3 z 7
Poprzednie
Następne
Edukacja zdalna w czasie pandemii: Dla uczniów problemem brak kontaktu z rówieśnikami, dla nauczycieli - trudność w obiektywnej ocenie
Perspektywa uczniów – brak kontaktu z rówieśnikami najbardziej dotkliwym problemem
Uczniowie podkreślali, że najbardziej brakuje im kontaktu z rówieśnikami i nauczycielami. Co więcej, potrzeba ta nie dotyczy tylko bezpośrednich spotkań, ale również przebywania w miejscu, którym jest budynek szkoły. Zdaniem uczniów zajęcia w formie zdalnej są namiastką szkoły, jednak nie są w stanie oddać w pełni doświadczeń związanych ze środowiskiem szkolnym. Istotnym problemem związanym z funkcjonowaniem procesów poznawczych w warunkach zdalnego nauczania jest obniżony poziom motywacji do nauki, a także samodyscypliny. Uczniowie zwracali uwagę na kwestię zakresu materiału nauczania. Znacząca część badanych zadeklarowała, że ich zdaniem zakres materiału proponowany przez nauczycieli był zbyt obszerny.