Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czym różni się zakupoholik od supermarketowicza?

Redakcja
pixabay.com
30 proc. klientów robiących galeriach handlowych to tak zwani entuzjaści osoby, które bardzo lubią spędzać czas i robić zakupy centrach.

Pozostałe 70 proc. stanowią bywalcy, czyli osoby mniej zaangażowane - wynika z raportu "Entuzjaści i bywalcy. Generacja X i Y w Galeriach handlowych" przygotowanego przez JLL oraz Atrium European Estate, na który powołuje się portal dlahandlu.pl. 

W świetle raportu u polskich konsumentów można wyróżnić 5 zasadniczych styli zakupowych. Dwa z nich charakteryzują entuzjastów, pozostałe występują w przypadku bywalców. Wśród entuzjastów mamy do czynienia z zakupholikami (18 proc.). Styl, jak pisze portaldlahandlu.pl, charakteryzuje osoby, które często odwiedzają galerie handlowe raz w tygodniu lub częściej - oraz lubią robić zakupy, szczególnie zaś ubraniowe. Zakupoholicy szukają okazji, promocji i inspiracji zakupowych.  Deklarują skłonność do robienia zakupów nieprzemyślanych, często kupują coś, czego nie planowali. Mają smartfony oraz korzystają z bezpłatnego internetu w centrum handlowym. Zakupoholicy to przede wszystkim osoby młodsze, średniozamożne. 

Wśród bywalców wyróżnić można towarzyskich okazjonalnych (29 poc.), niezaangażowanych shopperów (21 proc.), a także zadaniowych supermarketowiczów (20 proc.).  Dość często odwiedzają galerie handlowe, aby zrobić zakupy spożywcze oraz ubraniowe, ale także spędzić wolny czas.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Czym różni się zakupoholik od supermarketowicza? - Gazeta Pomorska

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski