Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny 2014: Angielski i niemiecki [ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

KS
Egzamin gimnazjalny 2014: Angielski i niemiecki [ARKUSZE, ODPOWIEDZI]
Egzamin gimnazjalny 2014: Angielski i niemiecki [ARKUSZE, ODPOWIEDZI] Paweł Miecznik
Trwa egzamin gimnazjalny 2014. Angielski i niemiecki - z tym gimnazjaliści zmierzą się w piątek. Około 80 proc. gimnazjalistów wybrało język angielski. Odpowiedzi i arkusze pytań znajdziecie w piątek na naszej stronie!

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014. WSZYSTKIE PRZEDMIOTY ZNAJDZIESZ TUTAJ:

PYTANIA I ODPOWIEDZI Z EGZAMINU Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO ZNAJDZIESZ TUTAJ:

Egzamin gimnazjalny 2014 z CKE. Język niemiecki: podstawa i rozszerzenie [ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

Pozostali uczniowie zdawać będą egzamin gimnazjalny z języka niemieckiego, rosyjskiego, hiszpańskiego i francuskiego.

ZOBACZ:
ARKUSZ JĘZYK ANGIELSKI POZIOM PODSTAWOWY
TRANSKRYPCJA
ARKUSZ JĘZYK ANGIELSKI POZIOM ROZSZERZONY
JĘZYK ANGIELSKI TRANSKRYPCJA POZIOM ROZSZERZONY

JĘZYK ANGIELSKI - POZIOM PODSTAWOWY

ZADANIE 1
Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.1.–1.5. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B albo C.

1.1. Which is Tina’s dog?
A.
B.
C.
1.2. What is Julie going to do during her winter holidays?
A.
B.
C.
1.3. Where did Tom leave his mobile?
A.
B.
C.
1.4. Which shop is the woman in?
A.
B.
C.
1.5. Sophie is calling Gina
A. to give her some good news.
B. to tell her she is sorry.
C. to ask her for help.

ZADANIE 2
Usłyszysz dwukrotnie rozmowę brata i siostry. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej osoby (2.1.–2.4.) miejsce, w którym prawdopodobnie spędzi sobotnie popołudnie (A–E). Wpisz odpowiednią literę w każdą kratkę. Uwaga! Jedno miejsce zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej osoby.

2.1. James
2.2. Aunt Betty
2.3. Mother
2.4. Ann

A. the restaurant
B. the cinema
C. the swimming pool
E. the shopping centre
D. the museum

2.1. - C
2.2. - D
2.3. - E
2.4. - B

ZADANIE 3
Usłyszysz dwukrotnie informację dla uczniów. Zdecyduj, które ze zdań 3.1.–3.3. są zgodne z treścią nagrania (P – Prawda), a które nie (F – Fałsz). Zakreśl literę P albo F.
3.1. Students don't have to change their shoes any more when they go out. PRAWDA
3.2. Boys must wear a jacket and a tie every day. FAŁSZ
3.3. The speaker introduces new regulations for this part of the school year. PRAWDA

ZADANIE 4
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi (4.1.–4.4.). Do każdej z nich dobierz właściwą reakcję (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedna reakcja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.
A. She was, but she came late.
B. I didn’t tell Mary.
C. Ten minutes if I’m lucky.
D. I think it was Mary.
E. Just half an hour ago.

4.1. - C
4.2. - E
4.3. - A
4.4. - D

ZADANIE 5
Uzupełnij poniższe minidialogi (5.1.–5.3.), wybierając spośród podanych odpowiedzi brakującą wypowiedź jednej z osób. Zakreśl literę A, B albo C.

5.1. X: Can you lend me your magazine?
Y: B: Yes, you can take it.
5.2. X: Could you put your jacket over there?
Y: A: I'll do it in a minute.
5.3. X: Excuse me, how do I get to the station, please?
Y: C: Go straight on, then turn right.

ZADANIE 6
Dla każdej z opisanych sytuacji (6.1.–6.3.) dobierz właściwą reakcję. Zakreśl literę A, B albo C.

6.1. Zgubiłeś(-aś) telefon. Poproś kolegę o możliwość zadzwonienia z jego telefonu.
C: Can I use your phone?
6.2. Koleżanka wygrała zawody szachowe. Co jej powiesz?
B: Well done!
6.3. Wyjeżdżasz z kolegą na wakacje. Poinformuj go, że kupiłeś bilety na pociąg.
C: I've already bought the tickets.

ZADANIE 7
Przeczytaj ogłoszenia 7.1.–7.4. Do każdego z nich dobierz odpowiednie zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego ogłoszenia.

This text
А. can be seen on the packaging of a food product.
В. is placed on a board outside a restaurant.
C. informs you how to get something for free.
D. explains how to cook a healthy meal.
E. tells you how to buy some juice.

7.1. - B
7.2. - C
7.3. - E
7.4. - A

ZADANIE 8
Przeczytaj teksty. W zadaniach 8.1.–8.4. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B albo C.

8.1. Both texts are about
A. winning competitions.
B. getting sports equipment.
C. watching sports events.

8.2. Erik wrote the message
A. to offer Pete some help.
B. to say sorry to Pete.
C. to ask Pete to do something.

8.3. The author of the diary saw the film with
A. Sue.
B. Peter.
C. Jack.

8.4. The problem with the laptop is that
A. it generally works too slowly.
B. it's impossible to watch films on it.
C. it's hard to play games on it.

ZADANIE 9
Przeczytaj opisy trzech propozycji spędzenia czasu w mieście (A–C) oraz pytania ich dotyczące (9.1.–9.4.). Do każdego pytania dopasuj właściwą propozycję. Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedna z propozycji pasuje do dwóch pytań.

9.1. wants to read and learn about animals? - A
9.2. doesn't want to spend any money? - C
9.3. likes watching live animals? - A
9.4. is interested in paintings? - B

ZADANIE 10
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 10.1.–10.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

VIKING CHILDREN
What was the life of Viking children like? Very different from our life today. Viking boys and girls didn’t go to school, but they 10.1. ____ many practical things, for example how to row a boat or 10.2. ____ a horse. They didn’t have books but travelling poets told them 10.3. ____ about gods and heroes.

A. drive
B. learnt
C. stories
D. ride
E. taught
F. questions

10.1 - B
10.2 - D
10.3 - C

ZADANIE 11
Przeczytaj tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 11.1.–11.3. Zakreśl literę A, B albo C.

Hi Kasia,
I’m so happy you’re coming soon. I hope you’ll like it here in Canterbury. I’ll show you all the attractions. The most important news is that my parents 11.1. ____ a new restaurant a few weeks ago. It is an English restaurant but there are also 11.2. ____
specialities from other European countries on the menu. I’m sure you will like our fish and chips, but if you prefer Italian food, you can also have 11.3. ____ spaghetti you have ever had. See you soon. Best wishes,
Mary

11.1.
A. have opened
B. opened
C. open

11.2.
A. some
B. lots
C. much

11.3.
A. delicious
B. more delicious
C. the most delicious

JĘZYK ANGIELSKI - POZIOM ROZSZERZONY - NA NASTĘPNEJ STRONIE

JĘZYK ANGIELSKI - POZIOM ROZSZERZONY

ZADANIE 1
Usłyszysz dwukrotnie dwa teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.1.–1.6. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B albo C. Zadania 1.1.–1.3. odnoszą się do pierwszego tekstu, a zadania 1.4.–1.6. do drugiego.

Tekst 1. Usłyszysz rozmowę brata i siostry.

1.1. Where are the CDs which Sheila bought?
А. on the desk
В. in the drawer
С. on the shelf
1.2. There is no food at home because
А. the family will eat in a restaurant.
В. Tony has forgotten to buy any.
С. it will be delivered later.
1.3. Sheila and Tony are talking while
А. looking for something to eat.
В. getting ready for a birthday party.
С. cleaning the house before their parents come back.

Tekst 2.Usłyszysz wypowiedź nauczyciela geografii dotyczącą konkursu.

1.4. In the Flag Contest students have to work
A. in pairs.
B. in groups.
C. on their own.
1.5. The first prize in this year’s contest is
A. money.
B. books.
C. a tablet.
1.6. The teacher
A. thanks his students for joining in the contest.
B. encourages his students to take part in the contest.
C. offers his help in preparing the flags for the contest.

ZADANIE 2
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi na temat nawiązywania nowych znajomości. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej wypowiedzi (2.1.–2.4.) odpowiadające jej zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.

A. I like to make new friends quickly.
B. I wait till my friends ask me to join them.
C. I need time to decide if I can trust someone.
D. I feel angry when I can’t spend some time alone.
E. I have got a few friends and don’t look for more.

2.1. C
2.2. B
2.3. A
2.4. E

ZADANIE 3
Przeczytaj tekst. Do każdego akapitu (3.1.–3.3.) dopasuj właściwy nagłówek (A–E).Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdego akapitu. Uwaga! Dwa nagłówki zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnego akapitu.

A. Film adaptations of Fleming’s novels
B. Books by Fleming
C. Bond’s royal mission
D. People who inspired Fleming
E. Other characters in the books

3.1. C
3.2. B
3.3. D

ZADANIE 4
Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Wpisz w luki 4.1.–4.4. litery, którymi oznaczono brakujące zdania (A–E), tak aby otrzymać logiczny i spójny tekst. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

LOST PROPERTY OFFICE
It’s amazing what people leave on trains. At London Transport’s Lost Property Office in Baker Street there is a plastic snake, a giant alarm clock, and you will also see a few musical instruments. 4.1. ____ They have their own section because people lose them so often.
The office was opened in 1933. 4.2. ____ The office receives up to 1,500 items per day. All items are sorted and catalogued. Generally, one in four items which are found on public transport is returned to its owner. 4.3. ____ The reason is simple. People who lose valuable things are more likely to come to the office.
The office shows the changing fashions in London. 4.4. ____ Now this section is full of casual caps. Can you guess what object is most often lost in London nowadays? It’s the mobile phone.

A. If the object is more expensive, the results are better.
B. You should keep your belongings with you at all times.
C. There are also a lot of ordinary objects, such as umbrellas, of course.
D. For example, when it was first opened, there were a lot of stylish hats.
E. Over 15 million objects have been found on trains and buses since then.

4.1. - C
4.2. - E
4.3. - A
4.4. - D

ZADANIE 5
Przeczytaj informacje o trzech osobach (5.1.–5.3.) i oferty czterech wycieczek po Londynie (A–D). Do każdej osoby dopasuj wycieczkę, która najbardziej by jej odpowiadała. Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdej osoby. Uwaga! Jedna oferta została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej osoby.
5.1. C
5.2. D
5.3. A

ZADANIE 6
Przeczytaj tekst. Uzupełnij go, wpisując w każdą lukę (6.1.–6.5.) jeden wyraz z ramki w odpowiedniej formie, tak aby powstał spójny i logiczny tekst. Wymagana jest pełna poprawność gramatyczna i ortograficzna wpisywanych wyrazów.
Uwaga! Jeden wyraz został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

wyrazy: he, young, know, run, talk, teach

Hi Jerry,
I hope your ankle is getting better and you’ll be back at school soon. Our football team has got a new coach. He looks 6.1. ____________________ than our last coach. The headteacher says that he will work at our school for at least two years. Yesterday we played a match and then he 6.2. ____________________ to us about the game. He told me to practise 6.3. ____________________ because I’m not fast enough.
The coach is keen to meet you. He 6.4. ____________________ that you are at home with a twisted ankle. I think you will like the coach when you see 6.5. ____________________. He isn’t boring and he laughs a lot.
See you soon,
Mark

6.1. younger
6.2. talked
6.3. running
6.4. knows
6.5. him

ZADANIE 7
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty na język angielski, tak aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie cztery wyrazy.

7.1. (Nie widziałam) _______________________________________ Jane since last Sunday.
7.2. Daniel will go to Britain (aby uczyć się) ________________________________ English.
7.3. This jumper is (za mały) ____________________________. Have you got a bigger one?
7.4. Is that (twojego brata) ________________________________________________ bike?

7.1. I have not seen
7.2. to study
7.3. too small
7.4. your brother's
7.5. it's hot

ZADANIE 8
Obejrzałeś(-aś) wystawę fotograficzną. W e-mailu do kolegi z USA:

  • wyjaśnij, dlaczego wybrałeś(-aś) się na tę wystawę
  • opisz zdjęcie, które najbardziej Ci się podobało
  • napisz o Twoich planach związanych z fotografowaniem.

Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, pamiętając, że długość e-maila powinna wynosić od 50 do 100 słów. Oceniana jest umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność, bogactwo językowe oraz poprawność językowa.

TU ZNAJDZIESZ ARKUSZE I ODPOWIEDZI:
EGZAMIN GIMNAZJALNY - JĘZYK ANGIELSKI - PODSTAWA I ROZSZERZENIE
EGZAMIN GIMNAZJALNY - JĘZYK FRANCUSKI - PODSTAWA I ROZSZERZENIE
EGZAMIN GIMNAZJALNY - JĘZYK NIEMIECKI - PODSTAWA I ROZSZERZENIE
EGZAMIN GIMNAZJALNY - JĘZYK ROSYJSKI - PODSTAWA I ROZSZERZENIE
EGZAMIN GIMNAZJALNY - JĘZYK HISZPAŃSKI - PODSTAWA I ROZSZERZENIE

Egzamin gimnazjalny 2014. Język angielski, niemiecki i inne rozpocznie się o godzinie 9. Wtedy uczniowie przystąpią do poziomu podstawowego. O godzinie 11 - odbędzie się egzamin z języka obcego na poziomie rozszerzonym.

Po egzaminach: o godzinie 12 (podstawa) i o godzinie 14 (rozszerzenie) na naszej stronie internetowej uczniowie znajdą przykładowe odpowiedzi do testów gimnazjalnych.

Egzamin gimnazjalny 2014: Angielski i niemiecki [ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

GŁOS WIELKOPOLSKI - EDUKACJA: TERMINY EGZAMINÓW, PRZECIEKI, TESTY PRÓBNE, ARKUSZE CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014:

JĘZYK POLSKI I HISTORIA,MATEMATYKA I PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE,JĘZYKI OBCE: ANGIELSKI, NIEMIECKI

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski