie możemy oddać rzeczy tylko dlatego, że przestała nam się podobać. Lepiej więc dokładnie przemyśleć zakupy niż potem być niezadowolonym i mieć pusty portfel.

Czy można zwrócić towar kupiony w sieci?

Bez problemu zwrócimy towar kupiony w internecie. Mamy na to 14 dni od momentu otrzymania. Nie musimy podawać przyczyny naszej decyzji.

Musimy tylko wypełnić i odesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Niektórzy przedsiębiorcy umożliwiają odstąpienie od umowy za pomocą strony internetowej, np. przez elektroniczny formularz.

Nie przegap

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Czy możemy zwrócić do sklepu towar, który przestał już nam się podobać? Wyjaśniamy! - Gazeta Pomorska

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski