- Mechanizm schodów musi być dosunięty do górnej płyty Dworca Zachodniego. Potrzebne są też wyprawki między schodami a istniejącą posadzką. Ponadto konieczne będą listwy maskujące, ponieważ otwór pod schody jest szerszy niż sam mechanizm schodów - tłumaczy Maciej Bulski ze spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012.
Czytaj także:
Poznań: Wkrótce montaż ruchomych schodów na Dworcu Zachodnim [ZDJĘCIA]
Prace na budowie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju trwają też w tunelu doprowadzającym do hali przystankowej. Montowane są właśnie panele sufitowe. Ułożone zostały kamienne płyty na ścianach tunelu. Ta część tunelu będzie wyglądała tak, jak prezentuje się już dzisiaj tunel na wysokości peronów 1, 2 i 3. W samej wiacie układane jest torowisko. Podwieszana jest też trakcja elektryczna. Do wykonania pozostał fragment torów tramwajowych między mostem Dworcowym a mostem Uniwersyteckim.
Rozbudowa linii PST miała się zakończyć w grudniu ubiegłego roku. Przeszkodą okazał się między innymi sam budynek Dworca Zachodniego. Kiedy zaczęto budować tunel łączący dworzec z wiatą peronową, okazało się, że ma on płytkie fundamenty i trzeba je wzmocnić. Prace spowolniły też problemy z mostem Uniwersyteckim i przebudową Kaponiery.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?