Do tych miast w Wielkopolsce pociągi wrócą po latach! Umowy już podpisane. Będzie też nowa linia kolejowa
Linia do Śremu częścią PKM
Blisko 30-tysięczny Śrem nie ma dostępu do pociągów pasażerskich od 1995 roku. 21-kilometrowy odcinek, łączący go z Czempiniem, a dalej z Poznaniem, będzie na większości przebiegu trasy przystosowany do maksymalnej prędkości 120 km/h. Zostanie także zelektryfikowany, ponieważ dojeżdżać tam będą pociągi kursujące w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitarnej.
O przywrócenie ruchu pasażerskiego na tej linii od dawna apeluje Stowarzyszenie Metropolia Poznań. - Z wielokierunkowych analiz wynika, że modernizacja tej linii jest jak najbardziej wskazana. Potencjał pasażerski po przywróceniu połączenia Śrem – Czempiń to około 7 tys. osób w ciągu doby, które przewoziłyby pociągi w 24 kursach, po 12 kursów w każdą ze stron – informował w komunikacie prasowym z 2019 roku Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Zarządu Województwa Wielkopolskiego.
Na reaktywowanej trasie zaplanowano odtworzenie istniejących wcześniej przystanków, jednak część z nich zmieni swoje lokalizacje, aby były bardziej dostępne dla mieszkańców. W samym Śremie docelowo powstaną trzy stacje i przystanki – Centrum, Odlewnia i Wschód. Dodatkowy, czwarty przystanek Śrem Zachód może powstać we wsi Psarskie. Zdaniem planistów pociągi będą pokonywały całą trasę do Poznania w 55 minut.