Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Droga rowerowa przy Grunwaldzkiej powinna być przedłużona i otrzymać nową nawierzchnię

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Doga rowerowa w ciągu ul. Grunwaldzkiej ma łączyć rejon os Kopernika z centrum na wysokości Roosevelta. Dochodzi jednak tylko do ul. Święcickiego. Dalszy odcinek, w ul. Bukowskiej, nie ma asfaltu, a tylko kostkę brukową
Doga rowerowa w ciągu ul. Grunwaldzkiej ma łączyć rejon os Kopernika z centrum na wysokości Roosevelta. Dochodzi jednak tylko do ul. Święcickiego. Dalszy odcinek, w ul. Bukowskiej, nie ma asfaltu, a tylko kostkę brukową Waldemar Wylegalski
Rowerzyści przemierzający ulicę Grunwaldzką sukcesywnie otrzymują nowe odcinki: jedna z najważniejszych dróg rowerowych w Poznaniu ma jednak pewien mankament ostatniego odcinka, tuż przy ul. Roosevelta, który może teraz być poprawiony.

Chodzi o modernizację drogi rowerowej na wysokości terenów Międzynarodowych Targów Poznańskich, od Zeylanda do Roosevelta – przy południowej stronie ul. Bukowskiej.

- Przyjmuje się, że droga rowerowa przy ul. Grunwaldzkiej ma łączyć rejon os. Kopernika z wjazdem do ścisłego centrum, na wysokości ul. Roosevelta – mówi Andrzej Janowski, prezes Stowarzyszenia Rowerowy Poznań. - Ale Grunwaldzka dochodzi formalnie do Bukowskiej, a nową drogę rowerową, jaka powstaje przy tej pierwszej ulicy, doprowadzono do ul. Święcickiego. Dalej wyznaczona droga rowerowa już nie spełnia dzisiejszych standardów, stawianych tego typu ciągom komunikacyjnym. Nawierzchnia ulicy jest tu wykonana z kostki brukowej.

Mimo pandemii koronawirusa, w Dallas rozpoczął się coroczny pokaz kolejek elektrycznych. Odwiedzający muszą jedynie przestrzegać zasad DDM. Zobacz wideo:

Droga dla rowerów na kostce brukowej

- To kwestia nie tylko komfortu, ale przede wszystkim bezpieczeństwa – dodaje Filip Schmidt, przewodniczący Zarządu Osiedla Jeżyce. - Ta droga powinna konsekwentnie na całej długości wykorzystywać nawierzchnię asfaltową.

Droga rowerowa w PBO 2021

Nowy projekt rowerowy zgłoszony do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2021 (numer XIII.8, można jeszcze głosować do 20 listopada), pod nazwą „Z Jeżyc/Łazarza przez Wildę na Wartostradę”, przewiduje działanie w trzech płaszczyznach, poprawiające jakość jazdy i jej bezpieczeństwo. Przede wszystkim zakłada wytyczenie drogi w ulicy Grunwaldzkiej – jej „rozciągnięcie” o kawałek Bukowskiej a do tego wymianę nawierzchni na tym końcowym odcinku drogi, do ul. Roosevelta.

- Do tego trzeba wyremontować nawierzchnię drogi rowerowej przy ul. Grunwaldzkiej, między Wojskową a Ułańską, bo tam są już dziury – dodaje Andrzej Janowski.

Licznik na drodze rowerowej rejestruje rowerzystów

Trzecim punktem projektu jest ustawienie liczników rowerowych, takich jak na Wartostradzie, czy przy placu Wolności, na odcinku między ul. Szylinga a Polną, po obu stronach drogi.

- To pozwoliłoby na bieżąco oceniać ruch rowerowy na Jeżycach i lepiej planować budowę rowerowej infrastruktury – zapewnia Andrzej Janowski. - Takie dokładne dane pokazują, kiedy rowerzyści jeżdżą najczęściej, jakie jest natężenie ruchu np. wieczorem, czy jak rozkłada się w zależności od pogody.

Zobacz też: Poznań: Zmiany w organizacji ruchu na Łazarzu - strefa płatnego parkowania i jednokierunkowa Jarochowskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski