Czy część strefy Tempo 30 będzie przyjazna wyłącznie dla rowerzystów? Takie wątpliwości ma poznańska policja, która negatywnie zaopiniowała projekt organizacji ruchu dla drugiego, trzeciego oraz czwartego etapu zmian następujących w centrum miasta.
- W związku z falą krytyki w stosunku do zmian organizacji ruchu zwróciliśmy się do policji drogowej z prośbą o uzyskanie jej stanowiska w tej sprawia. Ta okazała się negatywna - wyjaśnia Jerzy Lelonkiewicz ze Stowarzyszenia Prawo na Drodze.
W piśmie, na którym widnieje podpis naczelnika poznańskiej drogówki Józefa Klimczewskiego możemy przeczytać: „Jako uzasadnienie wskazano, iż obszar który ma być objęty zmianami infrastrukturalnymi przyczyni się do pogorszenia się warunków ruchowych, spowoduje duże uciążliwości dla kierowców samochodów osobowych, a priorytetowo traktować będzie tylko jedną kategorię uczestników ruchu drogowego, jakimi są rowerzyści”.
- Nasza opinia nie jest jednak wiążąca dla zarządcy drogi. Oczywiście ZDM powinien ją wziąć pod uwagę, szczególnie, że utrzymanie poziomu bezpieczeństwa i płynności ruchu na drodze jest dla nas priorytetem, takie też są oczekiwania społeczne. Rozwiązania powinny być akceptowane przez każdego uczestnika ruchu drogowego, nie powinno się zatem faworyzować jednej grupy, w tym przypadku rowerzystów - stwierdza naczelnik Klimczewski.
Jakiego obszaru dotyczy negatywna opinia policji drogowej? To teren pomiędzy ulicami Podgórna, al. Marcinkowskiego, Solna-Wolnica-Małe Garbary, Garbary od Małych Garbar do Podgórnej (etap II). W dalszej kolejności zmiany będą obejmować ul. Ratajczaka od Ogrodowej do Kościuszki, Niezłomnych, Królowej Jadwigi, Garbary do Podgórnej (etap III). Z kolei ostatni, czwarty etap dotyczy terenu pomiędzy ulicami: al. Niepodległości (bez tej ulicy) od Świętego Marcina do Niezłomych (Ratajczaka), Ratajczaka do Świętego Marcina i Święty Marcin od Ratajczaka do al. Niepodległości (bez ulic Taczaka i Garncarskiej).
- Obecnie trwa projektowanie strefy Tempo 30 dla obszarów III i IV. Projekt obszaru II został przekazany do ostatecznego zatwierdzenia oddziałowi Miejskiego Inżyniera Ruchu przy Wydziale Transportu i Zieleni oraz policji - informuje Agata Kaniewska, rzecznik ZDM.
Dodaje też, że jednostka budżetowa nie otrzymała jeszcze opinii policji w tym zakresie. - Opinia ta będzie dokładnie przeanalizowana - stwierdza A. Kaniewska.
Przypomnijmy, że poznańska policja do tej pory trzykrotnie ukarała mandatami wykonawcę robót w centrum miasta. Funkcjonariusze mają też wątpliwości co do nadzoru inwestycji sprawowanego przez magistrat.
Jednym z najbardziej jaskrawych przykładów,był znak na ul Kościuszki informujący o możliwości jazdy czterema pasami, podczas gdy tylu pasów tam nie ma - wylicza J. Klimczewski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?