18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Dajmy szansę pociągom!

Katarzyna Fertsch
Udostępnij:
W styczniu niemal dwa tysiące osób zaufało wspólnemu biletowi na pociągi, tramwaje i autobusy. A to świadczy, że w pociągach tkwi potencjał... Powinniśmy go wykorzystać!

Tramwaj dojedzie w końcu na Naramowice. W to nie wątpię. Ale nie wcześniej, niż w 2020 roku. Dlatego pomysł wykorzystania torów kolejowych wydaje się doskonały.

Komentowany tekst przeczytasz tutaj: Poznańska Kolej Aglomeracyjna receptą dla Naramowic i Suchego Lasu? [MAPA]

Coraz częściej autorami rewolucyjnych i prostych rozwiązań są mieszkańcy miasta. Władza powinna dać szansę tym pomysłom. I co najmniej solidnie je przeanalizować. Może się okazać, że niewielkim kosztem rozwiążemy problemy komunikacyjne północnej części Poznania. A tym samym staną się ona bardziej atrakcyjne nie tylko dla mieszkańców, ale i potencjalnych inwestorów.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Szczepan
Tym razem jako ekspert od transportu kolejowego.

Proponuję wyjść zza biurka i pojechać obejrzeć linię kolejową o której mowa - jaki jest jej przebieg, jakie możliwości budowy infrastruktury i przede wszystkim jak wygląda na niej ruch.
To jest towarowa obwodnica Poznania, gdzie potężne bo mające po 30-40 wagonów składy mogą ominąć poznański węzeł kolejowy i dworzec główny nie blokując ruchu i zwiększając bezpieczeństwo. Pociągi te jadą powoli i są długie, myślenie że przy dwóch torach mogą się z nimi co 20 minut mijać szynobusy świadczy o wyjątkowej ignorancji. Poza tym przystosowanie linii do ruchu pasażerskiego i budowa 3-4 przystanków to nie tylko wylanie peronów, ale rozbudowa całego systemu kontroli ruchem.
l
lpo
Oczywiście, że w pociągach tkwi potencjał. Tylko szkoda, że tak mało ludzi z nich korzysta w granicach Poznania...! No ale nie dziwie się. Gdyby było np. bezpośrednie połączenie z Antoninka na Junikowo to byłaby świetna alternatywa dla MPK
Dodaj ogłoszenie