Województwo Wielkopolskie zamówiło łącznie 22 tych produkowanych przez PESA Bydgoszcz pojazdów - to największa w historii inwestycja samorządu województwa. Umowę na ich dostawę podpisano w lutym 2011 roku, a pierwszy tzw. EZT, czyli elektryczny zespół trakcyjny, trafił na wielkopolskie tory w sierpniu ubiegłego roku. Po szkoleniu maszynistów Elf jesienią zaczął wozić pasażerów na trasie Zbąszynek - Poznań - Konin.
Od tego czasu sukcesywnie kolejne Elfy trafiają do Kolei Wielkopolskich. Ostatnie sztuki mają być dostarczone w styczniu i lutym 2014 roku. Nowoczesne pociągi zapewniają wygodę podróży, ale to jednak nie wszystko. Przy budowie "Elfów" zadbano o bezpieczeństwo.
Na wizualizacji obok widać przekrój przez tzw. czoło pociągu. Zostało ono specjalnie zaprojektowane, aby zmniejszyć skutki zderzeń. Ten żółty prostokąt podobny do plastra miodu zbudowany jest z aluminium. Dzięki swojej konstrukcji jest w stanie "przyjąć" część uderzenia, którego nie udało się pochłonąć przez specjalne "szyny" zamontowane u dołu Elfa. Chroniony jest też maszynista, bo kabina w konstrukcji przypomina klatkę samochodu rajdowego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?