Do Warszawy nawet po remoncie nie pojedziemy o wiele szybciej

Norbert Kowalski
Remont trasy kolejowej z Poznania do Warszawy będzie dużym utrudnieniem dla pasażerów Paweł Miecznik
W czerwcu rozpocznie się remont trasy kolejowej z Poznania do Warszawy. Nie będzie to jednak jedyna inwestycja PKP w tym roku w Wielkopolsce.

– To będzie jedna z największych inwestycji, które do tej pory realizowaliśmy - nie ma wątpliwości Zbigniew Wolny, rzecznik wielkopolskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe, kiedy mówi o zbliżającym się remoncie torów kolejowych na trasie z Poznania do Warszawy.

Zgodnie z planami, zmodernizowany ma zostać odcinek między Swarzędzem a Sochaczewem, co oznacza, że cała trasa będzie wyłączona z użytku. Prace mają ruszyć w czerwcu tego roku. Oprócz wymiany torów kolejowych, powstaną lokalne centra sterowania, nowe wiadukty oraz zmodernizowane zostaną stacje Konin, Kutno i Koło. Inwestycja pochłonie 2,6 miliarda złotych i powinna zakończyć się najpóźniej do 2020 roku. Wtedy upływa okres dofinansowania z Unii Europejskiej.

Chociaż trasa do Warszawy przejdzie poważny remont, nie wpłynie to w znaczącym stopniu na czas podróży do stolicy. Będzie on krótszy jedynie ok. 10 minut. Wynika to z tego, że maksymalna prędkość z jaką będą mogły się tam poruszać pociągi nadal będzie wynosiła 160 km na godzinę, jak obecnie. To może wydawać się zaskakujące, zwłaszcza biorąc pod uwagę ostatnie doniesienia Gazety Prawnej o tym, że PKP Polskie Linie Kolejowe zastanawiają się nad zwiększeniem liczby tras przystosowanych do jazdy z prędkością 200 km na godzinę.

O takich zmianach mówi się podobno w kontekście trasy Poznań – Wrocław oraz Poznań – Szczecin. Zabrakło jednak trasy Poznań – Warszawa. Jak wyjaśniają przedstawiciele PKP PLK, teraz zmiany w projekcie są już niemożliwe i w najbliższym czasie nie należy się spodziewać wzrostu prędkości maksymalnej na trasie do stolicy.

To tylko część artykułu.

Więcej przeczytasz w naszym serwisie plus: Do Warszawy nawet po remoncie nie pojedziemy o wiele szybciej

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
maszynista

Trafiłeś jak kulą w płot. Poznań z tym nie ma nic wspólnego. Swoje pretensje skieruj do PKP Polskie Linie Kolejowe.

A
Alojz

Wiesz coś o remontach w ogóle a o kolejowych w szczególności
O bezpieczeństwie pracowników coś słyszałeś
Pewnie nie, a więc do szkoły uczyć się a nie pisać bezsensowne komentarze

A
Alojz

Komentarz typu - "Goździkowa powiedziała"
Kiedy ostatni raz jechałeś pociągiem?

p
pasażer

Ja i tak wybieram bla-bla cara albo Polskiego Busa. Przejazdy koleją są drogie, a komfort dyskusyjny. Na wielu liniach jeżdżą lepiące się od brudu wagony, cuchnące WC to norma. Normą są niekompetentni pracownicy kolejowi. Znajoma dwie godziny (!) stała na peronie podczas siarczystych mrozów, bo zepsuł się skład. Kolejowe cymbały na W-wie Wschodniej nie potrafiły zgarnąć pasażerów do ciepłej poczekalni, aby po usunięciu awarii zaprosić do pociągu.

:/

to po co ten remont i takie utrudnienia? Ruch wahadłowy by nie wystarczył na czas modenizacji? Skandal!

Dodaj ogłoszenie