Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy przebudowa ronda Rataje sparaliżowała ruch w części Poznania? Eksperci doszli do ciekawych wniosków. A co myślą sami kierowcy?

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Na rondzie Rataje budowane jest wydzielone ciche torowisko tramwajowo-autobusowe, wzdłuż ulic Krzywoustego (od ul. Serafitek do ronda Rataje), Jana Pawła II (od ul. Kórnickiej do ronda) i Ludwika Zamenhofa (od ul. Piłsudskiego do ronda), zmieniona zostanie konstrukcja jezdni, powstaną dodatkowe pasy ruchu, wydłużone zostaną przystanki
Na rondzie Rataje budowane jest wydzielone ciche torowisko tramwajowo-autobusowe, wzdłuż ulic Krzywoustego (od ul. Serafitek do ronda Rataje), Jana Pawła II (od ul. Kórnickiej do ronda) i Ludwika Zamenhofa (od ul. Piłsudskiego do ronda), zmieniona zostanie konstrukcja jezdni, powstaną dodatkowe pasy ruchu, wydłużone zostaną przystanki Waldemar Wylegalski
Czy przebudowa ronda Rataje paraliżuje ruch w tej części Poznania? Eksperci postanowili sprawdzić, wykorzystując belgijski system Flow Check, jak kształtuje się tam ruch w godzinach szczytu.

- Chcieliśmy sprawdzić, czy omijanie remontowanego ronda Rataje rzeczywiście ma sens. Czy zdecydowanie się na przejazd alternatywną trasą sprawi, że kierowca dotrze do punktu docelowego szybciej - wyjaśnia Jakub Wesołowski z firmy Yanosik, która wspólnie z Be-Mobile przetestowała wpływ przebudowy ronda na płynność ruchu.

Zobacz: Początek przebudowy ronda Rataje

Badania przeprowadzono w godzinach 6-9 oraz 17-21. Analizowano dwa warianty podróży. Pod uwagę wzięto poranny przejazd z wiaduktu Franowo na rondo Śródka przez rondo Rataje oraz przez Chartowo i w sąsiedztwie Malty. Okazuje się, że najszybciej tę trasę można pokonać, jadąc przez rondo Rataje. - Można zaoszczędzić prawie 2,5 minuty drogi – twierdzi Wesołowski.

Czytaj też: Zmieniamy Wielkopolskę. Trwa przebudowa ronda Rataje. Tramwaj pojedzie po nowym torowisku w przyszłym roku. Zakończenie prac w 2022

W godzinach popołudniowego szczytu badano przejazd z Międzynarodowych Targów Poznańskich do wiaduktu Franowo. Tutaj również brano pod uwagę dwie trasy – jedną przez rondo Rataje, drugą przez ul. Głogowską, Hetmańską i rondo Żegrze. I w tym przypadku szybciej do celu dotrzemy, decydując się na przejazd przez rondo Rataje.

- Różnica w czasie trwania podróży sięgała czasem nawet 5 minut na korzyść remontowanego ronda - podkreśla Wesołowski.

Trwa głosowanie...

Czy w czasie przebudowy ronda Rataje omijasz je?

Głos Wielkopolski

W ten sposób okazało się, że inwestycja trwająca na rondzie Rataje nie tylko nie sparaliżowała tej części Poznania, a przeciwnie -obecnie przejazd przez to rondo pozwala na szybsze dotarcie do celu podróży.

- Takie analizy to nie tylko ciekawe informacje dla kierowców, ale przede wszystkim istotne informacje dla władz miast, wydziałów transportu czy operatorów dróg – uważa Wesołowski. - Pozwalają na monitorowanie korków, usprawnienie ruchu, jak i - w dłuższej perspektywie - tworzenie tzw. Smart City.

Sprawdź też:

Nie można też wykluczyć, że kierowcy wiedząc o utrudnieniach na Ratajach, omijają to rondo i szukają alternatywnej trasy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski