Drogówka: Strefa Tempo 30 faworyzuje rowerzystów

Błażej Dąbkowski
Według policji rozwiązania w strefie Tempo 30 powinny być akceptowane nie tylko przez rowerzystów
Według policji rozwiązania w strefie Tempo 30 powinny być akceptowane nie tylko przez rowerzystów Łukasz Gdak
Poznańska policja negatywnie zaopiniowała projekt zmiany organizacji ruchu dla trzech obszarów strefy Tempo 30.

Czy część strefy Tempo 30 będzie przyjazna wyłącznie dla rowerzystów? Takie wątpliwości ma poznańska policja, która negatywnie zaopiniowała projekt organizacji ruchu dla drugiego, trzeciego oraz czwartego etapu zmian następujących w centrum miasta.

- W związku z falą krytyki w stosunku do zmian organizacji ruchu zwróciliśmy się do policji drogowej z prośbą o uzyskanie jej stanowiska w tej sprawia. Ta okazała się negatywna - wyjaśnia Jerzy Lelonkiewicz ze Stowarzyszenia Prawo na Drodze.

W piśmie, na którym widnieje podpis naczelnika poznańskiej drogówki Józefa Klimczewskiego możemy przeczytać: „Jako uzasadnienie wskazano, iż obszar który ma być objęty zmianami infrastrukturalnymi przyczyni się do pogorszenia się warunków ruchowych, spowoduje duże uciążliwości dla kierowców samochodów osobowych, a priorytetowo traktować będzie tylko jedną kategorię uczestników ruchu drogowego, jakimi są rowerzyści”.

- Nasza opinia nie jest jednak wiążąca dla zarządcy drogi. Oczywiście ZDM powinien ją wziąć pod uwagę, szczególnie, że utrzymanie poziomu bezpieczeństwa i płynności ruchu na drodze jest dla nas priorytetem, takie też są oczekiwania społeczne. Rozwiązania powinny być akceptowane przez każdego uczestnika ruchu drogowego, nie powinno się zatem faworyzować jednej grupy, w tym przypadku rowerzystów - stwierdza naczelnik Klimczewski.

Jakiego obszaru dotyczy negatywna opinia policji drogowej? To teren pomiędzy ulicami Podgórna, al. Marcinkowskiego, Solna-Wolnica-Małe Garbary, Garbary od Małych Garbar do Podgórnej (etap II). W dalszej kolejności zmiany będą obejmować ul. Ratajczaka od Ogrodowej do Kościuszki, Niezłomnych, Królowej Jadwigi, Garbary do Podgórnej (etap III). Z kolei ostatni, czwarty etap dotyczy terenu pomiędzy ulicami: al. Niepodległości (bez tej ulicy) od Świętego Marcina do Niezłomych (Ratajczaka), Ratajczaka do Świętego Marcina i Święty Marcin od Ratajczaka do al. Niepodległości (bez ulic Taczaka i Garncarskiej).
- Obecnie trwa projektowanie strefy Tempo 30 dla obszarów III i IV. Projekt obszaru II został przekazany do ostatecznego zatwierdzenia oddziałowi Miejskiego Inżyniera Ruchu przy Wydziale Transportu i Zieleni oraz policji - informuje Agata Kaniewska, rzecznik ZDM.

Dodaje też, że jednostka budżetowa nie otrzymała jeszcze opinii policji w tym zakresie. - Opinia ta będzie dokładnie przeanalizowana - stwierdza A. Kaniewska.

Przypomnijmy, że poznańska policja do tej pory trzykrotnie ukarała mandatami wykonawcę robót w centrum miasta. Funkcjonariusze mają też wątpliwości co do nadzoru inwestycji sprawowanego przez magistrat.

Jednym z najbardziej jaskrawych przykładów,był znak na ul Kościuszki informujący o możliwości jazdy czterema pasami, podczas gdy tylu pasów tam nie ma - wylicza J. Klimczewski.

Wideo

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
justnoone
potrzebują informacji "tu też może jechać rower"
c
czytelnik
"Nasza opinia nie jest jednak wiążąca dla zarządcy drogi." I tego należy się trzymać, a więc opinię grzecznie przyjąć, przedstawić swoje argumenty i nie stosować się do negatywnych głosów policji. Zwłaszcza, że argumenty naczelnika są poniżej krytyki.
O
Olgierd
W który miejscu zakresu obowiązków milicji jest zapis o tym, że mają dbać o płynność ruchu?
w
woldas
Opinia Policji wykracza poza jej kompetencje! Jest bzdurą. Policja powinna wypowiadać się w kwestii bezpiecczeństwa, a nie organizacji ruchu.
J
Jan
To nie tylko powinna być negatywna opinia. To powinno zostać natychmiast rozmontowane! te cuda zagrażają życiu wszystkich, którzy znajdują się w bezpośredniej bliskość. To istny chaos komunikacyjny.
c
cx
Jak sam zauwazyles plynnosc ruchu to skladowa, tak samo jak ddr, ktora chcesz wydzielac. Dla Ciebie jakoscia zycia jest rower, a dla mnie auto, gdzie bez wzgledu na pore roku mam wygodnie. Nie utrudniaj wiec innym skoro rower jest taki poreczny.
c
cx
W Lodzi przez takie pomysly wydaja pieniadze 2x. Najpierw na pomysly rowerowcow, a potem na ich likwidacje, bo albo utrudnilo ruch, albo zwiekszylo niebezpieczenstwo, albo nikt z tego nie korzystl. Btw ilu rowerzystow jezdzi calorocznie? Wiekszosc tylko przez 4 mce w roku, wiec na co to komu.
c
cx
Mialo byc: Wlasny pas ruchu.
w
wolnosc
Co za belkot. Rowery sa w mniejszosci. Ile rowerow bylo na filmie? Tyle samo co aut? Nie. Wiec nie pisz glupot w stylu 1:1:1:1. Jesli w stregie tempo 30 potrzebujesz wlasny ruchu, to zrezygnuj z roweru bo zagrazasz sobie I innym.
o
olunia
po co ddr w strefie 30km?
C
Casnewydd
W jaki sposób strefa tempo 30 faworyzuje rowerzystów? W większości miejsc mają do dyspozycji pas ruchu. Kierowcy również mają do dyspozycji pas ruchu. Piesi mają chodniki (względnie oczyszczone z samochodów), a tramwaje wydzielone torowiska.
Wynik samochody : rowerzyści : piesi : tramwaje to 1 : 1 : 1 : 1 zamiast poprzedniego 2,5 : 0,5 : 0,5 : 0,5

Policja nie jest od tego by decydować gdzie jaki ruch ma być intensywniejszy. Właśnie założeniem stref tempo 30 jest, by to mieszkańcy i przebywający tam mieli komfort: względną ciszę, miejsce na ogródki, możliwość wygodnego chodzenia pieszo (przecież idąc 100-500 metrów do sklepu po codzienne zakupy nie jedziemy samochodem).
Niech policja zajmie się bezpieczeństwem - niech karze tych którzy powodują wypadki i potrącenia (najlepiej sprawców, a nie ofiary), niech dba o bezpieczne prędkości na ulicach. Jak chce dbać o płynność ruchu to proszę karać (a tym samym wychowywać) tych którzy zastawiają chodniki blokując ruch pieszy, tych którzy zastawiają torowiska blokując komunikację miejską, tych którzy wjeżdżają na skrzyżowania nie mogąc z nich zjechać, blokując ruch na jezdniach.
Policja do (swojej) roboty!
m
m
tym co widzimy na codzień na naszych ulicach (np nie potrafią ustawic sygnalizacji), i tym co od nich co jakis czas słyszymy,
d
der Räuber
Nie kupuje, bo mu się nie opłaca. Parking, ubezpieczenia, paliwo, samochód to koszty. A ja wolę oszczędzać, zamiast paliwa czyli kasy, spalam tłuszcz, mam niezłą kondycję i nie tracę czasu w korku :)
N
Nowak ty glupek jestes
Zeby takie blubry walic.pedalisci w pizdu.
W
Włodzimierz Nowak
innych dzielnic codziennie zostawia samochody na Starym Grunwaldzie spacerując na przystanek Ostroroga. Życzę więcej otwartości na rzeczywistość.
Dodaj ogłoszenie