Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec PKP w Poznaniu: Latem ruszy modernizacja peronów i budowa kładki

Robert Domżał
Kładka ma ułatwić pasażerom dojeżdżającym do dworca  od strony ul. Głogowskiej sprawniejsze dotarcie do holu
Kładka ma ułatwić pasażerom dojeżdżającym do dworca od strony ul. Głogowskiej sprawniejsze dotarcie do holu archiwum Trigranit
Latem rozpocznie się przebudowa peronów znajdujących się po zachodniej stronie stacji Poznań Główny. Umożliwi to rozpoczęcie budowy kładki nad torami. Prace potrwają kilkanaście miesięcy.

- W marcu w wyniku przetargu wybrana zostanie firma, która zmodernizuje perony czwarty, piąty i szósty - mówi Zbigniew Wolny, główny specjalista Wydziału Komunikacji i Promocji PKP PLK S.A.

Rozpoczęcie robót planowane jest na przełom czerwca i lipca tego roku, a ich zakończenie na koniec grudnia 2016 r. Prace spowodują utrudnienia dla pasażerów, ponieważ na remontowane perony nie będą ani wjeżdżały, ani wyjeżdżały pociągi.

Zobacz też: Dworzec Zachodni w Poznaniu odzyska swój blask? [WIZUALIZACJE]

Po tym jak przebudowano perony po wschodniej stronie stacji Poznań Główny, czyli pod galerią handlową, na kolejarzy posypały się cięgi. Krytykowani byli między innymi za materiał jakiego użyto, czyli za kostkę betonową. Teraz przedstawiciele PKP PLK zapewniają, że nawierzchnia na peronach wykonana zostanie z granitowych płyt. Na peronach ustawione zostaną nowe wiaty oraz tablice informacyjne. Przebudowa peronów potrwa do końca roku 2016. Dlaczego tak długo?

Ponieważ w tym czasie powinna rozpocząć się budowa kładki nad peronami. Połączy ona ulicę Głogowską z budynkiem nowego dworca kolejowego. Jak twierdzi Tomasz Lisiecki, ze spółki Trigranit, która postawi kładkę o szczegółach, czyli harmonogramie budowy będzie można mówić w drugiej połowie stycznia. Spółka Trigranit ma pozwolenie na budowę. Wojewoda wydał je w lutym ubiegłego roku, a ważne będzie ono jeszcze przez dwa lata.

- Budowa kładki nie będzie łatwa, bo wykonawca musi zmienić przebieg kolektora deszczowego znajdującego się pod torami kolejowymi - mówi Tomasz Lisiecki. Podobnie jak wtedy, gdy stawiano nowy budynek dworca oraz parking, prace będą odbywały się nocą. W czasie budowy niezbędne będzie wyłączanie napięcia w trakcji kolejowej. Na peronach 4, 5 i 6 Trigranit postawi betonowe słupy. Na nich osadzona zostanie stalowa, zadaszona kładka. Nie będzie to jednak "szklany" korytarz. Z kładki będzie można zejść na perony.
Wcześniej, czyli jeszcze w tym tygodniu ma się zakończyć "przemeblowanie" holu nowego dworca kolejowego.

- Prace objęły: zmianę lokalizacji biletomatów, bankomatów i maszyn sprzedających napoje - mówi Paulina Jankowska, główny specjalista Biura Prasowego PKP SA.

Ponadto w holu, w miejscu, gdzie dotąd były kantor, Nowe Biuro Dworca, a także informacja kolejowa i Punkt Informacji Miejskiej, znajdzie się poczekalnia dla podróżnych. W holu przybędzie miejsc siedzących dla podróżnych. Nowe siedziska są montowane.

- Dzięki temu zwiększy się funkcjonalność obiektu, co wpłynie na poprawę jakości obsługi podróżnych - zapewnia Paulina Jankowska. Zmiana aranżacji holu dworca kosztowała kolejową spółkę 350 tys. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski