– To będzie jedna z największych inwestycji, które do tej pory realizowaliśmy - nie ma wątpliwości Zbigniew Wolny, rzecznik wielkopolskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe, kiedy mówi o zbliżającym się remoncie torów kolejowych na trasie z Poznania do Warszawy.
Zgodnie z planami, zmodernizowany ma zostać odcinek między Swarzędzem a Sochaczewem, co oznacza, że cała trasa będzie wyłączona z użytku. Prace mają ruszyć w czerwcu tego roku. Oprócz wymiany torów kolejowych, powstaną lokalne centra sterowania, nowe wiadukty oraz zmodernizowane zostaną stacje Konin, Kutno i Koło. Inwestycja pochłonie 2,6 miliarda złotych i powinna zakończyć się najpóźniej do 2020 roku. Wtedy upływa okres dofinansowania z Unii Europejskiej.
Chociaż trasa do Warszawy przejdzie poważny remont, nie wpłynie to w znaczącym stopniu na czas podróży do stolicy. Będzie on krótszy jedynie ok. 10 minut. Wynika to z tego, że maksymalna prędkość z jaką będą mogły się tam poruszać pociągi nadal będzie wynosiła 160 km na godzinę, jak obecnie. To może wydawać się zaskakujące, zwłaszcza biorąc pod uwagę ostatnie doniesienia Gazety Prawnej o tym, że PKP Polskie Linie Kolejowe zastanawiają się nad zwiększeniem liczby tras przystosowanych do jazdy z prędkością 200 km na godzinę.
O takich zmianach mówi się podobno w kontekście trasy Poznań – Wrocław oraz Poznań – Szczecin. Zabrakło jednak trasy Poznań – Warszawa. Jak wyjaśniają przedstawiciele PKP PLK, teraz zmiany w projekcie są już niemożliwe i w najbliższym czasie nie należy się spodziewać wzrostu prędkości maksymalnej na trasie do stolicy.
To tylko część artykułu.
Więcej przeczytasz w naszym serwisie plus: Do Warszawy nawet po remoncie nie pojedziemy o wiele szybciej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?