Dieta przyszłej mamy

nad
Dieta przyszłej mamy - radzi Nadzieja Szukała, doradca żywieniowy
Dieta przyszłej mamy - radzi Nadzieja Szukała, doradca żywieniowy Archiwum
Najwyższy czas skończyć z poglądami, że w czasie ciąży trzeba jeść za dwoje! Jak prawidłowo powinna wyglądać dieta przyszłej mamy radzi Nadzieja Szukała, doradca żywieniowy. Sprawdź!

Każdy trymestr wymaga co prawda zwiększenia kaloryczności potraw, jednak są to wartości niewielkie. W drugim trymestrze zapotrzebowanie na energię wzrasta zaledwie o 375 kcal, w trzecim o 475 kcal.

**

Dieta przyszłej mamy jest bardzo ważna nie tylko dla jej zdrowia i dobrego samopoczucia, ale także ze względu na prawidłowy rozwój dziecka

**

Bardzo ważne w diecie przyszłej mamy w tym okresie jest białko. Pełnowartościowym źródłem białka jest między innymi mięso. Zaleca się więc, by przyszłe mamy w tym czasie jadły chude mięsa lub dobrej jakości wędliny (najlepiej bez konserwantów).

Warto również zastąpić mięso, przynajmniej dwa razy w tygodniu, rybami. Pamiętajmy jednak, że łosoś z Morza Bałtyckiego nie jest zalecany w czasie ciąży.

Niedobór niektórych substancji może wpływać niekorzystnie na rozwój płodu. Zadbajmy więc o to, żeby spożywane produkty były bogate przede wszystkim w cynk (produkty zbożowe, jaja i mięso), magnez (rośliny o zielonych liściach, orzechy, ciemne pieczywo, kasze oraz woda mineralna wzbogacona o różne pierwiastki), kwas foliowy (świeże, zielone warzywa: szpinak, groszek, rośliny strączkowe) – witamina, której organizm ludzki nie potrafi sam wytwarzać, dlatego w okresie ciąży bardzo często zalecana jest dodatkowa suplementacja farmakologiczna, oraz wapń (najlepiej przyswajalny z produktów mlecznych).

Bardzo często u przyszłych mam występują dodatkowo problemy trawienne. Starajmy się więc wybierać produkty lekkostrawne.

Jedzmy mniej, a częściej, 5-6 posiłków w ciągu dnia.

Jeżeli walczymy z tzw. zgagą, ograniczmy produkty smażone oraz owoce cytrusowe, bo zawarte w nich kwasy organiczne mogą pogłębiać tę nieprzyjemną dolegliwość.

Skontaktuj się z doradcą żywieniowym: dietetyk@lekkostrawnia.pl

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3