Zdaniem RPP w szkołach brakuje dokładnej edukacji w zakresie tego tematu. - Wymagając określonych zachowań zdrowotnych od obywateli należy stworzyć narzędzie do przekazywania usystematyzowanej wiedzy, co skutkować będzie w przyszłości lepszą jakością życia nowych pokoleń pacjentów - tłumaczy Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.
Jego zdaniem przykładowy program nowego przedmiotu, mógłby opierać się na nauczaniu takich zagadnień, jak zdrowe odżywianie, prawa i obowiązki pacjenta, pierwsza pomoc, redukcja stresu, czy szczepienia ochronne.
RPP sugeruje, by przedmiot ten obowiązywał na poziomie wczesnoszkolnym i w klasach starszych. Zaznacza jednak, że dokładne założenia należy poddać dyskusji ogólnospołecznej.
- Każda dodatkowa wiedza w zakresie zdrowia, jak chociażby udzielanie pierwszej pomocy, jest potrzebna. To są ważne tematy i trzeba dzieci do nich odpowiednio przygotowywać - mówi Dominika Naworska, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 9.
I dodaje: - Należałoby się jednak zastanowić, czy jest sens, by wprowadzać dzieciom kolejny przedmiot. Myślę, że w tym przypadku lepszym rozwiązaniem byłoby poszerzenie zagadnień przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie i na tych lekcjach te tematy poruszać.
Sprawdź też:
echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?