Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dzień Dziecka: 1.06.2021. Rodzice wraz z dziećmi kupują w Internecie i ubrania, i zabawki

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Rynek gier i zabawek bardzo szybko się rozwija, a sklepy internetowe zwykle najszybciej podłapują nowości. Rodzice, którym zależy, by gadżety dla ich dzieci były bardziej smart, estetyczne i ekologiczne prędzej znajdą coś odpowiedniego w jednym z tysięcy e-sklepów dla dzieci niż najbliższej galerii handlowej.
Rynek gier i zabawek bardzo szybko się rozwija, a sklepy internetowe zwykle najszybciej podłapują nowości. Rodzice, którym zależy, by gadżety dla ich dzieci były bardziej smart, estetyczne i ekologiczne prędzej znajdą coś odpowiedniego w jednym z tysięcy e-sklepów dla dzieci niż najbliższej galerii handlowej. Szymon Starnawski / Polska Press
Pandemia nakręciła dobrą koniunkturę dla internetowych sklepów dziecięcych. W 2020 r. liczba zrobionych w nich zakupów wzrosła niemal dwukrotnie. Sprzedaż zabawek online ma rosnąć globalnie w tempie ok. 10 proc. rocznie. Dla sklepów internetowych dla dzieci wiosna jest drugim najbardziej dochodowym czasem w roku zaraz po okresie przedświątecznym

Maj jest co roku jednym z najlepszych miesięcy dla sklepów internetowych dla dzieci. Liczba transakcji, jak i wartość sprzedaży zabawek online mocno zwiększyły się w czasie pandemii - wynika danych Shopera. Eksperci platformy sklepów internetowych szacują się, że ostatni tydzień przed Dniem Dziecka może być dla tej branży rekordowo dobrym czasem.

Wiosenny szczyt zakupowy

W 2019 r. wartość sprzedaży branży Dzieci na platformie Shoper była w maju o 11 proc. większa niż w kwietniu i o 19 proc. większa niż w czerwcu.
W ubiegłym roku maj był jeszcze lepszy i okazał się jednym z najlepszych sprzedażowo miesięcy dla sklepów internetowych z kategorii Dzieci. Więcej klienci kupowali tylko w czasie gorączki przedświątecznej pod koniec roku. Nawet pandemia nie zdołała zaburzyć tradycyjnego wiosennego szczytu w tym sektorze, napędzanego przez zbliżający się Dzień Dziecka oraz pierwsze komunie.

Tegoroczne niepełne jeszcze wyniki pokazują, że zakupy prezentowe na Dzień Dziecka znowu robimy w internecie.

- Polscy sprzedawcy internetowi coraz lepiej wykorzystują okazje zakupowe. Co roku widzimy to podczas Black Friday.Wiele branż sprzedających w internecie ma własny gorący sezon i dla sklepów z zabawkami taka właśnie jest wiosna. Widzimy, że sporo sklepów z zabawkami i artykułami dla dzieci stawia obecnie na kampanie reklamowe w wyszukiwarce. Słusznie zauważają, że rodzice szukający prezentów robią rozeznanie w internecie, więc warto zainwestować w to, by dać im się łatwiej znaleźć - podpowiada Artur Halik, Head of Sales w Shoper.

Wielu Polaków planuje już wakacyjny wypoczynek. Jakie zmiany w przepisach urlopowych zaszły w wyniku wprowadzenia stanu epidemii, kiedy pracodawca może nie zgodzić się na urlop lub odwołać z niego pracownika oraz jak wykorzystać zaległe dni wolne za poprzedni rok?

Branża dziecięca rośnie w pandemii

Internetowe sklepy z akcesoriami dla dzieci są w gronie e-biznesów, którym w czasie pandemii przybyło pracy. Z danych Shopera wynika, że liczba transakcji zawieranych w sklepach w branży Dzieci wzrosła w 2020 r. o 81 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, zaś liczba takich sklepów zwiększyła się na przestrzeni ubiegłego roku o 21 proc. Branża dziecięca stanowiła na koniec 2020 r. 8 proc. całościowej liczby działających sklepów internetowych.

Z kolei z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu “Komunikacja sklepów internetowych” firm Shoper i SMSAPI wynika, że aż 25 proc respondentów kupuje produkty dla dzieci online częściej niż przed pandemią.
- Zamknięcie rodzin w domach na całe tygodnie zdalnej pracy i zdalnej edukacji nakręciła koniunkturę na nowe zabawki czy gry planszowe. Dziecięce e-sklepy zyskują jednak nie tylko na lockdownie. Rynek gier i zabawek bardzo szybko się rozwija, a sklepy internetowe zwykle najszybciej podłapują nowości. Rodzice, którym zależy, by gadżety dla ich dzieci były bardziej smart, estetyczne i ekologiczne prędzej znajdą coś odpowiedniego w jednym z tysięcy e-sklepów dla dzieci niż najbliższej galerii handlowej - zauważa Artur Halik z Shoper.

Przyszłość sklepów z zabawkami jest cyfrowa

- Sklepy stacjonarne z art. dziecięcymi powoli się kończą. Jeśli ktoś nie prowadzi dzisiaj sprzedaży dwukanałowej, czyli stacjonarnej i internetowej, to za długo w takim pojedynczym modelu nie wytrzyma – mówi Marcin Mielczarek, założyciel jednego z najpopularniejszych polskich sklepów E-zabawkowo.pl.

GORĄCE TEMATY. Kliknij i przeczytaj!

Mimo że sklepy internetowe nie pozwalają na dotknięcie produktu czy dokładne obejrzenie go z bliska, a rodzice podczas zakupów chcą podjąć dobrze przemyślaną decyzję, jednak coraz częściej kupują przez internet. Motywuje ich do tego dobrze sfotografowany i opisany produkt, a także profesjonalna obsługa klienta. Zakupy online coraz częściej zastępują więc to, co było największą zaletą sprzedaży stacjonarnej.
- Jeśli rodzice chcą u nas kupić swoim dzieciom zjeżdżalnię czy domek ogrodowy, to nie robią tego pod wpływem impulsu. Zazwyczaj przez kilka dni oglądają te domki i dopiero decydują, który wybiorą – mówi szef E-zabawkowo.pl.

Inną zaletą sprzedaży i zakupów online jest ich nieograniczona dostępność. - Doskonale zdaję sobie sprawę, że są w Polsce, i na świecie, osoby, które mieszkają z dala od większych miast, gdzie wyjazd na zakupy to większa logistyka. Ja zawsze chciałam pomagać ludziom, którzy znajdują się w takiej sytuacji. Sprawia mi ogromną frajdę, jeżeli w ciągu 48 godzin dostarczam na koniec kraju produkt, który klient zamówił właśnie u mnie – mówi z kolei właścicielka sklepu Toys Store, Magdalena Ptasińska.
I opowiada, że wśród jej klientów jest bardzo dużo seniorek, które szukają prezentów dla wnuczków i dopiero odkrywają internet. - Zdarza mi się przez telefon instruować je, co mają zrobić, by kupić wybrany produkt. Ponad 25 proc. zamówień w pierwszym okresie działalności mojego sklepu to właśnie tego rodzaju zamówienia.

Obserwacje ekspertów i sprzedawców Shopera potwierdzają światowe trendy w sprzedaży zabawek online. Według raportu “Global Online Toys And Games Retailing Market 2021-2024” rynek ten będzie w najbliższych latach rósł w tempie 10 proc. rocznie. Dobrą koniunkturę branży będzie napędzać rosnąca popularność zabawek wielofunkcyjnych oraz rozwój technologii druku 3D, która pozwala kupować online wzory zabawek do samodzielnego wydrukowania w domu.

Chcesz być dobrze poinformowany w tematach budżetu domowego, prowadzenia biznesu i ważnych zmian w prawie? Kliknij w ten tekst i polub nas na Facebooku! Naprawdę warto!

WAŻNE. Kliknij i przeczytaj!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dzień Dziecka: 1.06.2021. Rodzice wraz z dziećmi kupują w Internecie i ubrania, i zabawki - Strefa Biznesu

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski